נבחרת המשפטנים של חיים גורי זכתה בגמר אליפות המשפטנים מכל הארץ
גמר תחרות המשפט המבוים לבתי ספר תיכוניים 2025 שנערך בשבוע האחרון באוניברסיטת רייכמן (המרכז הבינתחומי) – היה חגיגה של משפט, ערכים, אומץ ונחישות.
נבחרת תיכון חיים גורי גברה על נבחרת אגודת נוער שוחר משפט עברי בדיון מרתק בסוגיה עקרונית: הפרטת בתי הסוהר במדינת ישראל.
שתי הנבחרות הפגינו עומק, שליטה משפטית, רהיטות ועבודת צוות מרשימה, אך רק אחת זכתה כאמור להניף את הגביע!
פרסים. פרסים. פרסים
*בית ספר אורט גוטמן בראשותם של טל בר מעוז – מנכ"לית בית הספר, משה לוי – מנהל חטיבת הביניים וגפנית גולן – מנהלת החטיבה העליונה – הוא הזוכה השנה בפרס החינוך הארצי –
*יסמין קירשנזפט ומישל אושרזון מבית הספר שרת זכו במקום הראשון בפרס "יד ושם " היוקרתי על עבודת גמר מצטיינת שהגישו בהיסטוריה.
*סוניה אובול ממגמת המחקר של תיכון שרת זכתה בפרס ראשון של 'בית לוחמי הגטאות' על כתיבת עבודת מחקר מצטיינת בהיסטוריה.
.
*בן דוק ושליו בנין מבית הספר דבורה עומר זכו במקום הראשון לתלמידי כיתות ג' בתחרות הרובוטרפיק של YTEK שהתקיימה בטכניון.
*יונתן דור ואלון לחיאני מבית הספר דבורה עומר זכו במקום הראשון לתלמידי כיתות ה' בתחרות הרובוטרפיק של YTEK שהתקיימה בטכניון.
*דולב אברהם ונדב לוגסי מבית הספר אלתרמן זכו במקום הראשון לתלמידי כיתות ז' בתחרות הרובוטרפיק של YTEK שהתקיימה בטכניון.
*נטע ששון מבית ספר חיים גורי זכתה באות על שם אילן רמון.
*בית ספר ש"י עגנון זכה בפרס חינוך למעורבות חברתית ואזרחית. בית הספר פעל במשך שנתיים במסגרת פרויקט "צו הלב" בקליטת תלמידים מפונים ושילובם המיטבי בבית הספר.


תלמידי ג' מבארי יצאו לצלם טבע
ילדי כיתות ג' יצאו למסע מצולם, במסגרת שיעור קולנוע ותקשורת עם מצלמות ביד, עיניים בורקות ולב סקרן.
המשימה הייתה פשוטה אך מרגשת: לצלם רגע אחד, תמונה אחת אשר מספרת סיפור.
הם פסעו ברחבי בית הספר כמו חוקרי עולמות, חיפשו זוויות חדשות, משחקי אור וצל, או סתם רגע קטן של יופי..
תלמידי עמ"ט אלדד פיתחו אפליקציה בסיוע המנטורים של גוגל
תלמידי ותלמידות מכיתה ט' במסלול השש שנתי באלדד לעתודה מדעית-טכנולוגית, משתתפים במסגרת לימודיהם במגוון תוכניות מצוינות ופרויקטים ייחודיים, ביניהם תוכנית המנטורינג של Google .
במסגרת תכני המנטורינג ליווה מהנדס מחברת Google את התלמידים לאורך תהליך התכנון והפיתוח.
במהלך התוכנית פיתחו התלמידים אפליקציית אנטי וירוס, המשלבת שימוש ב-AI ומיועדת למשתמשים "אנטי טכנולוגיים".
