צובעים את 2023 בחגיגה של שמחה ואופטימיות!

10 0

צבע השנה לשנת 2023: האדום מג'נטה

ההכרזה השנתית לה חיכו בשקיקה מעצבי האופנה, הביוטי ועיצוב הבית אודות צבע השנה הנבחר שיצבע את שנת 2023 הבאה עלינו לטובה, הגיעה מבית ענקית הצבעים העולמית פנטון, המכתירה לקראת כל שנה אזרחית חדשה את צבע השנה שיסמל אותה. בעוד שבשנת 2022 כיכב הסגול בגוון Very Peri, יורשו לשנת 2023 הוא האדום מג'נטה!

נתחיל בקצת רקע, פנטון היא חברה אמריקאית ותיקה וידועה אשר תחום התמחותה מזה למעלה מ-20 שנה הינו בייצור צבעים. בעוד שבמשך כל השנה מספקת החברה מניפות צבעים שונות, הרי שבסוף כל שנה, בחודש דצמבר, בוחרת ומציגה לראווה את צבע השנה. בניגוד למה שניתן לשער, בחירתו של צבע השנה אינה שרירותית וקשורה אך ורק בעולמות העיצוב והלייף סטייל, אלא בעלת קשרת עמוק ורלוונטי לסביבה הנוכחית בה אנו חיים ובה אנו שואפים לחיות בראייה לשנה קדימה. אי לכך לבחירה השנתית מתווספים נימוקים מפורטים ולעיתים גם מתפלספים להליך שהוביל לבחירת הצבע והגוון המדויקים, כאשר ניכר כי בחברה מנסים באמצעות הצבעים לעודד שיח עמוק בין אזרחי העולם ברמה הפוליטית, הסביבתית ואף המגדרית, בכדי ליצור סביבה גלובאלית שנעים יותר לחיות בה, לעיתים גם על ידי העברת ביקורת.

ההחלטה על צבע השנה משפיעה על תחומים רבים. עם בחירתו ולאורך השנה כולה, מושפעים עמוקות ומיישמים אותו בעבודותיהם ומוצריהם חברות ומעצבים רבים בתחומי עיצוב הבית, האופנה, הביוטי, העיצוב התעשייתי, הגרפיקה ועוד, שרוצים להישאר טרנדיים ועדכניים. אין ספק כי ככל ששנת 2023 תתקדם נזכה לראות את הצבע הנבחר מככב וצובע כמעט כל פריט אפשרי ותוך פרק זמן קצר יתמלאו חלונות הראווה וחנויות העיצוב בצבע האדום מג'נטה, שישלוט ביד רמה בקולקציות החדשות.

מדוע אדום מג'נטה?

האדום מג'נטה, הנקרא לפי החברה ויוה מג'נטה (Viva Magenta 18-1750) הוא צבע שמקורו בטבע ומייצג אומץ ועוצמה. צבע השייך למשפחת האדומים, מחשמל ומלהיב המסמל חוסר פחד ומכתיב נרטיב חדש של שמחה ואופטימיות. על פי החברה מדובר בצבע דומיננטי ונועז, עוצמתי ומעצים, מעודד התנסות וביטוי עצמי ללא מעצורים, כזה בעל רוח מרדנית הקשור קשר הדוק להעזה ושמחת חיים.

לייטריס אייסמן, המנהלת התפעולית של חברת פנטון, מנמקת את בחירתו של צבע השנה, "בעידן הטכנולוגי הנוכחי אנחנו מחפשים לשאוב השראה מהטבע סביבנו ומהמציאות האמיתית. האדם מג'נטה, שמהווה גוון ממשפחת האדומים הוא אחד הצבעים היקרים ביותר השייכים למשפחת הצבעים הטבעיים, וכן אחד החזקים והמבריקים שידע העולם. הצבע מחבר אותנו חזרה לשורשיות, לטבע ועוזר לנו למצוא ולבנות את הכוח הפנימי שטמון בכל אחד מאיתנו".

לדברי מאיה טיטו- שועה, מנלת השיווק של קבוצת טי אנד איי, היבואנית הבלעדית של מותגים בינלאומיים, כדוגמת שעוני ג'ישוק, בייבי ג'י, לדרמן, זיפו, הפיל היפני ועוד, "יפה לראות איך חברות מסחריות כיום לוקחות אחריות סביבתית ומנסות לשנות את העולם מנקודת מבטן, מביאות ערך מוסף אמיתי. במקרה של פנטון באמצעות שימוש בצבעים. לחברות הללו יש המון כוח בידיים ומקסים לראות אותן מנתבות אותו לא רק לכיוון מכירות, אלא בכדי לייצר השפעה חיובית אמיתית".

אסף זר, בעלים מותג הטיפוח והביוטי REBORN, מתייחס לעניין החזרה לשורשיות ולהתחברות לטבע ומקורותיו, "ניתן בהחלט להצביע על מגמה בה למרות הקידמה והטכנולוגיה, שמתבטאת לא רק בשימוש במחשב ובאמצעים טכנולוגיים, אלא גם בחומרים מהונדסים המוכנסים במוצרים, יותר ויותר אנשים מבקשים להתחבר למציאות וחזרה לטבע, לנצל את יופיו, סגולותיו ומעלותיו הרבות".

לילך קדמי, מנהלת הפרסום והשיווק בחברת אינטרסן, הכוללת את מותגי התינוקות NUBY, טוליפס והמותג הוסטס, בוחרת להתייחס להסברים ולנימוקים לבחירתו של הצבע החדש. "אחרי שנתיים של קורונה העולם הדיגיטאלי הפך להיות מפותח יותר, כשאנשים מצאו דרכים חדשות לתקשר, לקנות ולעשות בעצם כמעט כל דבר באמצעות המרחב הוירטואלי. לצד הנוחות והחסכון בזמן, מגיע גם ניכור מסוים והתבודדות. אצל חלק מהאנשים אף בדידות. המשמעות מאחורי הצבע החדש של חיזוק הפנימי, חיבור חזרה לשורשיות, אומץ והעזה, הופכים להיות אט אט חלק מהעולם הישן וחבל. הקריאה להחזירם למרכז הבמה, תוך חיזוק העצמי הפנימי של כל אחד ואחת מאיתנו היא חשובה והכרחית".

מיטל רובין עובדיה, מנהלת השיווק של חברת סולתם מסבירה כי: "סביר להניח שכבר בחודשים הקרובים לאחר ההכרזה המדוברת נתחיל לראות יותר ויותר פריטים ועיצובים שונים בצבע הנבחר, החל מפרטי עיצוב הבית, דרך פרטים למטבח, פרטי אופנה ועד פריטי ילדים ותינוקות. ישנו אפקט עדר, כאשר מחד החברות והמעצבים מבקשים להיות רלוונטיים ועדכניים מבחינת הטרנדים החמים ומנגד מגיעה דרישה מלקוחות הקצה שגם הם רוצים את החדש, העדכני והיפה".

עמית זמיר, מנהל השיווק של חברת סיריוס אלקטרוניקה, יבואנית בלעדית של עשרות מותגי אודיו, גיימינג ואלקטרוניקה, מציין בגזרתו כי "כיבואנים של מותגים ומוצרים בינלאומיים רבים, מחזק את דבריה של עובדיה ומוסיף כי "כיבואנים של מותגים בינלאומיים רבים ובתחומים שונים, אנו ערים לשינויים ולמגמות העולמיות וכן לדרישות ולהתאמה לקהל הישראלי. אין ספק כי הקהל הישראלי מאוד מעודכן במגמות עולמיות ולכן חשוב לנו לספק את צרכיו ולאפשר לו אופציות בצבע המבוקש".

יהונתן גור, מנכ"ל ובעלים של חברת בישום האווירה ומיתוג בריח miyo scent, "בעידן של בתרבות האינסטנט והייצור ההמוני, רבים מבקשים למצוא את המיוחד. אופנה, עיצוב ואפילו ריחות לגוף ולבית, אומנם שייכים לתחומים הכביכול שטחיים של החיים, אך אינם כך בכלל. למעשה הבחירה והשימוש מגדירים את האדם וממתגים אותו באופן שבו רוצה ומעוניין להציג את עצמו לסביבה. השימוש בצבע הטרנדי והמשמעויות שעומדות מאחוריו, ממתגות את המיישם ככזה, מראות על רלוונטיות ועדכניות, כשכל אדם מחליט על דרך היישום והמינון המתאים ובעצם מאפיין עצמו, מוציא אני האני הפנימי ומשדר זאת לסביבה.

לילך סיני, סמנכ"לית השיווק של אתר דיל קוסמטיקס, המאגד בתוכו מאות מותגי טיפוח, מציינת כי גם בגזרת הביוטי ובמיוחד במותגי הטיפוח והאיפור, ניתן לראות את השינוי שחל בעקבות ההכרזה על צבע השנה, עם גווני פלטות צלליות חדשים, אודמים ושפתונים שיוצאים בגרסאות חדשות עם הגוון המדובר, הן בקרב החברות הבינלאומיות והן בקרב אלו הישראליות. אף אחד לא נשאר אדיש לטרנד".

אלירן רביבו, סמנכ״ל שיווק ומכירות בחברת ביו סקלפצ'ר נותן עצה נוספת בעניין יישום צבע השנה, "צבעים הם עניין של טרנד וטרדנים מטבעם לחלוף ולהתחלף באחרים. לכן, במיוחד כשמדובר בצבע דומיננטי מאוד, רצוי ליישמו בצורה מתונה. כך לדוגמא, במקום להתקין מטבח שלם בצבע אדום, לצבוע קירות או לבחור מערכות לבוש שלמות בצבע, רצוי להוסיפו בצורה מתונה באמצעות אקססוריז לבית, באופנה או אפילו בבחירת הלק, שאת כולם ניתן להחליף בקלות כשמרגישים שהגענו לידי מיצוי".

לדברי דניאל רבני, סמנכ"ל רשת חנויות ההנעלה הלב הכחול, "בחירתו של צבע השנה היא מאורע מרגש וחשוב גם בקרב חברות ישראליות. הבחירה בצבע השנה מסוקרת רבות בתקשורת והדבר הופך לטרנד באופן כמעט מיידי. מודבר במגמה גלובאלית שיש להיערך אליה כיוון שהדרישה מגישה כבר מרגע ההכרזה ונמשכת לאורך כל השנה. אנו שמים על העניין דגש הן בהנעלה המיוצרת על ידינו והן בבחירת הדגמים במותגי ההנעלה הבינלאומיים אותם אנו מייבאים בבלעדיות".

לסיכום, קובע כפיר ועקנין, בעלים של רשת חנויות הגאדג'טים והמתנות Gadgetshop.co.il, "בסופו של יום צבעים הם עניין של טעם וטרנד הוא דבר חולף. נחמד ליישם את עניין צבע השנה, אך את המשמעויות שעומדות מאחורי הבחירה כל אחד ואחת צריכים לקחת איתנו ולבנות עולם טוב יותר ואמיתי עבור כולנו".

Related Post

רובוטריקים אלופים

Posted by - 21 ביולי 2021 0
קבוצת הרובוטיקה "The Poros Robotics NETANYA"הקבוצה התחרותית ממוקמת בבית הספר ״אורט יד – ליבוביץ״ופועלת במסגרת FIRST לבתי ספר תיכוניים (כיתות…
כלי נגישות