לדברי טובה דולב, ראש מינהל החינוך בעירייה מדובר בהישג למערכת החינוך בנתניה ובעיקר לכל אחד מן התלמידים שבשל כושר האחזקה של מערכת החינוך, מצליחים יותר ויותר לסיים 12 שנות לימוד ולהבטיח לעצמם המשך מסלול לימודי, במידה וירצו בכך.
דולב הדגישה כי אחת המטרות שהציבה עם כניסתה לתפקיד הייתה שלא לוותר על אף תלמיד גם במחיר של ירידה באחוז הזכאים לבגרות. "לשמחתי לא רק שאחוז הנשירה ירד באופן דרמטי אלא שבמקביל עלה בהתמדה אחוז הזכאים לבגרות."
דולב מציינת כי המהלך הראשון שנעשה בנושא הינו הפיכתם של כל בתי הספר העל יסודיים לבתי ספר מקיפים, המחויבים לכל תלמידי העיר.
בנוסף דאגה דולב להקים וועדה הבוחנת כל בקשה פרטנית להעברת תלמיד מבית ספר אחד למשנהו, מתוך רצון לוודא שההעברה נעשית רק לאחר שמוצו כל אמצעי הסיוע בנושא.
כמו כן – נעשה מעקב אחר תנועת התלמידים, בסיוע הצוותים בבתי הספר (מורים יועצים ומנהלים), צוות קציני הביקור סדיר וכן הפיקוח של משרד החינוך.
דולב: "נתוני הנשירה הם תוצאה של עבודה מאומצת ומשולבת בין גורמי החינוך הפורמליים והבלתי פורמליים, הנעשית בעיקר בבתי הספר בקרב תלמידים שנחשבים לאוכלוסיית קצה ונמצאים על סף נשירה, כאשר בכל בתי הספר יש מדיניות של "אין הנשרה", כל אחד מהמורים בונה תוכנית המותאמת אישית לכל תלמיד ולצרכים הפרטניים שלו.
בנוסף – מפעיל מינהל החינוך, בשיתוף עם משרד החינוך, תוכניות ייחודיות שמסייעות לתלמידים להשתלב בלימודים, תוכניות מותאמות כמו אומץ ואתגר, מאפשרות לתת מענה מבחינה לימודית.
תוכניות נוספות כמו נאס"א, מיועדת לטפל בנשירה הסמויה. היא פועלת במוסדות החינוך ואחרי שעות הלימוד – במערך החינוך הבלתי פורמלי, כאשר לכל קבוצת תלמידים בכל בי"ס מוצמד מדריך, אשר מלווה כל אחד מן התלמידים, 24 שעות ביממה, בביה"ס ובהמשך – בחוגים של החינוך הבלתי פורמלי.
"במקרה של תלמידים שנשרו ממערכת החינוך, למרות כל המאמצים (וכאמור מדובר באחוז קטן במיוחד) – נכנסת לתמונה המחלקה לקידום נוער. המחלקה נותנת מענים מותאמים כמו השלמת השכלה במסגרת תוכנית היל"ה, קבוצות העצמה, פיתוח מנהיגות אישית השמה בעבודה ועוד ועוד."