השבוע התכנסו בפלנתניה כ-250 תלמידים מ-4 בתי ספר יסודיים: אורגד, יונתן, תחכמוני וברקאי לכנס סיכום פעילות בנושא משבר האקלים – צמצום טביעת הרגל האקולוגית.
במסגרת קול קורא של המשרד להגנת הסביבה בתחום החינוכי, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה וכן אגף איכות הסביבה ואגף בתי הספר היסודיים בעירייה, בליווי מקצועי של חב' 'צעד ירוק' נבחרו 4 בתי ספר יסודיים להוביל תוכנית העשרה ייחודית שעוסקת במשבר האקלים, צמצום טביעת הרגל האקולוגית (צמצום משאבים וצמצום צריכה).

התוכנית עסקה בהכרת המושגים, זיהוי משאבי טבע, יחסי הגומלין בין האדם והסביבה, תרבות הצריכה וחקר.
צוותי המורים קיבלו הכשרה בנושא, ובליווי חב' צעד ירוק העבירו את המפגשים לתלמידים בצורה חווייתית, תוך קידום יוזמות.
כל קבוצה בחרה נושא סביבתי ויחד עם המורות המובילות הציגו את היוזמות בכנס:
תלמידי בית הספר אורגד עסקו בצמצום נייר במרחב הבית ספרי ולאחר פעילויות הסברה ומעקב, הצליח בית הספר לחסוך כ-3800 שח.
תלמידי בית הספר יונתן יזמו שוק תן קח. אספו נתונים, העבירו שיעורי הסברה ואף קיימו יום שיא בשיתוף ההנהלה, צוות המורים, תלמידים והורים.
תלמידי בית הספר תחכמוני יזמו הקמת חנות יד שנייה במתחם בית הספר, הציגו את בעיית הפלסטיק והשלכותיה, קיימו הסברה בקרב כלל התלמידים וערכו חידון.
תלמידי בית הספר ברקאי עסקו בנושא צמצום חשמל כולל הסברה בכיתות, הפסקות פעילות בדגש על חשיבות וערך איכות הסביבה.
בסיום הצגת היוזמות הוענקו תעודות הוקרה ושי לבתי הספר ולמורות המובילות, וצפו בהצגה "מיחזורו של דון קישוט" של תיאטרון סביבטרון.
בכנס לקחו חלק נורית גבאי – מנהלת אגף בתי ספר יסודיים וחט"צ, גלעד עזר – מנהל מחלקת תוכניות ומיזמים באגף בתי הספר היסודיים, מרינה אלישע – מנהלת מח' חינוך סביבתי, קרן לב – חב' צעד ירוק ומעיין שירום, מנחה חב' 'צעד ירוק'.
מרינה אלישע, מנהלת מח' חינוך סביבתי מציינת שיום השיא הינו סיכום פעילות של מס' חודשים.
"עיריית נתניה משקיעה משאבים רבים בהעלאת המודעות הסביבתית במסגרת פעילויות מגוונות הן בחינוך הפורמלי, הן בחינוך הבלתי פורמאלי ובקהילה.
"מטרות התוכניות החינוכיות הן להעלות מודעות סביבתית בקרב קהילת החינוך, תוך חיזוק תחושת האחריות והאכפתיות, מציאת פתרונות ופיתוח פתרונות, התנסות בפעילות יזמית תורמת ומשפיעה והצמחת מנהיגות סביבתית שתוביל לשינוי הן בקרב קהילת בית הספר והן במרחב הציבורי תוך יצירת קבוצות עבודה שמשתפות פעולה ביניהן, ומוכיחות שילדים יכולים ליצור ולהוביל שינוי".