מה נכון לסרט התדמית לעסק שלכם – וידאו או אנימציה?

19 0

בשיתוף סטודיו אנקה

סרטי תדמית מספקים לעסקים רבים היום אפיק שיווקי יעיל ומלהיב. אם גם אתם רוצים להפיק סרטון כזה ולקחת את העסק לשלב הבא, כדאי שתשאלו את עצמכם לפני הכול – אנימציה או וידאו?

ישנן דרכים שונות ומגוונות למשוך תשומת לב ולעורר עניין, ואחת מהן היא שימוש בדימויים דינמיים. העין האנושית נמשכת לתנועה, וכך אם נציג בפני אדם מודעה שיווקית לצד סרטון שיווקי, סביר מאוד להניח שהשני יהיה זה שימשוך יותר את תשומת ליבו. זוהי הסיבה העיקרית לכך שהיום חברות רבות מחליטות ליצור סרטי תדמית המעבירים את המסרים השיווקיים של החברה בצורה דינמית ומעניינת שגם תשאיר זיכרון חזק במוחו של הצופה.

אז אם החלטתם ליצור לחברה שלכם סרט תדמית, עליכם ראשית כול לשאול את עצמכם איזה סוג סרט תרצו להפיק:

האם יהיה זה סרט וידאו או סרט אנימציה?

לשאלה זו יש כמובן תשובות שונות, הנגזרות ממטרות הסרט, המסרים שמועברים בו, קהל היעד שלו, הפלטפורמות שבהן הוא יופץ, התקציב העומד לרשותנו ועוד ועוד. לפניכם כמה נקודות למחשבה שיעזרו לכם לקבל החלטה נכונה:

מחיר הפקת הסרטון

כאשר אנחנו מדברים על עלות הפקת סרט התדמית, עלינו להבין כי משתנים שונים יטו את הכף לטובת אחד מסוגי הסרטים.

הפקת סרט וידאו עשויה לארוך פחות זמן מהפקת סרט וידאו שיוצרים מאפס, שכן בתוך יום צילומים אחד ניתן להשיג את כל החומר הדרוש לעריכת הסרט, בעוד שאנימציה היא תהליך שאורך ימים רבים או אפילו שבועות. מן הצד השני, אנימציה מאפשרת לנו ליצור דימויים, תנועה ואפקטים מיוחדים שאם היינו רוצים ליצור אותם בווידאו, העלות שלהם הייתה גבוהה פי כמה וכמה.

שיקול נוסף הוא עלות עריכת הסרט בשלב מאוחר יותר – באנימציה יהיה קל לבצע שינויים בסרט בכל שלב בעוד שבעבור עריכה של סרט וידאו קיים תידרשו לאסוף מחדש את צוות הצילום ואת הדמויות המצולמות בו ולהתמודד עם בעיות המשכיות שונות.

מטרת הסרט

אחד הדברים החשובים ביותר שעלינו לחשוב עליהם לפני שאנחנו בוחרים בין וידאו לאנימציה הוא המטרה של הסרט והתוכן שהוא יכיל.

אם למשל מדובר בסרט הדרכה על מוצר חדש, יהיה זה כנראה נכון יותר לצלמו בווידאו, כך שיהיה קל להבחין בפרטים של המוצר ולהבין כיצד הוא עובד. מצד שני, אם מדובר במוצר שאינו פיזי, כמו ביטוח או אחסון על ענן, יהיה זה נכון יותר להשתמש באנימציה, שביכולתה לפשט רעיונות מורכבים ולהנגיש אותם בקלות.

דוגמה נוספת היא סרט תדמית העוסק בערכים של החברה ובהיסטוריה שלה. במקרה כזה ייתכן שבחירה בווידאו תהיה נכונה יותר, שכן הוא מאפשר להציג פנים אנושיות ידידותיות ולספק הצצה אל מאחורי הקלעים של העסק. דימויים כאלו מאפשרים לצופה להתחבר באופן אישי אל החברה ואל עובדיה, וזה פחות מתאפשר בסרטי אנימציה.

סרטי תדמית הם כלי שיווקי מצוין, אך על מנת שלא לבזבז זמן וכסף על מוצר שלא ישרת אתכם היטב, חשוב שתתחילו את התהליך בחשיבה מעמיקה ויסודית – בחירה נכונה ומושכלת של סגנון הסרט תאפשר לכם להתחיל לצעוד בכיוון הנכון.

תנו הצצה בפרוטפוליו סרטוני אנימציה לעסקים באתר סטודיו אנקה בו תמצאו מגוון רחב של סוגי סרטונים: סרטי תדמית, סרטי מוצר, תערוכות, גיוס כספים וקמפיינים ברשתות החברתיות. הסטודיו ידאג להפקה מקצועית של סרטון תדמית לעסק וילווה אתכם כל הדרך משלב הרעיון ועד לטאצ'ים האחרונים.

Related Post

במגמת עלייה

Posted by - 2 בינואר 2018 0
נתוני האגף לאיכות ותכנון בעירייה מצביעים על גידול של למעלה מ – 6,000 נפש באוכלוסיית העיר בהשוואה לנתונים המספריים אשתקד,…
כלי נגישות