מי כאן המחונן?

11 0

משרד החינוך בשיתוף עם עיריית נתניה פותחים את ההרשמה לכיתת המחוננים, הפועלת בבית ספר אלדד זו השנה השלישית.

יודגש כי בעבר נהגו תלמידים שאותרו כמחוננים, לנסוע למוסדות חינוך מחוץ לנתניה וכיום כאמור, הם משתלבים במערכת החינוך בנתניה ונהנים מתכנית שמעניקה אפשרות למימוש עצמי בסביבה מאתגרת.

הכיתה נועדה לתת מענה לצרכים הייחודיים של התלמיד המחונן, לטפח את תחומי העניין האישי ולאפשר לו מימוש עצמי. כמו כן, הלימוד בכיתת המחוננים מאפשר מפגש בין תלמידים בעלי יכולות אינטלקטואליות דומות, שמעשירים האחד את רעהו.

לדברי אודי פרידריך, מנכ"ל אלדד, תכנית הלימודים המיועדת לכיתות מחוננים מבוססת על אסטרטגיות הוראה המותאמות להוראת מחוננים. זאת, תוך שימת דגש על העמקה בתחומי הדעת השונים המופיעים בתכנית הלימודים הרגילה של משרד החינוך, בתוספת לימודי העשרה והאצה, כאשר לכיתות המחוננים נבחרים מורים בעלי ניסיון בהוראת תלמידים מחוננים, העוברים השתלמויות בתחום.

העמקה וחקר במקצועות השונים:

מדעים  –  התלמידים נחשפים לנושאים מעמיקים כמו ביולוגיה של התא, גוף ונפש, פסיכולוגיה, כימיה וביוכימיה, פיזיקה ומתמטיקה; בשנה השנייה צוללים לנושאים מורכבים, כמו גישות חישוביות להבנת המוח, נוירו-פיזיולוגיה תאית ונוירו-פיזיולוגיה של מערכות, שיטות מחקר ועוד.

שיעורי העצמה –  סדנת העצמה הכוללת חיזוק ושיפור הערך העצמי, ויסות ועיבוד רגשות להעצמה אישית, העלאת המוטיבציה ללמידה דרך חוויות של הצלחה, זיהוי תחומי הכוח והבנת מקור הקושי, קבלת אחריות להצלחות ואי הצלחות ופיתוח עמדה אקטיבית ויוזמת במצבים לימודיים וחברתיים.

תיאטרון – התלמידים  מכירים  את שפת התיאטרון לעומק דרך השיעורים בכיתה, צפייה בהצגות, השתתפות בסדנאות אומן והתנסות על הבמה, כאשר צורת הלימוד מפתחת אצל הלומד חשיבה עצמאית וביקורתית, יצירתיות ויכולת לעבוד עבודת צוות. במהלך  הלימודים התלמיד פוגש את עצמו ואת סביבתו, לומד לשאול שאלות, לנסח עמדה ביקורתית ולהביע אותה בכלים תיאטרוניים.

תעשיידע –  סדנא באמצעותה נעשה קירוב הדור הצעיר לתחומי התעשייה השונים, ככלי להתפתחות ולהצלחה במישור האישי, הבית ספרי והלאומי, במטרה להוביל ערכים, תרבות עבודה והזדהות עם העשייה בתעשייה ולעודד מוטיבציה בקרב בני הנוער ללמוד לימודים טכנולוגיים.

ימי שישי – מרכז "מטמון" – מרכז יום העשרה לתלמידים מחוננים מטמון- אשר  נותן מענה הולם לצרכים המיוחדים של תלמידים מחוננים . במסגרתו נחשפים התלמידים ללימודי ההעשרה, כגון: צילום, חוויה פיננסית, מחשבים, מנהיגות, ג'גלינג, אומנות מדעים, התנהגות בעלי חיים, שינה וחלימה, חשיבה לוגית, אומנות, רובוטיקה, משחקים אסטרטגיים ועוד.

גילת סיימון, מנהלת אגף העל יסודי במינהל החינוך העירוני, מציינת כי בצד לימודי מדע וטכנולוגיה, מרחיבים התלמידים את הדעת גם בתחומים ממדעי הרוח ומדעי החברה ועוסקים במקביל גם בלמידה ערכית חברתית, המשמעותית לא פחות. "חשוב לציין" היא מוסיפה "כי קיימת פתיחות לגבי שילוב מסלולי אמנות בכיתה ומסלולים אישיים בהתאם לחלומות ולתחומי העניין של התלמידות והתלמידים בכיתה."

תמונה באדיבות PIXABAY

Related Post

רק להצליח

Posted by - 12 באפריל 2022 0
מאת טליה גואטה  מבנה בית הספר החדש משתרכ על פני כ- 2000 מטר מאובזר בסדנאות טכנולוגיות מקצועיות ובהן סדנא לתחבורה מתקדמת, סדנת עיצוב…

בעקבות האמנית

Posted by - 5 בפברואר 2020 0
תלמידי מגמת האמנות של מקיף טשרניחובסקי ביקרו בתערוכתה של אורית שמחוני, למדו את דרך חשיבתה ויצרו יצירות בהשראתה מאת ברק…

החצר הכי לימודית שיש

Posted by - 29 בינואר 2020 0
משרד החינוך ישקיע בבניית חצר לימודית בבית הספר שורשים בנתניה; המיזם, שכבר פועל ברחבי הארץ, הוכיח עצמו לימודית וחינוכית מאת…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות