נוכח המידע שהגיע לפיתחה של העירייה מבכירים בנתיבי ישראל, להקפיא את קידומה של דרך מס' 561, ציר הרוחב שנועד לחבר את דרך 2 לדרך 4 ובהמשך להודעה דומה שבישרה על הקפאת העבודות שכבר החלו לשדרוג דרך 57– הנחתה ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר את הצוותים המקצועיים בעירייה להפסיק מתן היתרי בניה למגורים בתוכניות החדשות המקודמות ע"י המדינה וכוללות כ- 50 אלף יחידות דיור. זאת בטענה שללא מענה בתחום התשתית התחבורתית, לא ניתן להוסיף יחידות דיור בנתניה.
את ההחלטה על הקפאת הפרויקט הגדירה ראש העיר לא פחות מ"קטסטרופה".
פיירברג-איכר, שנמצאת בקשר בנושא עם מנכ"ל ראש הממשלה, נפתלי בנט, מסרה ל״השבוע בנתניה״ : "מדובר בלא פחות מקטסטרופה למרחב השרון, בו חיים כיום כמיליון תושבים (260 אלף בנתניה לבדה).
צירים אלו, שתוכננו כצירים מוטי תחבורה ציבורית וכוללים נת"צים ייעודיים ושבילי אופניים, הכרחיים לפיתוחו של מרחב השרון, אשר בשונה ממרחבים אחרים בארץ, לא זכה לפיתוח התחבורתי הנדרש.
כך למשל, בעוד שבמטרופולין תל אביב מקודמים 3 קווי מטרו ושבעה קווי רכבת קלה, מטרופולין השרון עדיין משתמש בקווי אוטובוס ואף יהיה מהאחרונים שיזכו לתוספת מסילות רכבת.
"חשוב לי לציין כי עוד בתקופת ישראל כץ כשר התחבורה דאז, פעלתי להכנסת המטרו לנתניה ולצערי עד כה ללא הצלחה ואני מנסה בשלב זה להקדים את חשמול הרכבת המתוכנן ב – 2023 לשנת 2022."
למה זה כל כך חשוב?
בשנת 2045 צפוייה נתניה לגדול ל- 440,000 תושבים כאשר כיום מונה העיר כ- 260,000.
· בשנת 2020 אושרו היתרי בניה ל 2,100 יח"ד.
· בשנת 2021 ניתנו היתרי בניה לכ – 1,500 יח"ד (מתוכן 600 בהתחדשות עירונית) וחפירה ודיפון זה עוד 800 יח"ד.
· בשנים הבאות צופה מינהל ההנדסה העירוני מתן היתרי בניה בממוצע שנתי של כ 2,000 יח"ד מתוכן 50% יהיו בהתחדשות עירונית.
· בקנה – 200 פרוייקטים לפינוי בינוי אשר ייצרו בעשורים הקרובים היתרי בניה להתחדשות עירונית בהיקף של 27,000 יח"ד, ובשכונות חדשות 26,000 יח"ד.
ראש העיר שוחחה עם שרת התחבורה, מירב מיכאלי, וסוכם על פגישה בהקדם האפשרי על מנת למצוא פתרונות לנושא התחבורה בעיר נתניה.אנחנו כמובן נעדכן בהתפתחויות.
ראש העיר, מרים פיירברג-איכר:
"הייתה לי שיחה טובה עם השרה ובקרוב ניפגש על מנת שאציג בפניה את הבעיות התחבורתיות עמן אנו מתמודדים. השרה גילתה הבנה והפגינה רצון טוב להתמודד עם הצרכים של העיר והסביבה. הבהרתי כי לא אוותר על כביש 561 ובאשר לכביש 57 נדרוש תיקון על התוואי שתוכנן, כמו כן אדרוש כי חשמול פסי הרכבת ימשיך עד נתניה".
תמונה באדיבות PIXABAY