בשורה במגרשי הכדורגל בארץ: פיילוט ראשון של מנהרת חיטוי נגד קורונה יתקיים בבלומפילד עד לסוף עונת הכדורגל

3 0

חוקרים מאוניברסיטת בר-אילן פיתחו טכנולוגיה שהופכת מים לחומר חיטוי עוצמתי יעיל נגד קורונה,  כעת חברת RD Pack מכרמיאל מייצרת מנהרות חיטוי ומכשירי אוטומיזציה לחיטוי חללים למאבק בשרשרת ההדבקה בנגיף הקורונה ונגיפים נוספים.

החוקרים מאוניברסיטת בר אילן פיתחו טכנולוגיה שהופכת מים לחומר חיטוי עוצמתי באמצעות אלקטרודות. החומר מאפשר לחטא משטחים רחבים בבתי חולים , מרכולים בנייני משרדים, שדות תעופה, בתי מלון רכבות ואוטובוסים, בתי ספר וגני ילדים וכן מופעי תרבות וזאת על בסיס יומי ללא סכנה.

חומר החיטוי הוא תחליף ירוק וידידותי לאלכוג'ל וחומרי חיטוי כימיים רעילים אחרים הנמצאים בשימוש יום יומי . המדובר בחומר בטוח לשימוש לכלל האוכלוסייה

הטכנולוגיה החדשנית פותחה במעבדה של פרופ' דורון אורבך באוניברסיטת בר-אילן ומאפשרת ייצור חומר חיטוי ממי ברז פשוטים וחיסול חיידקים ונגיפים ללא הנזקים הסביבתיים של חומרי החיטוי הקיימים. ד"ר ערן אברהם וד"ר יצחק כהן ממעבדתו של פרופ' דורון אורבך במחלקה לכימיה והמכון לננו טכנולוגיה וחומרים מתקדמים, הצליחו להתאים טכנולוגית מים שפיתחו להיות אמצעי לוחמה בנגיפים, באמצעות בדיקות מקיפות שנערכו על ידי ד"ר אינה קלט וד"ר טטיאנה שטיינברג-בורודיאנסקי ממעבדתה של פרופ' רונית שריד מהפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת בר-אילן, שם הוכח מחקרית כי הפיתוח הייחודי קוטל גם  ורוסי קורונה.

מנהרות החיטוי מיועדות לחיטוי בני אדם וחפצים באמצעות מערכת מובנת של התזה בעירפול (אירוסול) אשר מתיזה את חומר החיטוי להגנה מרבית של האנשים העוברים במנהרה. המנהרה מצוידת בראשי עירפול (אירוסול) הממוקמים בצדי המנהרה לצורך כיסוי מרבי של החלל ומקסום יעילות החיטוי בתוך זמן קצר.

מנהרת החיטוי נועדה לעזור להתגונן בפני ווירוס הקורונה, נגיפים ומזיקים אפשריים אחרים אשר גורמים לתחלואה רבה באוכלוסייה, וזאת על ידי חיטוי מלא של העוברים בה וכל משטחי המגע, לרבות אלו שאינם חשופים באופן ישיר לראשי ההתזה,  ובכך עוזרת להילחם בהתפשטות המחלה וליצור מרחב ציבורי נקי, סביבה בריאה ותאפשר חזרה לשגרה בטוחה בפעילות עם קהל.

חומר זה כאמור מבוסס על מים וככזה אינו פוגע או מזיק לביגוד או חפצים של  המשתמשים במנהרה.

בימים אלה אנו עדים להתרופפות במשמעת הציבורית ולכן תהליכי חיטוי אוטומטים במקומות ציבורים מהווים את ”המבוגר האחראי“ ועוזרים לקטוע באופן יזום את שרשרת ההדבקה.

המנהרות נועדו למקומות הומי אדם בהם משתמשים מאות או אלפי אנשים ביום במספקים הגנה מבוקרת למקומות ציבוריים ופרטיים. את המנהרות ניתן להתקין בקלות ובמהירות בכל מיקום והן יכולות לעמוד בכל תנאי מזג אוויר בבטיחות.

ערן דרוקר, מנהל פיתוח עסקי בחברת RD Pack: "בעקבות משבר הקורונה רתמנו את כל המפעל כדי למצוא פיתרון במאבק בנגיף הקורונה  תוך ניצול של כל היכולות , הניסיון והידע הטכנולוגי בשילוב עם חומר החיטוי  בכדי לתת מענה אפקטיבי וזמין לציבור לחיטוי אוטומטי. אנחנו שמחים להיות חלק חשוב במלחמה למניעת שרשרת ההדבקה וליצור עולם בטוח יותר לכולנו. אני מודה למאור והיכלי הספורט על שהחליטו להיות פורצי דרך ולאמץ את הטכנולוגיה שלנו".

חברת RD Pack רכשה את הטכנולוגיה ליצור חומר החיטוי ממים וכעת מיישמת אותו באמצעות מנהרות חיטוי ומוצרים נלווים המיועדים לחיטוי מקומות תוך שימוש בטכנולוגיות חיטוי חללים אוטומטיות שפותחו על ידי החברה.

הפיילוט החל במשחק שנערך ביום שבת באצטדיון בלומפילד וזכה לתגובות אוהדות. אמש סוכם כי הפיילוט ימשך בבלומפילד עד סוף משחקי הליגה.

פרופ' רונית שריד, חוקרת נגיפים שבמעבדתה מתבצע מחקר של נגיפים שונים: "אנו בחנו את היכולת של החומרים לפגוע בכושר ההדבקה של נגיף הרפס (herpes simplex virus type 1) ושל נגיף הקורונה האנושי OC43 המוכר כמחולל מחלה נשימתית קלה יחסית באדם. שני הנגיפים נוטרלו באופן מוחלט כאשר נחשפו לחומרי החיטוי של פרופ' אורבך לפרקי זמן שונים ובמהולים שונים. מאפייני המבנה של OC43 דומים לאלו של SARS-CoV-2  שהתפרץ לאחרונה ולפיכך ניתן להסיק שגם נגיף זה ינוטרל בקלות באמצעות חומרי חיטוי אלו".

מאור בנימיני, מנכ"ל היכלי הספורט ת"א- יפו: "שמחים לפתוח מחדש את אצטדיון בלומפילד ולארח את משחקי ליגת העל תוך שמירה על ההנחיות שיבטיחו את בריאות השחקנים והצוותים. שמנו לעצמנו מטרה לעמוד בחזית הטכנולוגיה ולבחון אמצעים מתקדמים כדוגמת מנהרת החיטוי, פיתוח ישראלי ייחודי, לשמירת הבריאות ובכדי להאיץ את חזרת הקהל ליציעים".

Related Post

החברה לספורט ופנאי

Posted by - 25 בנובמבר 2022 0
החברה לספורט ופנאי קיימה ביום שלישי השבוע מפגש ראשון של כלל האגפים העתידים לעבור בקרוב לניהולה. ראש העיר, מרים פיירברג…

אלופת המחוז

Posted by - 21 במרץ 2018 0
נבחרת הכדורעף של חט"ב אורט שטקליס זכתה באליפות המחוז בענף הכדורעף.  השבוע התקיימו משחקי  גמר המחוז בכדורעף בנים, כיתות ז'-ח',…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות