מרכז השירות של עמידר החדשה בנתניה, מנהל ומתחזק עבור משרד השיכון כ-2,500 יחידות דיור – 1180 מהן בנתניה עצמה. דודו שמש, מנהל המרכז, מסביר למה העבודה סביב השעון
מאת יאיר אברהם
מרכז השירות של עמידר החדשה בעיר נתניה נחשב לאחד המובילים בארץ. המרכז מנהל ומתחזק עבור משרד הבינוי והשיכון כ-2,500 יחידות דיור, כאשר כ-1,180 מתוכן מצויות בעיר נתניה, והיתר בישובים ובערים באזור השרון, בהן, קדימה, תל מונד, כפר יונה, רעננה, הרצליה, כפר סבא, רמת השרון, אבן יהודה ועוד. מרכז השירות אף אחראי גם על תחזוקת בית גיל הזהב ע"ש יצחק שמיר בעיר הכולל 128 יחידות דיור. מעורבותו של המרכז היא גם בחיזוק קהילת הדיור הציבורי – רק החודש למשל חולקו 70 ערכות ציוד חזרה ללימודים לכל ילדי הדיור הציבורי בעיר העולים לכיתה א'.
את מרכז השירות בנתניה, המונה 14 עובדים, מנהל מזה שלוש שנים דודו שמש (41), נשוי ואב לשלושה המתגורר בחדרה.
לפני 15 שנה התחלת את עבודתך בעמידר. מה הביא אותך לעסוק בתחום הדיור הציבורי?
"אכן התחלתי את עבודתי בעמידר לפני כ-15 שנה בתחום המכר ברשות הפיתוח שבניהול החברה. משם עברתי למרכז השירות בחדרה, בו מילאתי תפקיד שטח של – מת"ל (מנהל תיק לקוח) שאחראי על הקשר הישיר עם לקוחות החברה. בעיניי תפקיד חשוב מעין כמותו שמכשיר אותך לכל תפקיד עתידי בחברה. עם השנים צברתי ניסיון וידע וכשהתפנתה המשרה בנתניה קיבלתי את אמון הנהלת החברה ונבחרתי לתפקיד. כידוע, העבודה בחברה כמו עמידר מאפשרת לא פעם לסייע לאנשים רבים ולעשות טוב, ואלה הם הדברים שממלאים אותי בסיפוק אדיר. רק בשנה האחרונה אכלס מרכז שירות נתניה 160 דירות וישנו סיפוק אדיר מתגובות הדיירים שנותן המון כוח להמשיך בעשייה".
אומרים שאתה מתייחס לתפקידך בחרדת קודש. מה האני מאמין שלך בתחום השירות?
כמו בכל תפקיד, גם כאן ישנם מצבים מורכבים ומאתגרים ובכולם אני פועל ברגישות ובשקיפות. בכל מצב מורכב חשוב לי תמיד להתייחס אל הדיירים כמו שהייתי רוצה שיתייחסו אלי, להסביר להם שטובתם תמיד נמצאת לנגד עינינו וכמובן לפרט את השיקולים, הנהלים, האילוצים והזדמנויות שלפנינו. אני מבין וחש היטב את האחריות העצומה שיש בתפקיד מנהל מרכז שירות, לו השפעה ישירה על איכות חיי הדיירים ועל המקום שהוא הכי חשוב לכל אחד מאיתנו – הבית, משכך אני ניגש אל תפקיד זה בכל יום מחדש ביראת קודש, במקצועיות ובמסירות".
מהן המטרות שהצבת לעצמך במסגרת תפקידך?
"בזכות האנשים הטובים שיש לנו כאן בנתניה, כצוות מגובש, נעשתה כאן עבודה מאומצת משותפת, הבאה לידי ביטוי בתוצאות החיוביות שמקבל מרכז השירות שלנו בכל הסקרים שמבצעת החברה. יש עוד עבודה רבה לפנינו, אבל המטרה הברורה היא להשיג את המקום הראשון בכל מדדי השירות ואנו נגיע לשם. יש לנו צוות עובדים פשוט נהדר במרכז השירות: קובי, אודליה, יובל, טלי, אריה, מלי, נטע, דינה, אבשלום, יוסי, אוה, סבטלנה ואולגה שמגלים רגישות ואכפתיות רבה"
(ספר לנו מה שאנו לא יודעים עלייך?
"התחביב שלי זה דייג ואני מנהל ערוץ יוטיוב בתחום. מוזמנים להירשם ולתת לייק (דודו שמש דייג ישראלי)".
צילום ענבל מרמורי