באילן רמון קיימו בזאר לעידוד מחזור
בשבוע האחרון התקיים בבית הספר אילן רמון ה"בזארמון", בניצוחן של מחנכות כיתות ו' ותלמידי השכבה.
בדוכנים היו ספרים, משחקים ואביזרים ובנוסף, הועמד דוכן מיוחד, דוכן של סווטשירטים יד שניה, תחת הכותרת "סווטשרט זה לא פחית. אל תזרקו, תתרמו!".
חברי מועצת התלמידים, בהובלת חגית, הרכזת החברתית, הכינו מצגות בנושא "זיהום אופנה" וחשיבות ה"שימוש חוזר". הם כיבסו, סידרו ודאגו לסווטשרטים נקיים ונעימים ותלמידי בית הספר הוזמנו לבחור ולקחת.
משלחת מבית הספר ריגלר יצאה לאושוויץ ובירקנאו כחלק ממשלחת שר החינוך
התלמידים פתחו את היום בשעות מיוחדות מאוד של מפגש בין המשלחת מישראל למשלחות מכל העולם, תוך החלפת מזכרות, סמלים וסיכות, שירה וריקודים עם ספר תורה שהביא בית הספר ריגלר מישיבת בני עקיבא נתניה, אשר נכתב לזיכרו של החייל נתן חי ליאר הי״ד שנפל ב׳חרבות ברזל׳. ספר התורה ליווה את התלמידים במסע, אליו הצטרפו שר החינוך ופמלייתו.

אורי כהן, מנהל ביה"ס: "כל תלמיד קיבל לוח עץ עליו רשם את מי שהוא מבקש להנציח, בין אם נרצחי שואה או חללי צה״ל. את לוחות העץ האלה כל אחד נשא בידו במהלך המצעד אותו הובילו נשיא המדינה יצחק הרצוג, הרב ישראל מאיר לאו, נשיא פולין, שר החינוך יואב קיש, ניצולי שואה ושורדי מלחמת חרבות ברזל.
"עם הגיענו לבירקנאו נעצו התלמידים את לוחות העץ בין אדני הרכבת.
בטכס המרכזי ובגשם הסוער שירד, הספקנו לשמוע את החטופה אגם ברגר שניגנה בכינור.
"אין לי ספק שהחוויה המיוחדת הזו, הצליחה להכניס לתודעה את סיפורי השורדים על תנאי החיים הקשים במחנה, בניגוד לפסטורליה והאביב שליוו את המסע בימים הקודמים.
"בהמשך השבוע סיירה המשלחת, שכללה את מנהיגות הנוער הארצית, במחנות טרבלינקה ומיידנק. המסע הסתיים בשבת חווייתית מיוחדת בוורשה".
אופטיקה בחורשת הסרג'נטים
במסגרת התוכנית החינוכית 'מסע נתנייתי' ערכו תלמידי שכבה ד׳ מבית הספר חמ״ד אורגד מפגש מדעי באשכול הפיס אלדד במסגרת לימודי יסודות הכימיה והפיזיקה, תוך התנסות מרתקת באופטיקה.
במהלך הביקור, התנסו התלמידים באופן פעיל בחקר תופעות של התפשטות, החזרה ושבירת האור – מושגים בסיסיים בעולם האופטיקה. הם נחשפו למגוון מכשירים אופטיים מתקדמים ולמדו כיצד עקרונות פיזיקליים אלו מיושמים בטכנולוגיות מהיומיום.

בריגלר חנכו את בוסתן הגבורה שהקימו בסיוע התלמידים – להנצחת 3 בוגרים שנפלו במלחמה
שלושה מבוגרי בית הספר, רס"ר בנימין דסטאו נגוסה, רש"ט שיראל שרה אבוקרט וסרן יוחאי גלאם, נהרגו במלחמת חרבות ברזל ובפעולות האיבה. לזכרם ולהנצחתם, הקימו בביה"ס ריגלר את "בוסתן הגבורה" – גן הנצחה מיוחד שנועד להיות מרחב של חיים, זיכרון וצמיחה. שמות הנופלים חקוקים בלב, וצל עצי הפרי משמר את רוחם.
נציגי מועצת התלמידים בשיתוף עם אדריכליות הנוף – גליה ושני, תכננו את מראה הבוסתן: הם שרטטו תוכניות, מדדו את השטח והציגו את רעיונותיהם. לאחר קבלת ההחלטות, החלו בעבודה בשטח – התלמידים סימנו את מיקום השבילים, העצים והאנדרטאות ועם סיום התכנון החלו בשתילת עצים, השקיה והקמת פינות ישיבה בשיתוף המורים.
אל טקס פתיחת הבוסתן, הגיעו משפחות הנופלים, נציגי העירייה, בוגרים, מורים ותלמידים.
התלמידים סיפרו על הנופלים, הפריחו בלונים בצבעי הכומתות לזיכרם, ובוגרת ריגלר ביצעה שירים שהיו אהובים עליהם.
הטקס הסתיים בסגירה מרגשת, כאשר עו"ד שירי חגואל סיידון, מ"מ וסגנית ראש העיר, גזרה את הסרט וחנכה את הבוסתן יחד עם המשפחות.
האירוע היה מרגש ומכבד, ומשמש כתזכורת חיה לגבורתם ולהקרבתם של שלושת הנופלים.

בעמיטל למדו להיות ממציאים
תלמידי כיתות ה' בבית החינוך עמיטל, השתתפו בשיעור מדעים ייחודי בהנחיית המורה מורן עמוס. השיעור עסק בנושא ההתפתחות הטכנולוגית ובתהליך המצאת המוצרים.
במסגרת השיעור בחרו התלמידים בעיה, אותה ניסו לפתור באמצעות תכנון מוצר חדש, בהתאם לשלבי החקר המדעי. הם ערכו מחקר על מוצרים דומים בשוק, בדקו את תכונות החומרים השונים ופיתחו אב-טיפוס, אותו הציגו בפני הכיתה. בהמשך קיבלו התלמידים משוב ורעיונות לשדרוג ולשיווק המוצר מחבריהם, כחלק מתהליך הלמידה והיצירה.
היסטוריה בהישג יד
תלמידי שכבת ה’ בבית ספר אורגד יצאו לסיור חווייתי ומעשיר בחורשת הסרג’נטים בנתניה. במהלך הסיור למדו התלמידים על סיפור המקום ועל מקור שמה של החורשה, והתוודעו לפרק חשוב בהיסטוריה של היישוב היהודי, שבו אנשי האצ”ל חטפו את הסרג’נטים הבריטים כתגובה לפעולות הבריטים כלפי היישוב.
בנוסף, יצרו התלמידים מפגש קרוב עם בעלי חיים קטנים המתגוררים באזור העירוני. הם ליטפו, החזיקו והתבוננו בהם מקרוב, תוך היכרות עם מאפייניהם והתנהגותם של בעלי החיים.
בי"ס שרת אירח את משתתפי חידון התנ"ך העולמי לנוער לשנת תשפ"ה
38 בני הנוער הגיעו מ – 17 מדינות ברחבי העולם כמו: ונצואלה, גרמניה, ברזיל, רומניה, אורוגוואי, צ'ילה, ספרד, דרום אפריקה ועוד.
בית הספר סיפק למתמודדים כיתות מחשבים לצורך מבחן שבסיומו נבחרו 16 העולים לשלב הסופי בחידון התנ"ך, ששודר ביום העצמאות ברשתות השידור.
בנוסף כל המתמודדים השתתפו בפעילות משותפת ומחברת עם תלמידי מגמת דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית הפועלת בבית הספר שרת.