פותחים את שנת הלימודים

16 0

שנת הלימודים תשפ"ב במספרים

405 גני ילדים

  56 בתי ספר יסודיים

33  בתי ספר על יסודיים

51,986 תלמידים

מתוכם 11,041 ילדי גנים,

 23,513 תלמידים בבתי הספר היסודיים ו – 17,432 תלמידים בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות.

3,519 ילדים יעלו השנה לכיתה א'

דברי ראש העיר ומנהל חינוך ל"השבוע בנתניה":

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ל"השבוע בנתניה" : "ברכות ואיחולים לתלמידים הפותחים את שנת הלימודים במערכת החינוך שלנו. אנו נרגשים לפתוח שנה חדשה ואנו תקווה שתהיה זו שנה מוצלחת, מלאת אתגרים ועניין. העירייה עשתה כל מאמץ כדי לייצר עבור התלמידים סביבת לימודים מתקדמת ומרחיבת דעת. צוותי ההוראה נערכו עם שפע תוכניות בתחום הלימודי והחברתי והמערכת כולה התגייסה על מנת שכל אחד ואחת מן התלמידים ימצא מענה התואם את נקודות החוזק והעניין שלו ויאפשר הצלחה מרבית.

ובנימה אישית,

חשוב לי ששנה זו תהיה שנה של לכידות חברתית, שנה של אהבה ונתינה. אבקש להימנע מחרמות ונידוי של תלמידים ואם נחשפתם לתופעה זו, אנא דווחו, שתפו, היו מעורבים ואל תתעלמו, "נדיבות אמיתית", אמרה הסופרת  סימון דה בובואר, "היא כאשר אתה נותן את כולך ומרגיש שזה לא עלה לך בדבר."

עקיבא יצחקי, הממונה על החינוך ל"השבוע בנתניה" : "מערכת החינוך פועלת כמערכת רבת שותפים, הלומדת  ומשתנה באופן תדיר, דוגלת בחינוך ציבורי איכותי ופועלת לפיתוח למידה חדשנית, לצד חינוך לערכי הדמוקרטיה ואהבת האדם. השנתיים האחרונות לימדו אותנו רבות על הצורך בגמישות ויוזמה פדגוגית ואנחנו נערכים לשנה שלפנינו בהתאם.

מתוך ידיעה ברורה שהמעשה החינוכי אינו מסתיים בבית הספר, אנו פועלים להידוק הקשר בין בית הספר להורים.. מאחל לכולנו, תלמידות ותלמידים, הורים, צוותי חינוך ומנהלה, שנת לימודים טובה."

אתי דהן, ראש מנהל חינוך: "אני גאה ונרגשת להכריז על פתיחתה של שנת הלימודים תשפ"ג. שתהא זו שנה של מיקוד בפרט הבודד, בצרכיו האישיים, הלימודיים, החברתיים והרגשיים.

מתחם גני ילדים באגם ג. צילום רן אליהו

שתהא זו שנה בה הפרטים יראו בקהילתם, בעירם ובמדינתם את היעדים הגדולים ויבחרו לעשות למען הכלל.

שתהא זו שנה ברוכה עבור אנשי החינוך, מאירי הדרך לתלמידים להגשים את מי שהם ואת מי שביכולתם להיות. "

שי בראון, יו"ר ועד ההורים המוסדי: "לצד השמחה וההתרגשות עם החזרה לשנת הלימודים, אל לנו לשכוח שיש לנו שליחות. עלינו לדאוג שילדינו יהיו מוגנים ושמחים, מעורבים, פעילים ובטוחים. שילמדו וישכילו במקצועות הליבה, יעשירו דעתם בחדשנות וטכנולוגיה ושתמיד ינהגו בדרך ארץ ויושרה. "

מינויים חדשים .

אילנית מיטלר – תנהל את בית הספר "אמירים".

סיגלית שלימארק – תנהל את בית הספר הלל צור.

שיר טיב – תנהל את בית הספר רזיאל

טל וידל  – תנהל את בית הספר שורשים

סימה אונגר – את חטיבת הביניים באלדד

אורלי ביטון – את חטיבת הביניים בטשרניחובסקי

איריס מגן – את חטיבת הביניים באלתרמן

הרבנית בת שבע יוסיפון – את אולפנת אורות

גלית פישר – תכהן כסגנית מנהל הממונה על התיכון  ע"ש חיים גורי

גפנית  גולן – תכהן כסגנית מנהל הממונה על תיכון גוטמן

גלית ארצי – תכהן כסגנית מנהל הממונה על תיכון טשרניחובסקי

יהודית אדדי – תכהן כסגנית מנהל הממונה על תיכון אלדד

לעבר העתיד

איך ייראה העתיד? מה הוא צופן בחובו? האם גני ילדים ובתי ספר בעתיד ייראו כפי שהם היום? האם הם יהיו בכלל? אם כן – איך הם ייראו? כיצד ילמדו שם? ומה על ראשי החינוך לעשות היום כדי להכין את תלמידי המערכת לקראת העתיד? על כל השאלות המרתקות האלה ואחרות עונים אנשי החינוך בנתניה במפגשי הסיירת של צוותי הניהול והחינוך בעיר. אתגר הפיתוח הפדגוגי, התנועה לעבר העתיד והתאמת מערכת החינוך לרוח הזמן מעסיקה אותם. הצוותים בגני הילדים ובתי הספר יפתחו ויישומו כבר בשנה זו מענים ומיזמים לקראת העתיד.

חיים גורי אגף חדש 2. צילון רן אליהו

כדי להיות מפתחים ומקדמי פני העתיד יופעלו במערכת החינוך בנתניה מספר תוכניות. להלן כמה מהן:

נתניה מחר – מדדי חדשנות רב תחומיים  החל מגיל הגן ועד לתיכון!

בעיר נתניה נפתחה מעבדה פדגוגית העושה התאמות של מערכת החינוך של היום למערכת החינוך הנדרשת לתפקוד בוגריה באופן מיטבי מחר. מודל נתניה מחר פועל ב-4 ממדים:

1.       הממד האקדמי, במסגרתו תעסוק מערכת החינוך בהכשרת התלמידים להיות לומדים עצמאיים. יילמדו בעיקר מיומנויות ויסייעו לתלמידים ליהנות מלמידה בין-תחומית ומלמידה רב-תחומית.

2.       הממד העתידי – התלמידים יוכשרו להבין את המציאות הטכנולוגית, הם ילמדו את שפת הקוד וייחשפו לכלים טכנולוגיים.

3.       ממד רגשי חברתי ערכי – לפני הכול , יתאפשר עיסוק בזהות יהודית ישראלית כמו כן, יוכשרו התלמידים לפתח חוסן רגשי.

  1. לא מוותרים על אף אחד – בכדי להגיע לשלמות של המודל, חייבים את כולם! ועל כן, במערכת החינוך העירונית בחרו שלא לוותר על אף אחד.

בתי ספר מאיצי אנגלית

עשרה בתי ספר בעיר יפעלו כבתי ספר מאיצי אנגלית ובמהלך חמש השנים הבאות הם יהפכו למוסדות דו-לשוניים, בהם ילמדו התלמידים את מקצועות הלימוד בשתי שפות: עברית ואנגלית. בתי הספר הם: אילן רמון, אמי"ת עמיטל, ביאליק, דוידי, דבורה עומר, חיים חפר, נעמי שמר, רועי קליין, שטקליס וש"י עגנון.

"חינוך ירוק" -יזמות וסביבה

בתי הספר לחינוך מיוחד – יהודה הלוימורשה וגוונים ולמעלה מ -15 גנים לחינוך מיוחד ייקחו חלק בתוכנית לחינוך סביבתי וקיימות, בשיתוף האגף לאיכות הסביבה בעירייה.  מטרת התוכנית להטמיע ערכים של איכות סביבה, בדגש על מחזור, מניעת זיהום סביבתי ושמירה על אורח חיים מקיים.

תוכנית "רובו טק"

    תוכנית "רובו טק" נכנסה בשנת תשפ"ב כ"פיילוט" ב-50 גני חובה ברחבי העיר: תוך כדי משחק, לומדים הילדים את שפת הקוד ואת שפת התכנות, ללא צורך בקריאה וכתיבה וללא מסך. כדי להפעיל ולכוון את הרובוט לבצע פעולות שונות, הילדים מתנסים בפתרון בעיות פשוטות ומורכבות ויכולים לשכלל ולהמציא משימות משלהם.

אנגלית בגני הילדים

התוכנית כוללת האזנה, צפייה ומשחק בעזרת סרטונים, משחקי המחשה, ספרים גדולים ופעילויות עצמאיות עם הנחיה מינימלית, כאשר חלק מהפעילויות מתבצעות בקבוצות, בסביבה הפיזית בגן וחלק מתקיימות בסביבת המחשב, ביחידים או בקבוצות.

דוידי. תוספת אגף. צילום רן אליהו

תוכנית היי-טק בגני הילדים

נועדה לחשוף את ילדי הגן לעולמות של היי-טק, לפתח חשיבה מחשובית, אוריינות טכנולוגית ומיומנויות רלוונטיות שיאפשרו להם להיות משתתפים פעילים בסביבה עתירת טכנולוגיה, תוך כדי טיפוח ופיתוח תחושת מסוגלות.

גנים ירוקים ולמידה חוץ גנית

העיר נתניה התברכה במגוון של טבע עירוני –פארק אגם החורף, שמורת האירוסים, חורשת האלונים )הסרג'נטים) וקו החוף, המכילים מגוון ביולוגי עשיר וייחודי.  מחקרים מראים, שלמידה חוץ גנית תורמת רבות להתפתחות הילדים ומאפשרת למידה פעילה וישירה, מוחשית ורב חושית. בשיתוף האגף לאיכות הסביבה, האגף לגיל הרך, ובהנחיה מקצועית של הרשת הירוקה, יתקיימו מפגשי העשרה ולמידה לצוותי החינוך ולילדי הגן בנושא גנים ירוקים ולמידה חוץ גנית.

חינוך מיוחד

האגף לחינוך מיוחד במנהל החינוך הינו הגורם האחראי לטיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים בגילאי 3 – 21 בעיר ומחוצה לה.

האגף בשיתוף עם משרד החינוך, מרכז התמיכה הישובי (מת"י), השירות הפסיכולוגי והרווחה רואים את ייעודם במתן מענה מותאם לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים ונרתמים להבאתם למימוש יכולותיהם בתחום הקוגניטיבי, הרגשי והחברתי, בקידומם במסגרות החינוך השונות ובקידומם לקראת השתלבותם בחברה.

רצף חינוכי של תלמידי החינוך המיוחד בחינוך הרגיל

כחלק מן המדיניות העירונית למתן רצף מענים לתלמידים בעלי צרכים ייחודים, לצד התפיסה של הגברת השילוב של כלל האוכלוסיות במסגרות החינוך השונות – מופעלות במרבית בתי הספר היסודיים והעל יסודיים בעיר למעלה ממאה כיתות חינוך מיוחד, לתלמידים על הרצף התקשורתי וכן כיתות לליקויי למידה.

לצד זאת מופעלות כמה תוכניות מקדמות ומעשירות:

העצמה ומצוינות בספורט בחינוך המיוחד

מערכת החינוך בשיתוף הפיקוח על החינוך המיוחד והפיקוח על החינוך הגופני, מפעילים כיתות ספורט בכיתות ליקויי הלמידה בחטיבות הביניים בדגש על מצוינות בספורט.

השנה יפעלו 11 כיתות עירוניות ב-3 חטיבות ביניים בעיר: בביה"ס שרת , בביה"ס אלדד ובביה"ס ריגלר.

ניווט לתלמידי ח' בחינוך המיוחד

ב -8 חטיבות ביניים בעיר, ילמדו  תלמידי כיתות ח' לנווט, יכינו מיפוי בית ספרי, ייצאו למשימות ניווט במרחבים עירונים וישתתפו בתוכניות מחוזיות לניווט.

פרויקט האזנה ודיבור בחינוך המיוחד

מתי"א נתניה פיתח תוכנית, שמהותה התערבות בתחום השפה, בדגש על האזנה ודיבור. את התוכנית מובילות קלינאיות תקשורת וכן מחנכות כיתות ליקויי הלמידה והחינוך הלשוני בבתי הספר היסודיים.

הרחבת המענה הטיפולי במת"י נתניה

מרכז התמיכה היישובי, מעמיד לרשות התלמידים מענה טיפולי מורחב בשעות אחה"צ. המענה ניתן בתחומי טיפול שונים ובהם: קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, טיפול רגשי ועוד.

השירות מיועד לתלמידים שקיבלו זכאות לחינוך המיוחד בוועדות השילוב במסגרות בהן הם לומדים, אשר הופנו למרכז כחלק מהתוכנית הטיפולית שנבנתה עבורם על ידי המסגרת בה הם לומדים. השנה למעלה מ- 120 תלמידים נהנים משירות זה.

השירות הפסיכולוגי- כרטיס ביקור

השירות הפסיכולוגי בנתניה הוא בין השירותים הגדולים בארץ. הוא מונה כ- 70 פסיכולוגים המעניקים שירות לכלל המערכות החינוכיות. השירות מקיף ומתייחס לרמת הפרט, הקבוצה והמערכת, לילדים, להורים ולצוותי חינוך וניתן בשפות שונות: צרפתית, אנגלית, רוסית, ספרדית, פרסית ויידיש.

סוגיות עיקריות בהן עוסק הפסיכולוג החינוכי וההתפתחותי:

·       ליווי התפתחותי לתלמיד, הכולל הערכה, טיפול והדרכה

  • סיוע בתהליכי פרידה, מעבר בין מסגרות והסתגלות
  • הערכת מוכנות ילדי הגן לכיתה א'
  • הערכה ואבחון בעקבות פערים בלמידה
  • טיפולים באבל ואובדן, בפגיעה מינית, מניעת אובדנות ועוד
  • סיוע בהתמודדות עם קשיי התנהגות במסגרת הגן ובית הספר
  • ייעוץ, הכוונה ותמיכה להורים לילדים עם צרכים מיוחדים
  • עבודה מערכתית ופרטנית במצבי לחץ, חירום ומשבר

·       ליווי, ייעוץ והדרכה פסיכוֹֹלוגית חינוכית למנהלים ולצוותי חינוך

מעבר לעבודה השוטפת במסגרות החינוך מציע השירות הפסיכולוגי, מגוון תוכניות שנועדו לקדם את החוסן האישי ואת רווחתם הרגשית והחברתית של תלמידים, הורים וצוותים חינוכיים.

השירות הפסיכולוגי המשלים הפרטי

השירות משלים את סל השירותים הניתנים על ידי השירות הפסיכולוגי-חינוכי-התפתחותי במוסדות החינוך בעיר וסביבתה. הוא מציע שירותי אבחון וטיפול במחיר שווה לכל נפש, והוא ניתן על ידי צוות מיומן הכולל מומחים בתחום הפסיכולוגיה החינוכית וההתפתחותית ופסיכולוגים מתמחים ותיקים המלווים בהדרכה.

השירות כולל: אבחונים פסיכולוגיים, אבחוני הדלגה וכן אבחונים פסיכו-דידקטיים.

פר"ח

שילוב של סטודנטים לתגבור לימודי- רגשי בתוך בתי הספר היסודיים בשיתוף פעולה  עם פר"ח וסטודנטים בונים קהילה. 130 סטודנטים משובצים ב-10 בתי ספר בעיר למתן מענה אישי ו/או קבוצתי בהתאם לצורכי התלמידים.

מרכזי למידה באנגלית

נפתחו שלושה מרכזי למידה באנגלית לצורך קידום והעשרה –  תוכנית  " English is Fun– לומדים ונהנים". המרכזים מופעלים על ידי מורות לאנגלית בשעות אחה"צ בשיתוף פעולה עם הפיקוח על האנגלית במשרד החינוך. במרכזים לומדים 300 תלמידים מ – 16 בתי ספר יסודיים.

גם אתם רוצים? פנו לרישום אצל מנהל/ת בית הספר שלכם.

לימודי מתמטיקה בסביבה טכנולוגית

 תוכנית המבוססת על רובוטיקה ועל פתרון בעיות. שיטה  זו מגבירה את המוטיבציה הפנימית ומפתחת תהליכי חשיבה מסדר גבוה. התוכנית תפעל ב- 5  בתי ספר יסודיים: צליל, אילן רמון, אביחי, דבורה עומר ובארי.

יום לימודים ארוך

התוכניות עוסקות בפעילות לימודית והעשרה תומכת רגשית וחברתית כגון תוכנית מיל"ת וכן תוכנית במסגרת מתווה עירוני ייחודי. הן תפעלנה ב – 4 בתי ספר יסודיים בשכבות א-ד.

שואפים גבוה!

תוכנית "חינוך לפסגות" תפעל בשלושה מרכזים עירוניים. במסגרת זו תתקיים פעילות לימודית חוויתית התורמת למנהיגות ומעורבות חברתית קהילתית. הפעילות מעשירה את התלמידים ואף נותנת מענה של תגבור לימודי. 260 תלמידים מ -5 בתי ספר יסודיים ייקחו חלק בתוכנית: רזיאל, אמי"ת, עמיטל, עוזיאל, אלומות ואורחות שרה.

מערך תמיכה לבגרויות

אחת המטרות המרכזיות של האגף העל יסודי היא לסייע לבתי הספר להוביל את תלמידיהם לזכאות לתעודת בגרות ואף לתעודת בגרות איכותית. לצורך כך מפעיל האגף מערך תמיכה מקצועי ומיומן. מדי שנה נערכים סטטוסים מדוקדקים ומיפויים הבודקים את תמונת הבגרויות של כל תלמידה ותלמיד בעיר. עבור כל התלמידים נבנית תוכנית אישית של מענים הנדרשים להצלחתם. המענים כוללים שעות ראש עיר ללמידה בקבוצות תגבור, קורסי הכנה לשאלון בגרות, שעות פרטניות, קורסים לעולים, שעות השלמה, פריסת מועדי הבגרויות, המחצית השלישית ועוד ועוד..

תוכניות הכלה והשתלבות

במסגרת תקציב של כ – 800 אש"ח ניתנים לתלמידי חטיבות הביניים מענים שונים בתחום ההכלה: תוכנית קולנוע לוויסות רגשי, מורים על ארבע, סדנאות חברתיות להתמודדות עם מצבי חרדה , ויסות כעסים, סדנאות בישול ושעות פסיכולוג .

אתגר האזרחות הפעילה והמעורבות החברתית

מערכת החינוך בעיר רואה חשיבות רבה בתרגול התלמידים בכל הגילאים למעורבות חברתית: בגן, בכיתה, בבית הספר, בעיר, במדינה ובאחריות הגלובלית. פעילות בתנועות הנוער, גיוס לצה"ל ולשירות לאומי הם רק חלק אחד מעולם המעורבות החברתית של תלמידי העיר. התלמידים ובני הנוער בנתניה מתנדבים, פועלים במסגרת מוסדות החינוך, במסגרת הקהילה ובמסגרת "מחויבות אישית- מעורבות חברתית", יוזמים ומפעילים מיזמים חברתיים, לוקחים אחריות על הסביבה ומסבירים פנים לתושבי העיר. מנהל החינוך מפעיל תוכניות מעורבות חברתית מקוריות ומעניינות. בין השאר:

אקטיביזם בגנים – למידה מכוונת השפעה

סביבה חינוכית המקדמת למידה חברתית תופסת את הילד כבעל זכויות אזרחיות, משפיע ומושפע ודואגת לטפח נטיות והרגלים של יזמות ואקטיביזם. הצוות החינוכי עושה זאת ב -3 דרכים: בשיח חינוכי, במשימות להשתתפות הילדים ובסדירויות המקדמות יוזמה.

לדוגמא: גני הילדים דרור וזמיר פועלים בשיתוף פעולה עם "לב גנים", דיור מוגן בשכונת נורדאו. פרויקט מיוחד זה יצר חברות אמיצה בין בנות הגיל השלישי עם ילדי הגנים.

פרלמנט הילדים ביסודי

בשיתוף פעולה עם תוכנית קרב ומפקחות החינוך החברתי של משרד החינוך, פועלת מדי שנה נבחרת תלמידים לקידום יוזמות ומעורבות חברתית. מטרתו המרכזית של הפרלמנט היא חינוך לדמוקרטיה, יזמות ומעורבות.

קשר רב דורי

ב – 11 בתי ספר יסודיים בעיר משתלבים גמלאים בתוך מערכת החינוך בשיתוף פעולה עם עמותת "ידיד לחינוך".

יש לכם מכר/ה פסיונר/ית שרוצים להצטרף? אנא הפנו אותו לעמותת ידיד.

שילוב של מדריכי מוגנות בתוך בתי הספר היסודיים

במסגרת התוכנית למניעת אלימות, משובצים בבתי הספר מדריכי מוגנות. התוכנית ממפה ומטפלת בתלמידים בסיכון גבוה ובתוך כך – מכשירה מורים לטיפול בנושא ומשלבת תוכנית העצמה ב- 8 בתי ספר. כל זאת בשותפות מלאה עם  הרשות לביטחון קהילתי. המדריכים יופעלו ב-9 בתי ספר יסודיים.

חזרנו לרקוד! כיתות רוקדות

תוכנית חינוכית, חברתית, הוליסטית, המשתמשת בריקודים הסלוניים במקום בו נגמרות המילים… התוכנית בונה אקלים חברתי מיטבי באמצעות הריקודים הסלוניים ביחד עם מחנכת הכיתה. התוכנית ממנפת ערכים של כבוד, אלגנטיות, נימוס, קבלת האחר, זקיפות גב, מבט האחד לשני בעיניים, שייכות וגאווה בית ספרית. התוכנית תופעל ב-18 בתי ספר.

תעודת בגרות חברתית

התוכנית "התפתחות אישית ומעורבות חברתית" הינה תוכנית חובה בתיכונים והיא אורכת שלוש שנים. התוכנית נועדה לטפח בוגר בעל ערכים ובעל תחושת ערך ומשמעות לחברה סביבו, תורם, פעיל ואכפתי. תלמידי י"ב אשר הצטיינו בתוכנית "התפתחות אישית ומעורבות חברתית" ותרמו מזמנם מעל 150 שעות פעילות למען הזולת זכאים לתעודת בגרות על הצטיינות חברתית מטעם משרד החינוך.

מעורבות חברתית

מעורבות חברתית קהילתית הינה תוכנית של משרד החינוך המעודדת את התלמידים להתנדבות ומעורבות בקהילה . מערך התנדבות בנתניה הינו בכיתות  ט'-י"ב ומהווה  תוכנית חובה, כולל יוזמות כיתתיות/ קבוצתיות כחלק מתוכנית המעורבות. בכל בית ספר ממונה רכז/ת מעורבות חברתית המוביל/ה את כלל התוכנית מול תלמידי ביה"ס.

מש"צים – מדריכי של"ח צעירים

הכשרת המש"צ מתחילה עם הצטרפותו לקבוצת פרחי המש"צים .  קורס ההכשרה הבסיסי של המש"צ נמשך לאורך כל שנת הלימודים בכיתה ח' או בכיתה ט'. הקורס מתקיים במסגרת בית הספר ומדריכים אותו מש"צים מצוות בית הספר בהנחיית מורי השל"ח.

פעילות המש"צים מתקיימת בנתניה ב- 8 חטיבות ביניים.

שוות

עמותת שוות הוקמה במטרה לאפשר לנערות לחזק את תחושת הערך העצמי שלהן ולתת להן כלים שיאפשרו להן לממש את שאיפותיהן. העמותה מפעילה את התוכנית בקרב נערות בשכבת ז' ב -9 חטיבות ביניים בעיר. החניכות עוברות התנסות מוקדמת בהצבת מטרות, עורכות היכרות עם נשים מעוררות השראה, לומדות לראות בכל כישלון הזדמנות ללמידה, לגלות בעצמן עוצמות חדשות, לשאוף ליעדים גבוהים יותר ולממש אותם. התוכנית מופעלות על ידי סטודנטיות מתנדבות המקבלות מלגה תמורת התנדבותן.

ליגת הצדק

פרויקט שהוקם במתנ"ס קרית השרון, והתרחב בשנים האחרונות לכ -100  בני נוער הלוקחים חלק בפעילות. במהלך השבוע עומדים בני נוער בכניסות לסופרים בשכונת קריית השרון ואוספים מצרכים למשפחות נזקקות. מדי שבוע, בימי חמישי מתקיימות החלוקות למשפחות נזקקות ברחבי מזרח העיר.

יצוין כי מודל הפעילות של ליגת הצדק פועל כתנועת נוער, כאשר רכז בוגר מלווה ראשי צוותים וחניכים הפועלים בתוכנית לאורך כל השבוע.

מועצות תלמידים

בכל בתי הספר העל יסודיים פועלות מועצות תלמידים. מדובר בקבוצות תלמידים, הנבחרות באופן דמוקרטי, לוקחות חלק בקידום ופיתוח נושאים המעסיקים את בני הנוער ומקדמים נושאים מול הנהלת בית הספר. התלמידים מייצגים את כלל התלמידים בפני ההנהלה ומארגנים פעילויות חברתיות בתוך בית הספר.

תנועות הנוער וארגוני הנוער

בנתניה פועלים כ-20 תנועות וארגוני נוער המחנכים לאקטיביזם, אהבת הארץ, מנהיגות ויוזמה. אלו מספקים קרקע פורייה לעשיה חברתית מגוונת, הדרכה, אחריות והובלה ומפגישים את הילדים והנוער עם האידיאולוגיה התנועתית, עם הקהילה שבה הם פועלים/ות ועם חבריהם/הן לקבוצה.

להלן רשימת תנועות הנוער בנתניה:

צופיםבני עקיבאבנות בתיה
צופי יםעזראאריאל
הנוער העובד והלומדהמכבי הצעירכנפיים של קרמבו

להלן רשימת ארגוני הנוער בנתניה

נוער לתתאנייה בניהיוניסטריםחב"ד
אחריייחדיותרבותמדור לדור
איגינוער מד"אמקום בלבזיו נעורים

מועדוני הנוער

רשת מועדוני הנוער כוללת 8 מועדונים בפריסה עירונית רחבה המהווה מקום מפגש חברתי לכלל בני ובנות הנוער ומספקת מענה רגשי-חברתי לבני ובנות הנוער.

הרשות מציעה מדי ערב מרחב פתוח ובטוח לשיח, ערבי תוכן משתנים, סדנאות ומפגשים המעודדים אינטרקציה בין בני הנוער מכל חלקי העיר. מועדוני הנוער פעילים חמישה ימים בשבוע בשעות אחה"צ עד שעות הערב המאוחרות ובהם שלל משחקי קופסא, שולחנות משחק, XBOX, פלייסטיישן, פינות צ'ילאאוט, כיבוד ושתיה קלה.

מחכים לכם, בואו!

מועצת הנוער

מועצת הנוער היא הגוף הרשמי המייצג את כלל בני/בנות הנוער במועצה. נציגות הנוער העירונית הנבחרת מורכבת מנציגים (מכיתות ז' עד יב') מבתי ספר (חטיבות ותיכונים), תנועות וארגוני הנוער שבחרו לקחת על עצמם אחריות, ולעסוק ביצירת הזדמנויות לפעילות למען הנוער בעיר, בשמירה על זכויות התלמיד ובהפקת אירועים מסוגים שונים לנוער המשולבים לעיתים גם בפעילות קהילתית.

מד"צים – מדריכים צעירים

בתוכנית הכשרת המד"צים משתתפים בני נוער מכיתות ח' עד י"ב המעוניינים לעסוק בהנהגה ובהדרכה חברתית של בני הגיל הצעיר וליטול על עצמם משימות חברתיות ומשימות קהילתיות. התוכנית מאפשרת לבני נוער מכל שכבות האוכלוסייה למצוא אפיקי פעולה מגוונים. משתתפי התוכנית זוכים לקבלת כלים לחיים וביניהם פיתוח וטיפוח כישורי מנהיגות והדרכה (מסייע גם בשירות הצבאי), השתתפות בסמינרים מחוזיים וארציים המפגישים בני נוער מכל קצוות הארץ, קבלת תעודת מד"צ מטעם משרד החינוך לעבודה בקייטנות, סיפוק והתפתחות אישית.

קורס המד"צים בנתניה פועל בכל רובע ומזמין את כל בני/בנות הנוער בכיתות ח' + ט' להצטרף לתוכנית הדגל של מחלקת הנוער. 

