מתי נוחות מצדיקה שדרוג בהוצאה?

16 0

אנשים מוכנים לשלם על נוחות ואף לא מעט. מתי זה הגיוני, מתי זה בעיקר צורך פסיכולוגי, האם ההפרשים במחיר מוצדקים, באלו סיטואציות ניתן לפגוש בכך ובאופן כללי מה זה אומר עלינו כצרכנים? ניגשנו לבדוק את אחד מתכסיסי השיווק שגורמים ללקוחות לשלם הרבה יותר, ועל הדרך חזרנו עם מספר תובנות. מתחילים!

הרבה ומעבר – מתחמי vip

טרם נעצור להסביר מדוע אנחנו מוכנים לשלם הרבה יותר תמורת נוחות, נציין שניתן לפגוש תרחישים מסוג זה בשלל סיטואציות. כך למשל ידוע שאולמות קולנוע עלו על השיטה מזמן, ועל כן מציעים אולמות צפייה VIP שבין היתר כוללים כורסאות משודרגות לצד בופה עשיר. בשדה התעופה ניתן למצוא טרמינל פרטי ​שבין היתר מציע הסעה אל ומהמטוס ברכב vip, כולל טיפול מקצועי בס הבירוקרטיה (בזמן שמתפנקים במתחם יוקרתי). אצטדיוני כדורגל מציעים מתחם vip שכולל מיקומים טובים, מושבים מרווחים ופינוקים משלימים, וכמובן שגם בטיסה ניתן למצוא מחלקה ראשונה, בה מחכים תנאי יוקרה לצד תפריטים משודרגים.

האם ההוצאה שווה את התמורה?

בדיקה מהירה מראה שלא פעם ההבדל במחיר הוא כמעט פי 2, ועל כן מעניין לבחון האם עבור אותה טיסה, אותו משחק כדורגל, אותו סרט וכדומה, שווה לשלם הרבה יותר, וכאן נמצא שלא פעם התשובה חיובית.

מדוע? כיוון שברגע שהתנאי משודרגים, כל החוויה מקבלת זווית הרבה יותר מחמיאה. לצורך הדוגמה נציין שבמקום לטפל בבירוקרטיה מכבידה שנוגעת לעלייה למטוס, ניתן לסגור את הפינה בצורה נינוחה ומהירה. ללא תורים ומבלי לדאוג לדבר, כך שזוכים להתחיל את הנופש/פגישת עבודה ברגל ימין – נוחתים הרבה יותר רעננים.

מה עם המרחב הביתי?

כל זאת מוביל אותנו לציין שאין לראות בנוחות מפנקת גימיק שיווקי, אלא ההיפך. חברות רבות הבינו שהרבה פעמים מספיק לשנות את התנאים המשלימים, כדי שסך השירות יהיה הרבה יותר מוערך ומשמעותי. מדוע אם כן לא בבית? במיוחד כאשר ההשקעה היא חד פעמית ואילו התמורה מלווה לאורך זמן ואף מדי יום?!

לצורך הדוגמה נציין שניתן להעמיד בסלון כורסה רגילה, או לחלופין כורסת עיסוי שמעניקה תחושה כאילו הרגע נכנסנו למכון מקצועי. כלומר ניתן לראות את אותה מהדורת חדשות, אך כל עוד יושבים על כורסה מפנקת, סך ההוויה שונה לגמרי.

עם זאת, בעוד שבחוץ נדרשים לשלם מחירים גבוהים עבור כל שדרוג, הרי שעבור רכישה ביתית אין זה מדויק. אומנם כורסת עיסוי יותר יקרה מכורסה רגילה, אך מדובר בהוצאה חד פעמית שעתידה לשרת לאורך זמן, ואף יש לזכור שניתן למצוא דרכים להוזיל עלויות מבלי להתפשר על איכות. לצורך הדוגמה נציין שלפני רכישה מוטב לבדוק מה ניתן למצוא בקטגוריית "סלונים במבצע", וזוהי כאמור דוגמה עבור צרכנות נבונה.

יש לנו מסקנות!

לסיכום נציין שהרבה פעמים מדובר בתרגיל שיווקי, אך גם הרבה פעמים מדובר באפשרות להשפיע על סך החוויה בצורה מעמיקה. מסקנה? תמיד יש לבחון מתי השדרוג נחוץ ומתי זהו רק ניסיון שיווקי להוציא מאתנו הרבה יותר. מסקנה נוספת? כל עוד ניתן לשדרג את המרחב הביתי, בהחלט מדובר באפשרות שרצוי לשקול בחיוב.

Related Post

כלי נגישות