החברות שהכי כדאי לעבוד בהן

4 0

אז אלו חברות זכו להשתבץ במקומות הכי גבוהים? מה מחפשים הסטודנטים לעומת בעלי המקצוע בתחום? אלו פרמטרים הכי חשוב למחפשי העבודה למצוא בקריירה החדשה שלהם, ומה הקשר למיתוג מעסיק וגובה השכר?

מאת : יאיר ישראל

חברת דרושים IL מציגה את 50 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן . סקר חדש חושף את 50 החברות הנחשקות. הסקר חושף נתונים מעניינים הן עבור המעסיקים והן עבור מחפשי העבודה, ומכיוון שהוא סוקר ענפים ותחומים שונים ונרחבים, ניתן להפיק ממנו מסקנות רוחביות.

מנכלית פורטל דרושים ליאת הדר שרביט

דירוג עשרת הענפים המבוקשים בישראל (בסדר יורד):

1.      תוכנת מחשבים וטכנולוגיה

2.      ייעוץ ניהול ואסטרטגיה

3.      טלקומוניקציה ורשתות

4.      חומרת מחשבים

5.      אבטחת מחשבים ורשתות

6.      ייעוץ IT והנדסה

7.      פרסום

8.      ביקורת וחשבונאות

9.      הנדסת מכונות

10.  תעשייה

נסיקת החברות הטכנולוגיות

החברות המועדפות ביותר מגיעות ברובן מהסקטורים הטכנולוגיים, הן בהעדפות הסטודנטים והן בהעדפות אנשי המקצוע שענו על השאלון, עם יותר מ 50% מהסקטורים שנבחרו במדד 50 החברות הנחשקות. המשמעות היא שחברות צריכות להפנים שהביקוש לעבודה בחברות טכנולוגיות רק עולה ולהסיק, שבדומה לחברות ההייטק השונות שמחפשות אחר טאלנטים, עליהן לעשות שינוי באופן חיפוש העובדים שלהם. חברות ההייטק מוכנות להשקיע יותר בטאלנטים שלהם ולדאוג לתנאי עבודה מפתים, ולא רק בהיבט השכר וכל זאת כדי להגיע לעובדים הכי מתאימים, טובים ומוכשרים לתפקיד.

העשירייה הפותחת – עשרת החברות שהכי כדאי לעבוד בהן:

1.      גוגל

2.      מיקרוסופט

3.      אינטל

4.      אמזון

5.      רפאל

6.      התעשייה האווירית בישראל

7.      אלביט מערכות

8.      Check Point

9.      חברת החשמל

10.  Mobileye

מה רוצים העובדים הישראלים לעומת העובדים האירופאים?

העובדים האירופאים והעובדים הישראלים נושקים בנקודות דמיון מסוימות אך השוני הבולט ניכר באופן דירוג הפרמטרים החשובים ביותר. העובדה שיוקר המחייה בישראל גבוה, כנראה מובילה לכך שהפרמטר הראשון בחשיבותו הוא שכר בסיס תחרותי. אצל העובדים האירופאים הדאגה לרווחים עתידיים יותר משמעותית עבורם. גם פרמטר הגמישות חשוב יותר לישראלים מאשר לאירופאים.

10 הפרמטרים הכי חשובים לישראלים:

1. שכר בסיס תחרותי

2. הטבות

3. עידוד איזון בין עבודה לחיים

4. יציבות תעסוקתית

5. הצלחה בשוק העבודה

6. עבודה מאתגרת

7. הכשרה והתפתחות מקצועית

8. הערכה וכבוד לאנשי התחום

9. הזדמנויות להשפיע אישית

10. תנאי עבודה גמישים.

ליאת הדר שרביט, מנכלית דרושים IL: "אנו צופים שתעסוקה בטוחה ותנאי עבודה גמישים יישארו בראש סדר העדיפויות במהלך 2021 וכל עוד המגיפה תימשך. עם זאת, את המקום הראשון בחשיבותו תופס שכר בסיס והטבות ונראה כי הפרמטר יישאר משמעותי בקרב הישראלים גם בעתיד".

מה שבטוח הוא של- COVID-19 תהיה השפעה מתמשכת על אופן חיפוש העבודה, והמגמות הנבנות בשנים הקרובות. הסקר מורה על התמקדות גוברת בתמורה ובביטחון  תעסוקתי במהלך השנים האחרונות, כמו גם על התמקדות מתמשכת בהכשרה ופיתוח, שבמובנים רבים ניתן לראות אותה כמשמשת לביטחון בעבודה. סדרי עדיפויות אלה יואצו ככל הנראה בתנאי מגפה, מכיוון שהמיתון צפוי להימשך גם בשנת 2021.

ולכן אנו מאמינים כי דרישה גוברת לביטחון כלכלי עשויה לכייל מחדש את ציפיות התלמידים, כמו גם את סדרי העדיפויות של מותגי המעסיקים.

תמונה ראשית באדיבות PIXABAY

Related Post

תעודת הצטיינות ללניאדו

Posted by - 19 במרץ 2019 0
תעודת מרצה מצטיין הוענקה ביום שלישי לשלושה רופאים בכירים בלניאדו מטעם הפקולטה לרפואה בטכניון. בית החולים לניאדו, המסונף לפקולטה לרפואה…

מעצמת נשים חזקות

Posted by - 21 במרץ 2023 0
הצלחה גדולה לכנס "מדברות עסקים" שהתקיים במסגרת אירועי יום האישה הבינלאומי בעיר. עשרות רבות של נשים הגיעו לכנס הייחודי שהתקיים…

אור וחיים חדשים בנתניה

Posted by - 29 באוגוסט 2018 0
שיתוף פעולה בין עיריית נתניה לבית החולים לניאדו ישלב בין תערוכת מנורות מיוחדת לבין פרויקט הקמת פגייה חדשה בבית החולים.…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות