אחד הדברים הכי קשים ובוודאי הכי מאתגרים שעומדים בפני כל בעל עסק, בכל תחום שהוא, זה גיוס אנשים מתאימים לתפקידי ניהול.
כשבעל עסק מגייס עובד פשוט, אז גם ההכשרה לוקחת זמן ועולה לו לא מעט כסף, עדיין גם אם הוא פספס בתהליך הגיוס והעובד איננו מתאים, הנזק יכול להיות מוגבל, אלא אם באמת מדובר בכישלון מוחלט. אך כשמגייסים מנהל זה כבר יותר משמעותי, יש לו יותר סמכויות, יש לו יותר אחריות, וסביר להניח שהוא גם מנהל פרויקטים ייחודים לעסק, והצלחתם תלויה ביכולות הניהול וביכולות העבודה שלו.
דוגמא טובה לכך הוא מנהל פיתוח עסקי. מדובר במנהל שאחראי על פיתוח העסק לתחומים ושווקים חדשים, השתלבותו של העסק במקומות שהוא לא היה בהם קודם לכן, ומן הסתם, זה יכול להשפיע מאוד על עתידו של העסק. הן מבחינה מקצועית, הן מבחינה שיווקית ובוודאי מבחינה כלכלית.
צריך לומר, יותר ויותר צעירים וצעירות לומדים את התחום ועל כן זה הרבה יותר פשוט לגייס היום מנהל פיתוח עסקי. עם זאת, כמו בלא מעט תחומים ומקרים אחרים, גם בתחום זה, תמיד אנחנו יכולים למצוא את עצמנו מגייסים את האדם הלא נכון. לכן, חשוב להשקיע זמן רב בחיפוש, בבירור וכמובן בכל תהליכי הגיוס בטרם נחליט אם לבחור במנהל או מנהלת כזו או אחרים.
מן הסתם, אנחנו יכולים גם לפנות אל מנהל פיתוח עסקי דרך מיקור חוץ. כלומר, אנחנו יכולים שלא לשכור מנהל שיעבוד מתוך העסק, אלא לגייס מנהל או חברה חיצוניים שיעבדו איתנו ויבצעו עבורנו את התהליך. יש בכך יתרון, מאחר והם יוכלו לראות את הדברים מבחוץ וזו כמובן התבוננות אחרת לגמרי. מן הסתם, אנחנו גם נוכל להרוויח בכך לא מעט יתרונות מהעובדה, שהם צברו ניסיון בעבודה עם גורמים שונים וכן שיתופי פעולה עם לקוחות אחרים שלהם
כיצד מגייסים מנהל פיתוח עסקי
על מנת לגייס מנהל פיתוח בצורה נכונה, הרי שעלינו לבחון מספר נקודות:
ראשית, יש לבחון מה הניסיון שלו, איזה ניסיון מעשי יש לו, איפה הוא עבד ומה היו התוצאות של התהליכים אותם הוא ניהל וקידם.
שנית, יש לבחון עם אילו חברות הוא עבד, בין אם זה מבחינת הגודל ובין אם זה מבחינת התחומים והשווקים.
שלישית, יש לבחון את אסטרטגיות הפעולה שלו. כיצד הוא מבצע תהליכים של פיתוח עסקי, איך הוא מקדם תהליכים.
ארבע, צריך להציב בפניו מספר אפשרויות, מספר סיטואציות ולראות כיצד הוא מתמודד איתן. חשוב לומר, שגם בתור בעלי עסק, צריך להכיר את הסיטואציות האלה ולדעת כיצד להתמודד איתן. בין אם זה אומר, איך העסק יכול להתנהל בשווקים לא מוכרים, עד כמה הוא מוכן להשתלבות בתחום או בשוק חדש ואילו כלים עומדים לרשותו.