המעוניינים להצטרף לתנועה/ארגון נוער מוזמנים לפנות:

פייסבוק+אינסטגרם הבמה-נוער נתניה

ווטסאפ 09-882-1939

מייל [email protected]

טלפון 0546927823

הכנה לגיוס לצה"ל

ההכנה מותאמת למגזר ומנוהלת יחד עם מנהלות ומנהלי בתי הספר.

הכנה לצו ראשון – קורסי ההכנה לצו ראשון הם בני שלושה מפגשים, במסגרתם מקבלים המשתתפים טיפים לביצועים מושלמים. כמו כן – מתקיימת הכנה למבחני הדפ"ר (כולל אפליקציית תרגול) הכנה לראיון האישי ועוד…

הכנה ליום המא"ה (מיון איתור והתאמה)- יום המא"ה הינו הזדמנות נוספת להוכחת יכולות שלא הגיעו לידי ביטוי בצו הראשון.  באגף נעשות הכנות למועמדים ולמועמדות לשירות ביטחון לקראת יום המיון התעסוקתי

הרצאות תוכן וחשיפה לתפקידים – ההרצאות נוגעות בזכויות וחובות החייל בצה"ל, הבת הדתייה,

נוער גאה בצה"ל, חשיפה לתפקידים שונים, הסבר על יחידות ודרגות ועוד. ההרצאות מועברות בחלקן דרך בתי הספר ובחלקן במועדוני הנוער.

חשיפה לשנות שירות ומכינות

הסבר על מכינה ועל שנת שירות ולאחריו פאנל בוגרי מכינה או חניכי שנת שירות. החשיפה מתקיימת בקרב תלמידי כיתות יב', במסגרת שעות הלימוד בבתי הספר.

ערב הורים

ערב הורים עירוני מתקיים עם נציגי לשכת גיוס חיפה – הלשכה אליה העיר נתניה שייכת. בערב יינתן מענה להורים על הליכי המיון, טיפים לקראת הצו הראשון וכן יתאפשר מענה על שאלות נקודתיות ואישיות.

ערבי הוקרה

במסגרת פעילות בה"ד 09 מתקיימים ערבי הוקרה לחיילים בשירות, לבנות שירות לאומי ואף מתקיים כנס מתגייסים גדול לכל המתגייסים של העיר נתניה.

"אחרי" לצה"ל

עמותת "אחרי" מקיימת קבוצות הכנה לצה"ל אשר במסגרתן נעשית הכנה פיזית והכנה מנטאלית. הקבוצות נפגשות פעמיים בשבוע לאימוני כושר ואף להדרכות לקראת הגיוס. במסגרת קבוצות "אחרי" מתגבשת קבוצה מלוכדת אשר ממשיכה את הליווי לתוך השירות הצבאי ולאחריו.

ליווי והכוונה פרטניים

בה"ד 09 מעניק ייעוץ וליווי פרטני לבני נוער והוריהם, בתהליך הגיוס לצה"ל ולשירות הלאומי: עזרה בפניות וכתיבת מכתבים, התאמה לתפקידים לפי נתונים צה"ליים ועזרה בתהליך ההתנדבות. הליווי נעשה  בבתי הספר, דרך חיילי הנח"ל ובתיאום פרטני מול בה"ד 09.

יום צה"ל רשותי

לראשונה השנה יתקיים יום צה"ל רשותי – יום בו צה"ל יגיע לנתניה ויפרוס עמדות הסברה ותצוגה. לאורך היום יגיעו תלמידי בתי הספר בנתניה למתחם ויוכלו להתרשם מקרוב מהיחידות השונות ולשאול שאלות.

Related Post

מצוקי החוף

Posted by - 1 בדצמבר 2020 0
המשרד להגנת הסביבה, עיריית נתניה והחברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון מתחילים בביצוע עבודות להגנה על המצוק החופי בנתניה…

מנעו מילדיכם לשחק בנפצים

Posted by - 16 בפברואר 2020 0
מדי שנה מטפלים צוותי מד"א בילדים, בני נוער ומבוגרים שנפצעים כתוצאה ממשחק בנפצים. בשנה האחרונה צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי…

טראומה

Posted by - 2 במאי 2022 0
טראומה היא מצב בריאותי נפשי הנגרם כתוצאה מאירוע מציק. זה יכול להיגרם על ידי אסונות טבע, התקפות טרור, תקיפה פיזית…
כלי נגישות