האפליקציה מנתחת בקשות של משתמש לסרוק קבצים או תיקיות, במטרה לאתר וירוסים. פעולת הסריקה מתבצעת על ידי מודל AI מתקדם, הלומד לזהות דפוסים חשודים בקבצים. הקוד נכתב בשפת Python , כאשר התלמידים נדרשו ליישם חשיבה יצירתית, כתיבה טכנולוגית מתקדמת, ועבודת צוות מקצועית ברמה גבוהה.
חג השבועות בהלל צור שילב בין מתכונים ללימודי כלכלה
במסגרת שיעור חינוך פיננסי לכבוד חג השבועות, עבדו תלמידי ד'4 בדפי עבודה תחת הכותרת “שף חכם קונה נבון”. מה עשו שם:
חיפשו מתכונים מתאימים לחג השבועות, השתמשו בטלפון הנייד בצורה נבונה לחיפוש מחירים ולעריכת השוואות, למדו כמה כל מוצר עולה בחנויות השונות והשוו מחירים כדי לקנות בחוכמה.
ביצחק נבון עשו תיפוף גוף בחשיכה
בקמפוס יצחק נבון לאמנויות בדורה, עובדים במגמות האמנות על מגוון פרויקטים לאורך השנה.
מגמת מוזיקה בשכבת ו׳ למדה על מקצבים שונים, פיתוח שמיעה מוזיקלית, הקשבה ועבודת צוות.
באורגד חילקו חומש לילדים
מסיבת חומש לשכבת ב' נערכה באורגד.
בתחילת המסיבה התקיימה תהלוכה שיצאה מבית הספר שבמהלכה שרו הילדים שירי תורה עם דגלים וכתרים.


13 מדליות זהב וכסף לתלמידי אלדד
נבחרות תלמידים מחוננים ומצטיינים מכיתות ח' ו-י' באלדד השתתפו השנה בתחרות הדיבייט הבינלאומית WSC וזכו ב-13 מדליות זהב וכסף בקטגוריות השונות של ספרות, מדע, כתיבה יצירתית ודיבייט אישי וקבוצתי: יונתן אלבכרי, יעל גולדשטיין, אופיר כהן, ליאה בן שלום, מיקי כהן-דותן, יותם סופר, כליל שינפלד, ליאור מזרחי, רום פינקלשטיין וגיא יודילביץ. זוהי הפעם הראשונה שנתניה מיוצגת בתחרות היוקרתית, והנבחרת הצעירה עלתה לסיבוב העולמי.
תלמידי עמיטל חקרו מהי גבורה
לאורך השנה חקרו תלמידי ביה"ס עמיטל את נושא הגבורה – גבורה הנפש וגבורת הגוף.
התלמידים חקרו את תכונות הגיבור, קראו סיפורים על גיבורים, אספו מידע על גיבורים פורצי דרך, שאלו שאלות, ניתחו מידע והסיקו שכל אחד מאיתנו יכול להיות גיבור.
בשכבת א' יצרו מחברות בנושא גבורה במרחב המשפחתי והכיתתי.
בשכבת ב' התאימו ניבים ופתגמים של גבורה לאיברי הגוף (גבורת הפה, גבורת הידיים וכו').
בשכבת ג' יצרו ספרים דיגיטליים בתוכנת "ענק של ספרים". התלמידים כתבו סיפורי גבורה משפחתיים על פי כללי התבנית הסיפורית.
בשכבת ד' אספו ציטוטים מדמויות תורניות ואנשי הגות ורוח, ועיצבו תמונה ב AI.
בשכבת ה' הכינו בכלי דיגיטלי- ג'יניאלי, מצגת עם קישורים שונים על דמות חייל שנפל.
בשכבת ו' חיברו תפילה אישית על הסיוע שכל אחד זקוק לו כדי להתגבר. התלמידים עיצבו את התפילה עם תמונה אישית בתוכנת קנבה עם ה – AI.
במסגרת בוקר קהילתי.
בעוזיאל משננים את פרקי אבות ומדגישים מודעות עצמית למידות טובות
רב ביה״ס עוזיאל, הרב נתן עטיה מוביל מבצע בית ספרי של שינון משניות, החל מימי ספירת העומר.
המבצע יוצר חדוות למידה והתלהבות בקרב תלמידי כיתות א'-ו', שמנצלים בשמחה את זמן ההפסקות ללמידה. בקרוב יתקיים יום נושא פרסים למתמידים.
במט"ד חגגו את הזהות הישראלית-יהודית וקיבלו תעודות זהות
בטקס מיוחד שנערך בתיכון מט"ד, קיבלו תלמידי שכבת י' תעודות זהות וחקרו את שורשיהם הלאומיים.
הטקס, שנערך במסגרת תוכנית החינוך הערכי, התמקד בשאלה המרכזית "מי אני?" וביסס את הקשר בין הזהות האישית לזהות הלאומית.
במהלך הטקס קיבל כל תלמיד תעודת אזרח ותעודת זהות, תעודות המדגישות את השייכות לעם ולמדינה.
בבי"ס אמירים סיכמו שנה של חוג ימאות
תלמידי השכבה הבוגרת בבית הספר אמירים השתתפו במהלך השנה בתוכנית ימאות ייחודית בשיתוף עמותת "הגל שלי".
אחת לשבוע יצאו התלמידים לחוף הים, התנסו בגלישה, חתרו בגלים ולמדו להכיר את כוחות הטבע ואת כוחותיהם הפנימיים.

תלמידי טשרניחובסקי שיחזרו את ימי המקרא
תלמידי מגמת המקרא בתיכון טשרניחובסקי, בהובלת רכז מגמת המקרא, ניר הייסר, השתתפו בשבוע האחרון בסיור בפארק נאות קדומים בנושא המנהיגות בספר שופטים, על פי חיי היום יום בתקופת המקרא.
אורט גוטמן למדו קונדיטוריה בויצו קנדה
נציגי מועצת התלמידים של אורט גוטמן יצאו לסדנת אפייה מיוחדת בהובלת אייל מוויצ"ו קנדה.
הסדנה התקיימה כחלק מההכנות לעגלת הקפה החברתית – מיזם חברתי ייחודי שבו זכתה מועצת התלמידים של גוטמן שנועד ליצור חיבורים, שיח ואווירה חמה בקהילת בית הספר.
נציגי ויצו קנדה יתארחו בקרוב בפתיחת עגלת הקפה החברתית של גוטמן.
בשרת רכשו מיומנויות לימוד לבד ובצוות
בשבוע האחרון, התמקדו בכיתות החטיבה בבית ספר שרת, בעבודה על מיומנויות.
התלמידים קיבלו מערכת שעות מיוחדת לימים אלו, שבה עסקו במיומנויות הלומד העצמאי ובעבודה בצוותים.
לסיום שנה של פעילות – יצא לאור ספר שירה, בפרויקט בין דורי של תלמידים וותיקים
זו השנה השלישית שפרויקט "בין דורות" מתקיים בבתי הספר בנתניה.
השנה השתתפו בו 50 בני נוער ו-50 ותיקים שנפגשו במשך תקופה ממושכת למפגשי שיחה וכתיבה. כל קבוצה הייתה מורכבת מצמדי כותבים, תלמיד/ה ומבוגר/ת. במהלך המפגשים נרקמו קשרים מופלאים ומרגשים באמצעות שיחות ותרגילי כתיבה שעסקו בכל מה שאמיתי ואנושי, דרך אהבה וגעגוע, יופי וכאב, הפרטי והלאומי ועוד.
בית הספר להורים ענבל חוגג עשור להקמתו
מרכז ענבל – בית הספר העירוני להורים – חוגג עשור להקמתו ומונה כ-5000 הורים שנעזרו עד היום בשירותיו.
המרכז הוקם מתוך תפיסה כי ההורה הוא הגורם המשמעותי ביותר בחיי ילדיו, ולכן זקוק למקום בטוח שיאפשר לו למידה והעצמה של יכולותיו. המרכז עובד תחת עקרונות ההנגשה ו"התפירה האישית".