רואים את גיל הפנסיה? אז אולי כדאי שתסתכלו טוב טוב

7 0

לאורך חיינו אנחנו מפקידים לקופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, חסכונות פנסיוניים, ביטוחי בריאות, סיעוד ועוד, וזאת בכדי שנוכל לקבל פנסיה מכובדת בפרישה וליהנות מהנאות החיים. מגפת הקורונה ותוצאותיה שגרמה לרובנו לטלטלה בכל תחומי החיים מחייבת אותנו לחשב מסלול מחדש ולתכנן את הפרישה המיטבית ללא חשש כלכלי לעתידנו. בסופו של דבר אם לא תבדקו לא תקבלו ויפה שעה אחת קודם.

מאת: ליבת קמפלר יועצת מס, סוכנת ביטוח  וגרנטולוגית פיננסית המתמחה בייעוץ הוליסטי לגיל השלישי

איך לבצע תכנון פיננסי נכון לפני הפרישה שיאפשר לממש את החלומות שתמיד רציתם ויצמצם נזקים עתידיים, ואיך לנהל לאחר הפרישה את הכסף שנחסך והצטבר.

  1. להתחיל להתכונן לפנסיה העתידית כבר מגיל צעיר! יחד עם זאת, בגיל 50-55 כבר לעשות הכנה לקראת פרישה בכדי להגיע לגיל הפרישה עם ידיעה של כמה פנסיה יש לי ואם יש צורך בהשלמות, ולהתכונן לכך בהתאם. זה הזמן לבצע בדיקה של הפנסיה העתידית שלכם.
  2. אישור על זקיפות מס– שכירים עם משכורות גבוהות, ששילמו בתלוש השכר "זקיפת מס" בגין פנסיה- חובה ליידע את מס הכנסה על כך ובזמן הפרישה בפועל לקבל מהמעסיק אישור על זקיפות המס של הפיצויים והתגמולים לאורך השנים-אם לא, פשוט תשלמו מס כפול עם קבלת הפנסיה.
  3. לשמור לאורך כל החיים טפסי 161– טופס 161 הוא הודעת המעסיק על עזיבת העובד בו מצוינת תקופת ההעסקה של העובד, וכמה פיצויים צבר, ואם פטור או חייב.
    יש לשמור טפסים אלו שכן יש להציגם למס הכנסה למס הכנסה בכדי לקבל פטור על הפנסיה שלכם.

במידה ולא שמרתם את טפסי ה- 161 וכבר סיימתם עבודה אצל המעסיק, כדאי בהקדם לפנות למעסיקים ולבקש העתק, או לפנות לחברות הביטוח או לסוכני הביטוח שלכם ולבקש שיוציאו עבורכם מהארכיון. העיקר- שתשיגו וכמה מוקדם את הטפסים; יהיה הרבה יותר קשה להשיגם לאחר 30-40 שנה.

  • לעשות הליך ניתוח תיק פנסיוני, לנסות לגלות כספים אבודים, או אולי כספי פיצויים שלא נעשתה עליהם התחשבנות מס-וכנראה שתופתעו לטובה.
  • הגעה לגיל פרישה– (נשים 62 וגברים 67)- אתם לא צריכים להפסיק לעבוד כדי לקבל פנסיה חודשית! אתם יכולים להתחיל לקבל פנסיה, ולהמשיך לעבוד ללא חשש.
  • תשלום מס מופחת- מפחדים שתשלמו מס גבוה אם תעבדו ותקבלו פנסיה? בהליך חד פעמי מיוחד מול מס הכנסה ניתן להפחית משמעותית את המס ואף אולי לקבל פטור מלא על הפנסיה כך שתיווצר לכם הכנסה נטו נוספת מעבר לשכרכם.
  • אין לכם מה לעשות עם ההכנסה של הפנסיה? פתחו קופת גמל להשקעה או תוכנית חיסכון בחברת ביטוח בתנאים מצוינים ובדקו מסלולי השקעה שלא יהיו מנייתיים מדי ולא סולידיים מדי. לעתיד, תוכלו למשוך משם את הכסף פטור או קצבה חודשית נוספת פטורה ממס!
    בעצם, תרוויחו מהכסף הזה פעמיים.
  • יש לכם פוליסות פנסיוניות? הגעתם לגיל הפרישה? לא בטוח שכדאי יהיה לכם לקחת את         הפנסיה מהמקום בו הכספים שלכם נמצאים-בדקו עם סוכן ביטוח או יועץ מומחה על האופציות העומדות לרשותכם-ייתכן שתחסכו כסף רב מהכנסה גדולה הרבה יותר אם תניידו את הכספים למקום אחר.
  • שכירים– במידה יש לכם ביטוח בריאות פרטי מיד עם הפרישה פנו לחברת הביטוח להמשיך את הפוליסה בתנאי פורשים, ללא הצהרת בריאות.
    בדקו מול סוכן הביטוח אם אתם זקוקים לכל הכיסויים שיש שם ומה חסר, והבינו מה יש לכם במקרה חס וחלילה תביעה-שתדעו מה צריך לעשות.
    כדאי ומומלץ לפנות ליועץ לבדוק את הכיסויים אחת לתקופה.

ליבת קמפלר, מומחית בהכוונה לפרישה ומייסדת קהילת "פורשים בקליק" שהוקמה מתוך מטרה להוביל שינוי חברתי וחדשני בהבנת הפרישה ומשמעותה לתועלת הפורשים בישראל. הקהילה משלבת מגוון פעילויות פנאי והעשרה לרווחת הפורשים. המיזם החדש, מאפשר לפורשים ולאלה המתכננים לצאת לפרישה תמיכה מלאה ומעטפת רחבה של שירותים כדי לתכנן באופן פשוט ומעשי את העתיד האישי, הכלכלי והחברתי על מנת לבצע את המעבר לפנסיה בצורה חלקה ומיטבית.

קרדיט תמונות: Pixabay, יח"צ

Related Post

הכישלון לא יתום

Posted by - 27 בפברואר 2019 0
עמותת אור ירוק: מדינת ישראל שילמה כ-4 מיליארד שקלים לנפגעים בתאונות דרכים בעבודה בעשור האחרון; את המחיר הכבד בכישלון במאבק…
כלי נגישות