סקר שנערך בקרב הורים חושף: גן הילדים ובית הספר מהווים את המקום הבולט ביותר בו ילדים נדבקים מכינים. 86% מהילדים בגילאי 4-14 נדבקים בכינים במוסדות הלימוד. 71% אינם משתמש בתכשירים נגד כינים.
לרגל השקת נובוקיד – מכשיר חדש להשמדת כינים וביצי כינים ומניעתם, ערכה חברת דיאלוג סקר מקיף, בקרב 400 הורים לילדים במדגם ארצי מייצג, על השוק ועל הרגלי השמדת הכינים, בקרב ההורים. מהסקר עולה כי: 86% מהנשאלים דיווחו כי הילדים נדבקים מכינים בגן או בביה"ס, בעיקר בגילאי 4 עד 14. לשאלה באיזו תדירות נדבק הילד בכינים, ענו 7% מההורים כי ילדם נדבק אחת לשבוע ו-28% דיווחו כי ילדיהם נדבקים פעם בחודשיים.
לשאלה האם הנך מרוצה מתוצאות הטיפול בתכשירים הקיימים בשוק להשמדת כינים, ענו 28% כי הם אינם מרוצים. לשאלה האם ההורה משתמש בתכשיר למניעת הדבקות בכינים באופן שוטף השיבו 71% כי הם אינם משתמשים כלל באופן שוטף.
עפ"י הערכת סופר-פארם, שוק תכשירי הכינים מגלגל כ-80 מיליון ₪ בשנה, ועוד כ-10 מיליון ₪ עבור אביזרים נלווים כמסרקים וכו'. עוד עפ"י אותם נתונים מסתבר כי אין הבדל מהותי ברכישת התכשירים בין עונת הקיץ לעונת החורף ונראה כי בשלוש השנים האחרונות יש עלייה של כ-8% בקניית תכשירים קוטלי כינים בסופר פארם.
מרבית המוצרים לטיפול בכינים וביצי כינים הינם תכשירים העושים שימוש בסיליקון. מומחי הסופר-פארם מציינים כי עם צמיחת המגמה העולמית לשימוש בחומרים טבעיים, פחות ופחות אנשים מוצאים את מבוקשם בתכשירים הקיימים, מהסיבה שרובם אינם טבעיים ועושים שימוש בחומרים מלאכותיים כסיליקון ועוד.
המגמה ההולכת וגוברת לשימוש בחומרים טבעיים מאוד בולטת בקרב הצרכנים ובעיקר צרכניות, שכן אימהות הן הרוכשות העיקריות של התכשירים. מומחי סופר-פארם מציינים כי עיקר הבקשות של ההורים בבתי המרקחת הן למוצרים טבעיים. רוקחי הרשת מדווחים כי משיחותיהם עם לקוחות המגיעים לרכוש תכשירים להשמדת כינים וביצי כינים, עולה כי קיימות שיטות נוספות מלבד התכשירים, ביניהן תספורת קצרה, ג'ל לשיער ויצירת תסרוקת קוצים – שיטה השכיחה בעיקר אצל בנים. צביעת השיער אף היא תורמת להשמדת הכינים, כשהחמצון שהוא חלק משלבי הצביעה, הורג את ביצי הכינים ביעילות רבה. שיטה זו מתאימה אך ורק לגילאים בוגרים ואינה מתאימה לצעירים.
צילום יחצ