סגן חדש …רחובות חדשים…. שכונות חדשות…

4 0

לא רק רחובות בשמות חדשים, מעכשיו גם שכונות בשמות חדשים.

מאת : יקיר מנשה

השכונה החדשה שאמורה לקום בנת/542 בשמה המקורי "כוכב הים", לאור העובדה שהשם החדש לא נקלט בתודעה הציבורית, הוחלט לשנותו תוך פיצולו של האזור לשניים. האזור בו צפויה לקום קריית-הממשלה החדשה (הנמצא מערבית לשד' בן-צבי פינת רח' רפאל איתן), יקרא מעתה "קריית-הלאום". יתרת השטח שנועד ברובו למגורים, פנאי ומסחר יקרא שכונת "אופק הים".

שכונת המגדלים החדשה שצפויה לקום צפונית לשמורת האירוסים בקו ראשון לים (נת/620) תיקרא מעתה "שירת הים"; זהו השם המחודש שיועד במקור ל"עיר ימים", שיזכה עתה לעדנה בשכונה הצפויה לקום בסמיכות אליה. פרויקט "הבננה" במזרח העיר, שזכה לכינויו בשל הצורה הטופוגרפית החיצונית שלו, יקבל את השם "צמרות".

השמות החדשים מצטרפים לשמות שאושרו בעבר ועדיין לא הוטמעו מספיק בתודעה כמו שכונת "נוף הטיילת" שעדיין מכונה בפי רבים כנת/600 וקריית-המדע (פארק המדע ע"ש שמעון פרס) שמכונה עדיין בפי רבים אגם 3 ושכונת "כוכב הצפון" הסמוך למחלף איינשטיין; ראש העירייה כבר הורתה להכין פורמט אחד של שלטים אשר יוצב בכניסה וביציאה מכל שכונה, ובה יופיע הכיתוב המברך את הבאים והיוצאים מכל שכונה בעיר. דבר שיחשוף את כל המבקרים באותן שכונות לשם הרשמי שלהן.

סגן ראש העיר, עו"ד אדיר בנימיני: "חשוב לנו להטמיע את השמות החדשים בתודעה הכללית של תושבי העיר, ובכך לנסות למנוע את התקבעות שמות התוכניות; זו הסיבה שבחרנו כבר כעת בטרם החלה הבניה בפועל לקבוע את השמות החדשים, ועדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בעירייה, להקפיד ולעשות שימוש בהם. רק כך אנו מקווים שנוכל להכניס אותם לתודעה. הרעיון של ראש העיר, להתקין שלט עם שם השכונה בכניסה וביציאה ממנה, יסייע רבות להטמעת השמות בקרב הציבור הרחב."

Related Post

 מצדיעים לדרוזים ולצ'רקסים

Posted by - 20 בנובמבר 2023 0
ברקע קידום חוק העדה הדרוזית פארק עתידים תל אביב בשת"פ עם הרשות לפיתוח הגליל ומשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי במבצע…

על חובות ותספורות

Posted by - 27 בפברואר 2019 0
תושבת העיר תקבל תספורת משמעותית על חובותיה תחת מתן הפטר זאת על אף שלא עמדה בקריטריונים שבחוק. כידוע לכם מפרסומים…

על חובות, תספורות וחייבים

Posted by - 9 בינואר 2020 0
הבשורה החדשה לשנת 2020: דרך מקוצרת למחוק חובות. הבעיה: מרבית החייבים אפילו לא יודעים שיש להם אפשרות לבחור בדרך זו.…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות