ניהול מוניטין כחלק משירותי קידום אתרים – במה מדובר ומדוע זה חשוב?

3 0

שירותי קידום אתרים מקצועיים הפכו במהלך העשור האחרון לדבר נפוץ ומוכר ביותר במגזר העסקי, כאשר כל בית עסק וארגון באשר הם מחזיקים, מתפעלים ומקדמים כיום אתר אינטרנט, הן כאפיק שיווק ופרסום מרכזי והן כערוץ יעיל לשמירה על קשר עם העולם. עבור אנשים, עסקים ומותגים רבים, גם שירותי ניהול מוניטין הנכללים בעולם קידום האתרים הם דבר רצוי, נחוץ ואף הכרחי

עבור מי שנתקל בביטוי זה לראשונה – מה בעצם המשמעות של "ניהול מוניטין"? כיצד נעשה שירות זה, עבור מי הוא רלבנטי ומה הקשר בינו לבין קידום אורגני בפרט ושירותי קידום אתרים מקצועיים בכלל?

עידן בעל חשיבות עצומה לנראות ברשת – ניהול מוניטין בעידן בדיגיטלי

מהו, אם כן, "ניהול מוניטין"? נקדים ונאמר כי אנו עוסקים כאן בניהול מוניטין דיגיטלי, הסוג המרכזי והמשמעותי ביותר של ניהול מוניטין כיום. תחום זה, כשמו כן הוא, כולל את האופן בו מנהלים באופן אקטיבי ויזום את המוניטין של בית עסק, חברה, ארגון או אדם מסוים. זאת מכיוון שלמוניטין שנודע לעסק או אתר מסוים, לצורך העניין, השפעה משמעותית וישירה על סוג החשיפה לה יזכה ברשת, וכתוצאה מכך על פעילותו הישירה (למשל – מספר הלקוחות החדשים שיצליח למשוך, אחוז הלקוחות שיישארו נאמנים לו גם לאור פרסומים שליליים וכד').

כנסו לקישור זה לצפייה בסוגים השונים של שירותי קידום אתרים.

יותר מכל דבר אחר, מה שמאפיין את התקופה הנוכחית בה אנו חיים הוא האינטרנט – זהו עידן המידע, האינטרנט והרשתות החברתיות, הכל קורה במרחב הדיגיטלי וגם עיקר הפעילות הפרסומית/שיווקית של כל בית עסק או ארגון באשר הוא. בעידן זה נודעת חשיבות עצומה לנראות ברשת, לאופן בו נתפס עסק, מותג או אדם מסוים בעיני הציבור הגולש ברשת. נראות זו עשויה בהחלט להרים או להפיל עסקים וארגונים שלמים, כך שניהול המוניטין של אותו אדם או בית עסק ברשת היא פעולה מתבקשת והכרחית ביותר במקרים רבים.

ניהול מוניטין והדחקת אזכורים שליליים כחלק משירותי קידום אתרים מקצועיים

כיצד נעשה ניהול מוניטין בפועל ועל ידי מי? ובכן, במובנים רבים נחשב כיום ניהול מוניטין דיגיטלי כחלק מעולם קידום האתרים המקצועי, מה שמכונה "SEO". כחלק משירותי הקידום האורגני ו/או הממומן של אתר מסוים, מבצע מקדם אתרים מקצועי או מומחה SEO פעולות אשר מטרתן היא לשמור על המוניטין החיובי של העסק אותו הוא מקדם, ולמנוע ממוניטין שלילי מלהיבנות ולהתבסס.

אחת הפעולות הישירות באמצעותן יכול מומחה קידום אתרים לסייע לניהול המוניטין של לקוחותיו היא באמצעות הדחקת תוצאות שליליות מתוצאות החיפוש. במקרים מסוימים עלולים להיווצר אזכורים שליליים של אותו לקוח (דוגמת בית עסק) ברשת, למשל – ביקורות שליליות, כתבות המציגות אותו באור שלילי זה או אחר וכו'). על ידי פעולות טכניות שונות המצריכות ידע, הבנה וניסיון בכל הנוגע לתוצאות החיפוש של גוגל והתחום של קידום בגוגל בכלל, יכול מקדם אתרים מקצועי ומנוסה להדחיק תוצאות שליליות ולגרום להן לרדת למקומות נמוכים ולא רלבנטיים בתוצאות החיפוש, כך שרובם המכריע של הגולשים כלל לא ייחשפו לאזכורים השליליים הללו ברשת. כך ניתן לנהל את המוניטין של אותו עסק ולשלוט עליו לפחות בצורה חלקית, ולהבטיח כי לא ייווצר ויתקבע מוניטין שלילי. בו בעת עובדים כמובן באופן שוטף על בנייה וביסוס של מוניטין חיובי (בזה עוסק בעצם כל עולם השיווק והפרסום…), וכך התוצאה הכוללת המתקבלת היא מוניטין חיובי המסייע לקידום העסק לאורך זמן.

חלק אינטגראלי ומתבקש משירותי קידום אורגני

כפי שהוסבר לעיל, ניהול מוניטין הוא כיום שירות הניתן כחלק משירותי קידום אתרים מקצועיים. בפועל, מדובר בחלק אינטגראלי ומתבקש ביותר משירותים אלו, ובפרט משירותי קידום אורגני. עבור מי שאינו בקיא בתחום ובמושגים המרכזיים בו, קידום אורגני הוא ערוץ הקידום המרכזי בו נוקטים עסקים ואתרים רבים. מדובר בקידום "טבעי" יותר של האתר, המכוון לטווח הארוך ולקידום יציב ו"מעמיק". בניגוד לקידום ממומן (דוגמת קמפיין שיווק בפייסבוק או קישורים ממומנים בגוגל), במסגרת קידום אורגני מבצעים באופן שוטף ולאורך זמן פעולות שונות המעלות את ערכו של האתר עבור הגולשים, וכך גורמות לגוגל לקדם אותו פשוט מכיוון שהוא אתר טוב, רלבנטי וכזה המעניק ערך מוסף אמיתי לגולשיו. לכן, יכלול קידום אורגני העלה של תכנים איכותיים ואינפורמטיביים לאתר, שיפור מאפיינים טכניים של האתר על מנת להפוך אותו לנוח ונעים יותר לגלישה ועוד שורה ארוכה של פעולות טכניות שונות אשר מטרתן לשפר את האתר, ספציפית באופן אשר "ידבר" אל האלגוריתם של גוגל.

לכן מהווה ניהול מוניטין חלק מתבקש גם מעולם הקידום האורגני.


למידע נוסף, מקצועי ומפורט כנסו לדף זה ותקבלו טיפים חשובים לקידום אורגני.

מדובר בדרך לבנות ולבסס את השם של האתר, העסק, הארגון או אדם מסוים ברשת באופן יסודי ולאורך זמן, בדרך "לבנות" את המוניטין כך שיסייע לקדם את האתר לאורך זמן, בדיוק כמו פעולות אחרות של קידום אורגני.

קרדיט לתמונה: pixabay

Related Post

תמונה מההיסטוריה

Posted by - 8 באוגוסט 2018 0
ערב מיוחד שהתקיים בשבוע שעבר, הציב את הצלמות והצלמים הראשונים של נתניה מול עדשת ההיסטוריה ולא מאחוריה, במהלך כינוס בו…

חלמוניות בירוחם

Posted by - 28 באוקטובר 2020 0
חודש וחצי הטבע חיכה לנו שנשוב אליו וכעת, כשמזג האוויר במדבר מושלם, גם פריחת החלמוניות החלה וזהו הזמן להדרים לירוחם…

אנה ארונוב וניבר מדר בצילומי קמפיין לרגל המונדיאל, איתי לוי עושה את לי קופר וגם – זו הסיבה מדוע תראו ברחבי העיר הרבה תיירים מסין

Posted by - 30 בנובמבר 2022 0
הסופרת  המוערכת ענת לב-אדלר, מחברת רבי המכר "אישה בעונת מעבר" ו"כותבת ומוחקת אהבה" מגיעה לכרכור לשיחת נשים אמיצה על החיים…
כלי נגישות