עדכוני תחבורה

2 0

בצל הקורונה, ממשיכים לקדם את נושאי התחבורה בנתניה. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, חה"כ מירי רגב, הגיעה לביקור בעיר.

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, סגן ומ"מ ראש העירייה והממונה על התחבורה, אלי דלל  וכן מהנדס העירייה, ארז טל – הציגו בפני השרה רגב והנהלת משרדה את התשתיות התחבורתיות המקודמות בנתניה ובתוך כך – את הצרכים התחבורתיים הנוספים בעיר.

אז מה צפוי לנו –

מיחלוף כביש איינשטיין, תכנית בינוי חדשה, עליה הסכימו

עיריית נתניה וחברת "נתיבי ישראל". עלות העבודות – 200 מיליון שקל. צפי לתחילת העבודות  – 3 שנים.

התכנית משלימה למעשה את מסעף איינשטיין והופכת אותו למחלף מלא, שיכלול גשר מעל כביש החוף, למעבר כלי רכב, הולכי רגל ושבילי אופניים. עוד יכלול המחלף מערך רמפות גישה מכביש החוף, לרבות דרכי שירות, שיאפשרו את הכניסה לנתניה גם לבאים מדרום ואת היציאה ממנה לצפון, דרך כביש החוף. כן יאפשר המחלף גישה למסוף אוטובוסים חדש, שיוקם ממזרח לכביש החוף.

כיום כידוע מדובר במסעף, המאפשר יציאה לכיוון תל אביב וכניסה לנתניה לבאים מצפון בלבד.

עוד החלטות:

שדרוג מחלף נתניה –שהוקם כמחלף הראשון בארץ לפני למעלה מ-50 שנה.

במסגרת השדרוג – זכות הדרך בו תורחב והוא יכלול נתיבי תחבורה ציבורית ושביל אופניים, כאשר חברת "נתיבי ישראל" תגבש תכנון רעיוני ותכניות לשדרוג המחלף ותבדוק את אומדני הביצוע.

שדרוג מחלף פולג תוך הגדלת נתיבים, הוספת מדרכות וסלילת שבילי אופניים. גם כאן תגבש חברת "נתיבי ישראל" תכנון רעיוני ותכניות לשדרוג המחלף ותבדוק את אומדני הביצוע.

פרוייקט "מהיר לעיר" ובמהלך 2021 יוחל בבניית נתיב מהיר לתחבורה הציבורית שיעבור לאורך רחוב הרצל, שדרות בנימין, שדרות בן צבי ושדרות פנחס לבון בשלב ראשון, תוך הכשרת שבילים לרוכבי אופניים וכן שדרוג המדרכות לאורך הציר. בסה"כ יסללו כ–90 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית והסדרה של הרחובות, לרבות כאמור שבילי אופניים.

"נתיבים מהירים" יוקמו במטרופולין תל אביב, בציר האורך מראשון לציון, דרך ת"א ועד למחלף איינשטיין בנתניה ובחזרה, כ-110 ק"מ של נתיבים מהירים מנוהלים, אשר יתווספו לנתיבי הנסיעה הקיימים ולא יילקחו מתוך הנתיבים הקיימים. תינתן עדיפות לקטע הדרך שבין נתניה להרצליה, כולל סלילת שבילי אופניים. צפי התחלת עבודות בשנת 2021.

פרוייקט חשמול פסי הרכבת הצפי כי עד סוף שנת 2023 יסתיים הפרוייקט בדרך לנתניה וממנה. כמו כן, תקודם תחנת רכבת שלישית בנתניה ("האוניברסיטה", ליד האקדמית נתניה), במסגרת הקמת מסילות 3 ו-4.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "התפתחותה של נתניה תלוייה רבות בקידום התשתיות התחבורתיות בתוך העיר וכן בהגברת נגישותה לכבישים ארציים. מאז כניסתי לתפקיד אני עושה כל מאמץ כדי להביא להקמתם של מחלפים וגשרים, לסלילתם של כבישים ומדרכות ולקידום התחבורה הציבורית בנתניה. לשמחתי שרי התחבורה לדורותיהם, ידעו לעמוד על צרכיה של העיר וסייעו לנו רבות בכך."

מ"מ ראש העיר, אלי דלל: "אני מודה לשרה רגב ולהנהלת משרד התחבורה על הביקור המועיל והפורה. השרה רגב התייחסה בחיוב לנושאים החשובים לעירנו, וקיבלה החלטות שיביאו מזור לבעיות התחבורה בעתיד".

במפגש  נטלו חלק גם סגני ראש העיר: עו"ד שירי חגואל וחגי חדד, מנכ"ל העירייה, יורם כהן וכן ראשי המינהלים בעיריית נתניה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, ציינה כי "המיזם החדשני בנתניה הוא דוגמה לרעיון פורץ דרך המשלב בין שני אמצעי תחבורה ידידותיים למשתמש ולסביבה: אופניים ורכבת. כך נחסוך זמן יקר ודלק המתבזבזים כיום בפקקים ובחיפוש חניה, נפחית את זיהום האוויר, ונמנע צפיפות בקרון לבעלי מוגבלויות שכיום משמש להסעת אופניים. זה פתרון WIN-WIN אמיתי!"

צילום – נמרוד גליקמן

Related Post

גם בפסח

Posted by - אפריל 12, 2022 0
שומרים על זהירות עוברים את חופשת החג בשלום ובבריאות – תוך זהירות גם מנגיף הקורונה. מדי שנה מטפלים צוותי מד"א…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות