ביום חמישי, ה-29 במאי 2025, התקיים במרכז הרפואי "דורות" בנתניה טקס מרגש לציון חנוכתה של מחלקה חדשה להנשמה ממושכת – הרביעית מסוגה במרכז, והראשונה הכוללת שירות דיאליזה מלא כחלק מהשירות הטיפולי. מדובר בתוספת משמעותית למערך המחלקות הקיים, אשר מרחיבה את היכולות של בית החולים לתת מענה רפואי איכותי, מותאם ומציל חיים למטופלים הזקוקים לתמיכה נשימתית ממושכת ולדיאליזה שגרתית.

המחלקה החדשה מצטרפת לעשר מחלקות אשפוז ושיקום הפועלות כיום בדורות, ביניהן שיקום אורטופדי, שיקום נוירולוגי, טיפול סעודי וסעודי מורכב, מחלקת מונשמים, מחלקה פנימית ומחלקת טיפול תומך. כל אלה פועלות בסינרגיה מלאה ומבוססות על עקרונות של מקצועיות, חדשנות, עבודה רב-תחומית ויחס אישי חם ומכבד.
הטקס התקיים במעמד שר הבריאות, ח"כ אוריאל בוסו, אשר קבע את המזוזה בכניסה למחלקה, ד"ר רמי שגיא – ראש אגף רפואה בחטיבת בתי החולים במשרד הבריאות, מר ירון מרקוס – נציג ועידת התביעות, הנהלת המרכז הרפואי, צוותים רפואיים, משפחות המטופלים ואורחים מהקהילה. דברי הברכה שעמדו במרכז האירוע הדגישו את המחויבות המתמשכת למצוינות רפואית, לשירות אנושי ולשיתוף פעולה הדוק בין כלל השותפים – משרד הבריאות, ועידת התביעות והרשות המקומית.

המחלקה החדשה ממוקמת במבנה מודרני, המאובזר בטכנולוגיות הרפואיות המתקדמות ביותר, חדרים מרווחים, אזורים שיקומיים ייעודיים וסביבה תומכת המותאמת לצורכי המטופלים ומשפחותיהם. היא צפויה להוות קפיצת מדרגה נוספת ביכולות הקליניות של המרכז – ולהוות עוגן טיפולי חדש באזור השרון.
מרכז רפואי דורות, הפועל בלב נתניה באווירה שקטה וירוקה, נמצא בעיצומה של תנופת פיתוח שממצבת אותו כאחד המרכזים הגריאטריים-שיקומיים המובילים בארץ. לצד הרחבת השירותים הרפואיים, מושם דגש יומיומי על שיפור חוויית המטופל, קידום איכות החיים והענקת טיפול חומל ברוח ערכי המרכז: מקצועיות, אנושיות ומצוינות.
האירוע נחתם בגזירת הסרט ובהסרת הלוט מעל שלט המחלקה החדשה – רגע סמלי, אך טעון משמעות, המסמן את המשך הדרך: דרך של חדשנות רפואית, מסירות עמוקה ומחויבות לצמיחה.





