במיוחד עכשיו: ככה מפחיתים מתח בעזרת יוגה ומדיטציה

3 0

בעולם המהיר בו אנו חיים נחוצים לכל אחד מאתנו טכניקות וכלים על מנת לאזן את המתח והלחץ של העבודה והחיים. מיינדפולנס – מודעות קשובה הוא מצב מנטלי שמושג על ידי מיקוד המודעות ברגע הנוכחי תוך הכרה וקבלה רגועה של הרגשות, המחשבות והתחושות הגופניות. משמש גם כטכניקה טיפולית ותורם לשיפור תסמיני דיכאון, חרדה ואפילו משפר כישורים קוגניטיביים. 

Side view of pretty brunette wearing sports outfit sitting in king pigeon pose, Eka Pada Rajakapotasana, practicing yoga at home.

מחקרים הוכיחו שמדיטציה ויוגה מעודדות מיינדפולנס באמצעות תרגילים המסייעים בשיפור הריכוז והמיקוד ובהקלה על מתח.  לדברי סמנתה קלייטון–  ISSA, AFAA, מנהלת בכירה, ראש מחלקת  חינוך גופני בהרבלייף העולמית :"מידי יום כדאי להירגע עם שגרת תרגילי יוגה פשוטים, המנקים את המחשבה ומקנים לה טון חיובי. התועלות הבריאותיות רבות: האטת קצב הלב, האטת הנשימה, הורדת לחץ הדם, הגברת זרימת הדם למעיים, התמקדות בהווה והתוצאה – רגיעה והרפיה. מספיקות 20 דקות של זמן שקט פעם או פעמיים ביום. זכרו שמדיטציה היא אימון, ממש כמו יוגה. יש לתרגל כדי לחוות את ההשפעות המרגיעות."

קלייטון מנדבת 5 כללי עשה ואל תעשה פשוטים במדיטציה:

·       אל תעשו: אל תחשבו שאתם זקוקים למקום שקט ומבודד כדי לתרגל מדיטציה. בעולם האמיתי, למצוא מקום שקט לחלוטין הוא משימה כמעט בלתי אפשרית.

עשו: התרחקו מכל הסחות הדעת: טלפונים, מסכים וחללים רועשים. הרחיקו את הכיסא המשרדי מהמסך או סגרו את דלת חדר השינה בבית.

·       אל תעשו: אל תחשבו שאתם זקוקים לציוד מיוחד (מחצלת יוגה, לבוש, שמיכה) מדיטציה ניתן לתרגל בכל מקום וזמן, גם אם לרגע מהיר מתפנים ומתרגלים. 

           עשו: שבו/ שכבו במקום נוח בו תרגישו רגועים. השאירו את העיניים פקוחות או עיצמו אותן –  מה שמרגיש נכון.

·       אל תעשו: אל תאלצו את עצמכם להתחיל לנשום באופן מיוחד למשל נשימה דרך הבטן או האף. בהתחלה זה עלול לשעמם או לגרום לסחרחורת. על טכניקת נשימה תתחילו לעבוד לאחר שתרגישו נוח במדיטציה.

     עשו: התמקדו בנשימה. הרגישו את האוויר נכנס ויוצא. היו מודעים לנשימתכם ולאופן בו היא גורמת לכם להרגיש.

·       אל תעשו: אל תחשבו שלילי, כאשר רשימת מכולת או מטלות מתגנבת למחשבותיכם. 

עשו: הפנו את המיקוד מרשימת המכולת שלכם בחזרה לנשימה.

·       אל תעשו: אל תכינו רשימת הצהרות/ יעדים למחשבה או לחזרה בקול.

עשו: שמרו על מילת מפתח אחת או שתיים שעוזרות לכם להירגע או משרות תחושת רווחה.

תמונה באדיבות הרבלייף

Related Post

אתם המדליה שלנו!

Posted by - 27 במאי 2021 0
ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, העניקה היום את ברכת הדרך לספורטאים האולימפיים שייצגו את העיר נתניה ומדינת ישראל באולימפיאדת טוקיו…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות