"מנוף כלכלי, תיירותי, ספורטיבי וחינוכי לעיר חדרה"

7 0

בהמשך להמלצתה של הועדה לנושאים תכנוניים עיקריים (ולנת"ע) לדחות את התכנית להקמת שש מעגנות חדשות לאורך חופי הים התיכון, ולקראת כינוס המועצה הארצית בעניין זה, ראשי רשויות החוף ביניהם ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן מתכוונים לפנות לשרי הממשלה ולהצביע על הטעויות בהליך קבלת ההחלטה. גנדלמן: "המרינות תשרתנה את כולם"

בשבוע שעבר התכנסה ועדת המשנה ולנת"ע- הועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים, לדיון בנושא היתכנות תכנית המתאר הארצית להקמת מעגנות לאורך חופי הים התיכון. בתום דיון ממושך החליטה הועדה לדחות את התכנית, והמליצה על הקמתה של מעגנה אחת בנהריה. זאת, לקראת השלב הבא- כינוס המועצה הארצית בעוד כחודשיים בנושא זה. הנושא, שצובר עניין רב, הן בקרב ראשי רשויות החוף, הרואים בתכנית להקמת המעגנות כתכנית בעלת חשיבות גדולה למינוף התיירות החופית ובעלת תועלות כלכליות בשפע והן בקרב ארגוני הסביבה השונים הטוענים לפגיעה במרחב האקולוגי בחופים, הגיע בשבוע שעבר למהדורת החדשות של כאן 11. בכתבתו של ויקו אטואן, שהגיע לביקור בחדרה, שם כאמור, מתוכננת להיבנות מעגנה במקטע החוף שבין 'כפר הים' לתחנת הכוח 'אורות רבין', דיבר גם ראש העיר גנדלמן, שהגיב בנוגע להמלצתה של ועדת המשנה.

כידוע, התכנית להקמת מעגנה בחופי חדרה, במסגרת תכנית המתאר הארצית אותה קידם משרד התחבורה, שאף מינה ועדת עורכים שהמליצה על הקמתן של ששת המעגנות, היא חלק מחזונו של ראש העיר גנדלמן, שהודיע על כך עם היבחרו לראשות העיר בקדנציה השנייה שלו ב 2018. לדברי ראש העיר, "התכנית אמורה לתת מענה מקיף לצרכי ענף השיט והחינוך הימי בחדרה וסביבתה ולמנף את ענף התיירות בעיר". גנדלמן, שהסביר כי המעגנות צפויות לשרת את כלל האוכלוסייה במינימום פגיעה בחופים הפתוחים, הוסיף כי "המעגנות מהוות מנוף כלכלי, תיירותי, חינוכי וספורטיבי", וציין כי קיימות מעגנות לאורך כל הים התיכון בחופי אירופה הדרומיים, מספרד ועד לקפריסין.

כאמור, עיריית חדרה מעוניינת להקים מרינה ולצורך כך אף הקים ראש העירייה צוות עירוני בראשות מהנדס העירייה אינג' נדב הדר, שביצע בדיקות היתכנות הנדרשות להקמת מרינה בחוף. בין היתר ביצעה העירייה בדיקות של ההשפעה הסביבתית, הסעת חול (זרימת חול על קרקעית הים), צילום ובדיקת קרקעית הים, בדיקת היתכנות כלכלית, אומדן תכנון ראשוני, ובדיקות הנדסיות נוספות לטובת אישור הפרויקט. בבדיקות שהתבצעו נמצא שהתנאים הפיזיים מתאימים לקידום מערכת עגינה שתיתן מענה לצורכי ענפי השייט, החינוך והספורט הימי בחדרה, ובנוסף תעלה את הביקוש התיירותי לעיר.

השלב הבא כאמור בקידום התכנית, יהיה במועצה הארצית, הצפוייה להתכנס בעוד כחודשיים ולדון בנושא זה. בינתיים, ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, וראשי רשויות חוף נוספות, מתעתדים לפנות בעניין זה לשרת התחבורה מירב מיכאלי, שמשרדה קידם את תכנית זו לפני שנים אחדות, וכן שרת הפנים איילת שקד, שמשרדה אמון על מנהל התכנון, ולהצביע בפניהם על הטעות בהליך קבלת החלטת ולנת"ע בדבר הקמת המעגנות.

Related Post

תוכניות עבודה לדרך חדשה

Posted by - 11 במרץ 2018 0
במסגרת תוכנית "הדרך החדשה" הוצג מיפוי הצרכים של יוצאי אתיופיה והוכנו  תוכניות עבודה לשילובם המיטבי בעיר ובקהילה.  תוכניות העבודה שהכינו…

גשרים לעתיד במציאות משתנה

Posted by - 11 בפברואר 2021 0
בכנס ייחודי נחשפו תלמידים עם צרכים מיוחדים העומדים לקראת סיום בית הספר, למכלול האפשרויות, המסגרות ותוכניות ההמשך שיאפשרו להם חיי…
כלי נגישות