נתיב פלוס פלוס

7 0

דרישות עיריית נתניה התקבלו ולנתיב פלוס נוסף נתיב נוסף; התוצאה הישירה: הפחתה משמעותית בעומסי התנועה בצומת פולג

מאת ברק גולן  

נדמה, כי קול הצעקה שקם לאחר סלילת "נתיב פלוס" בכביש החוף, נחלש. ההחלטה החד צדדית של משרד התחבורה קוממה רבים מתושבי נתניה, על כך שיצרה עומסי תנועה בכביש החוף והאריכה את הדרך למקומות העבודה ומהם. שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ומנכ"לית המשרד, קרן טרנר-אייל, היו מושא לביקורת חריפה, הוקמה קבוצת פייסבוק גדולה ומחאתית ואף נשמעו איומים לחסימת הכביש.

אלא שבשבועיים האחרונים פחתה מאוד הביקורת. הסיבה הראשית לכך, לדברי אלי דלל, סגן ומ"מ ראש העירייה והממונה על התחבורה, היא הוספת נתיב במקטע שבין גשר אודים עד לאחר וינגייט, המשמש את כלל כלי הרכב. "במצב הקודם, היו באזור וינגייט שני נתיבים רגילים ו'נתיב פלוס', ונוצר מעין 'שסתום' לנוסעים לכיוון תל אביב", מסביר דלל, "בפגישה שקיימנו ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, ואנוכי, עם השר סמוטריץ' ובכירי משרד התחבורה, דרשנו להוסיף נתיב לכלל כלי הרכב במקום השול או מהצד המזרחי, על חשבון אי התנועה שבמרכז. השר הבטיח לטפל בעניין, וראויה לציון המהירות שעשה זאת".

הוספת הנתיב התבצעה במוצ"ש שעבר, והתוצאות כבר ניכרות בשטח. מיכל גרין מספרת, כי השבוע יצאה מקמפוס דורה לאמנויות בשעה 07:40 והגיעה להרצליה פיתוח תוך 25 דקות בלבד, ב-08:05. "אלי דלל פתר את הבעיה עם המחלף הנוסף בווינגייט. אמנם יש עצירה בשפיים, אבל עדיין לצאת מנתניה ולהגיע לעבודה הכל ביחד 25 דקות זה חלום", אומרת גרין, "ביום ראשון הגעתי תוך 20 דקות וחשבתי שאני הוזה. יש לציין ש'נתיב פלוס' עדיין מאוד מסוכן בעיניי, אבל אני רואה שיפור ואני לא צריכה יותר לצאת ב-06:30 מהבית".

"בעקבות 'נתיב פלוס'", כך מסביר אלי דלל: "נוצר מעין משפך קטן, כאשר הייתה השתזרות קצרה משישה נתיבים לשלושה בלבד", מפרט דלל, "ברגע שנפתח נתיב נוסף באזור וינגייט, על חשבון השוליים וחלק מאי התנועה, נוצר מצב של השתזרות משישה נתיבים לארבעה. גם ההשתזרות עצמה הוארכה עד לאחר וינגייט, במטרה להקל על ההשתלבות ב'נתיב פלוס' ובנתיבים הרגילים ולהמשך הנסיעה בכביש החוף או בכביש 20", דלל מוסיף כי "רק ממבט ב-waze לפני השינוי ולאחריו, אפשר להבין כמה זמן נסיעה נחסך לנהגים. אני מקבל הודעות תודעה לטלפון ולעמוד הפייסבוק שלי, וזה משמח אותי. אני חשוב שהתנועה זורמת יותר גם בזכות שינויים בהרגלי הנסיעה, בין אם בתחבורה הציבורית, כולל קווים חדשים שהוספנו לכיוון תל אביב, ברכבת ובנסיעה שיתופית (קארפול). המגמה הזו תימשך בעזרת הקמת חניוני ה'חנס וסע', הוספת מקומות חניה ליד תחנות הרכבת, 'מהיר לעיר', סלילת שבילי אופניים, ועוד פרויקטים בקנה". 

Related Post

בחירות לכנסת ה -24

Posted by - 24 במרץ 2021 0
מדינת ישראל התעוררה אחרי סיבוב 4 של בחירות, ונותרה בפולנטר פוליטי. מה יהיה ? עדין לא ברור, אין חדש תחת…

מאמא מריה של קובה

Posted by - 20 בפברואר 2018 0
אמא תרזה, הייתה פעילה הומינטרית שעבודתה וסיועה הרב הפכו אותה לאחת מהנשים המופרסמות ביותר בעולם, סמל לצדיקות ויושר בעיני רבים.…

הדלקת המשואות

Posted by - 14 באפריל 2022 0
האלוף במיל' יורם יאיר, יו"ר עמותת "אחריי " התבשר על הדלקת המשואה, ביום העצמאות . עמותת אחריי מכשירה בני ובנות…

הסוף לבדיקות האנטיגן וה-PCR?

Posted by - 16 בפברואר 2022 0
מבחן נשיפה פשוט ומוכח מדעית ברמת דיוק של בדיקת PCR מקצר לשתיים ורבע דקות את זמן ההמתנה לתשובת בדיקת קורונה ההמצאה הישראלית…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות