בתחילה, האינסטגרם שימוש כאפליקציה לשיתוף תמונות בלבד. אלו היו ימים אחרים, והאפשרויות היו שונות. כיום, יותר ויותר אנשים עושים שימוש באינסטגרם כדי להפיץ השראה, מסרים ולחשוף את מרכולתם לעולם. למעשה, מי שמצליח להפיץ השראה ומסרים, ובכך לחשוף את מרכולתו לעולם – עלול לגלות, שיותר ויותר אנשים מסתכלים על מרכולתו – ובכך, הוא נחשף ליותר ויותר אנשים – כדרך השימוש באפליקציה זו לשיתוף תמונות.
ניתן להגיד, שהאינסטגרם הפך להיות קצת יותר מאפליקציה פשוטה לשיתוף תמונות, ואפשר לדעת את זה כיוון שיש לנו מושגים כמו פרסום באינסטגרם – והם חלים באופן ספציפי, כמו גם מתייחסים באופן ספציפי – למודעות שאפשר לפרסם באינסטגרם, משמע למודעות שעושים בהן שימש כדי להציג לגולשים מסרים ופוסטים שאנחנו רוצים לחשוף עבורם. מדוע בכלל שנשאף לפרסם משהו? ובכן, במצב רגיל – יש לנו אפשרות לבצע שיתוף אורגני. שהוא כאמור, יכול לחשוף תכנים לציבור הגולשי הארעי – כמו שיתוף תמונות שונות. ובכן, כל תמונה שאנחנו מעלים לאפליקציה – היא למעשה תנועה אורגנית במערכת. כלומר, משהו מתוך המערכת שצמח, ותרם לאקוסיסטם, לאדמה של המערכת. כל תוכן "רגיל", דהיינו לא מקודם ולא ממומן – שאין בו כדי לשלם בעבורו כסף, לשיתופו באפליקציה – הוא למעשה אורגני. אורגני = מתוך המערכת, לא מקודם דרך תשלום כסף.
יחי הקידום הממומן
תוכן אורגני, כמו כל תוכן – מגיע לקהל מסוים. הקהל הזה לא ידוע מראש, אפשר להשפיע במידת מה על מידת החשיפה דרך שיטות שונות. אך באופן עקרוני, אם רוצים להגיע ליותר אנשים, או לטווח ידוע מראש של אנשים, כמו גם לדעת מה בערך פילוח האוכלוסייה של מי משגיב ואוהב את הפוסטים, ולוקח פעולות בהתאם – ניתן לגשת לעניין מהזווית של פרסום באינסטגרם. באופן ממומן.
שכן כאשר מפרסמים באינסטגרם, ניתן לגשת לכל מיני פיצ'רים באפליקציה – כמו לדוגמה, היכולת להכניס קישורים לגוף המודעה, או פשוט להציג אותה לטווח נצפה מראש של אנשים, וכיוצא בזה – דבר מה שאלא אמור להיות זמין דרך פרסום אורגני סטנדרטי. למעשה, מנהל המודעות של פייסבוק ואינטסגרם – הוא אותו אחד. הסיבה לכך, בין שאר סיבות הגיוניות – היא שמארק צוקרברג הוא הבעלים של שתי החברות (הפתעה) ועל כן אפשר שהוא רוצה לאפשר את פלטפורמת הפרסום החזקה, או היציבה, שבנה – כדי לאפשר לאנשים לבנות וליצור מודעות ממוקדות-טווח גם באינסטגרם, כפי שניתן גם בפייסבוק.
שהרי, מי מאיתנו שביקר במנהל מודעות זה, בוודאי שם לב שישנן אפשרויות טרגוט רבות, אפשרויות יצירת קמפיין רבות, וכן הלאה אופציות ושלל בקרים – כך שנדמה שזה "עבד לו", ואכן יש דברים רבים שניתן לבצע דרך המנהל במידה וזה נראה טווח "עשיר" מדי של אפשרויות, ומי מאיתנו היה רוצה לקבל הכוונה פשוטה לפרסום באינסטגרם, בוודאי ניתן יהיה ליצור קשר עם ידינו במשרד פרסום ירדן דיגיטל, כדי לשאול מה הם חושבים שמתאים, לאור השאיפות הפרסומיות.
הרי, מרוב אפשרויות, יש המון חופש יצירתי. זה אמנם יכול להיות מבלבל – אך גם מעשיר בידיים הנכונות. יש הרבה מקום לניסיון ותהייה ולפיתוח מומחיות הדרגתית – או פשוט, לבקש עזרה בדרך, ממישהו שיודע איך עושים זאת. בהצלחה.
תמונה קרדיט: PEXELS