מכירות בעת משבר

13 0

פוסט משבר קורונה, בשוק של קונים, ששוקלים מחדש את הרגלי צרכנותם, האמרה – מכירות או לא להיות, רלוונטית יותר מתמיד.

מאת: איילת פדה גולדשטיין, ד"ר אבי מרדלר ויהונתן יששכרי -מצוות פ.ד.ה- יעוץ ארגוני והדרכה,  הפכו את המילה "מיתון" – למודל 5 העקרונות להצלחה עסקית.

מהו מיתון ?

מיקוד, יצירתיות, תגובות מהירות ויוזמה, ויסות רגשי, נבואה המגשימה את עצמה.

1. מיקוד- מיקוד במה שחשוב– המשאב האנושי וההשקעות הנכונות, איך נפרדים בכבוד ממי שצריך (המיתון הוא הזדמנות להתייעלות -תיקון עומסי עבר במבנה הארגוני ובהשקעות שטרם הוכיחו כדאיותן), עם מי נשארים וכיצד רותמים אותם כשותפים להתמודדות עם המשבר, למרות העומסים הגוברים?

מאיזה משימות ניתן להיפרד היום כדי למנוע שחיקת הצוות ופינוי משאביהם למה שחשוב באמת.

2. יצירתיות –

אלברט איינשטיין אמר כי – "צירוף מקרים הוא הדרך של אלוהים להישאר אנונימי".

לא צריך להיות אלברט איינשטיין כדי לנער את האבק ולחדש את העשייה- על כל הנמרצות והיתרונות המשתמעים מכך. במנעד הלקוחות, בתחומי האחריות של בעלי התפקידים ובדרכי התמרוץ:

במנעד הלקוחות –לקוחות נאמנים עם מוסר תשלומים, לקוחות ציבוריים שאמנן משלמים פחות אך גם מגיבים מאוחר יותר למיתון ומאפשרים אוויר נשימה עד שהעסקיים מתחילים להתאושש, שיתופי פעולה וענפים חדשים.

בתחומי האחריות – קדמו טלנטים למנוע צמיחה, יזמות עסקית, שימור לקוחות והרחבת פעילות (במקום לפטר, להחליש את המותג בשל אובדן טלנטים, והחרפת המיתון במשק), הראו להם אופק מתום המשבר.

בתמרוץ שווה ערך כסף –בתקופה בה עדכוני שכר מעוכבים והבונוסים קטנים, חשוב להראות לטלנטים הזדמנות לצמיחה מקצועית – מיומנויות שירות, שיווק ומכירה – שיסייעו לנווט הספינה לחוף מבטחים, ובמקביל יאפשרו להם להצליח במידה והמיתון יחריף והם יפלטו לשוק העבודה. הציעו שירותים, במחירים אטרקטיביים מתמיד, למכרי הצוותים.

3. תגובות מהירות ויוזמה

הזדמנות לעסקים קטנים וגמישים –לפרוץ לשוק ולקבל הכרה, במקומות שארגונים גדולים ומסורבלים מתקשים להתחרות בהם, לאור הצורך של ארגונים להוזיל עלויות ספקים.

הפתיעו את לקוחותיכם בשירותwow  – דווקא היום תגובות מהירות ויוזמות שירותיות. הקדימו אותם, בחשיבה בנוגע לשכר הטרחה – הציעו חבילות שירות נרחבות יותר לעלויות הקיימות, פריסת תשלומים נוחה יותר וזמני אספקה מהירים יותר – בכדי לאפשר להם לשרוד עמכם ולהישאר נאמנים גם בהמשך.

4. ויסות רגשי  – בתקופה בה קצוות העצבים של כולם חשופים, חשוב לבחור בפרשנות עניינית, מקלה, ולנשום עמוק, בטרם תכעסו על התנהלות חבר צוות או לקוח, שמשקל כל אחד מהם, היום חשוב מתמיד. לכאורה קל "להחליף עובדים" – אך תחלופה גבוהה עולה כסף ומשליכה על תחושת השייכות והמחויבות הארגונית של יתר הצוותים. פגיעות מלקוח, ולא משנה כמה "השקעת בו",  לא תסייע היום – כשהתזרים כה חשוב. כולם מתמודדים עם מצוקות, לקוחות נאלצים להוזיל עלויות, וגם אם חלק מנצל את המצב- ולא תמיד באופן מכבד, עדיין כדאי לזכור – שהלקוח לא תמיד צודק, אך הוא עדיין הלקוח. להיפרד, תמיד אפשר, או כפי שאמר הסופר הידוע –"מחר גם כן יום".

נבואה המגשימה את עצמה; מסרים פסימיים, אומרת אילת פדה גולדשטיין, אולי מנחמים אתכם, אך עלולים להבריח לקוחות מהצוות ולהותיר נחמה פורתא.  גם לקוחות חדשים יבחרו להצטרף לעסק מצליח, ופחות ממקום של התגייסות לאושש עסק קורס. פדה יעוץ ארגוני והדרכה מומחים בליווי אנשים, מנהלים וארגונים בניהול משברים .

Related Post

אמנות ושלמות

Posted by - 14 בנובמבר 2019 0
האמן הבינלאומי, מיכאל חזין, המתגורר בנתניה עושה זאת שוב: בסוף השבוע יפתח את ביתו ויציג לקהל הרחב עשרות מיצירותיו, שמרביתן…

איתם גם ביום השואה

Posted by - 2 במאי 2022 0
חברת דנאל סיעוד ערכו ביקורים מרגשים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה האחרון בביתם של קשישים ניצולי שואה דאגו לשלומם ואף חילקו…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות