קידום אתרים בגוגל הוא אפיק הפעילות המשתלם ביותר במסגרת שיווק דיגיטלי. עם כל הכבוד לנוכחות מרשימה בפייסבוק (או באינסטגרם, או בטיקטוק), ולפוטנציאל הגבוה של פרסום ממומן בגוגל או שימוש בפלטפורמות כמו אאוטבריין, רק SEO מבטיח מקסימום תנועה לאתר לטווח ארוך. יתרון משמעותי נוסף של קידום אתרים – כמובן כשהוא מבוצע באופן נכון – הוא המיתוג העסקי: כשאתר מגיע לצמרת התוצאות בגוגל עבור חיפוש מסוים, העסק שמאחוריו נתפש כאיכותי וכבעל ערך אמיתי עבור לקוחותיו.
כדי להגיע לתוצאות המרשימות ביותר, נדרש תהליך עבודה מסודר, שכולל את השלבים הבאים:
מחקר מילות מפתח + מחקר מתחרים
השלב הראשון של קידום אתרים בגוגל הוא מחקר מעמיק. למעשה מדובר בשני מחקרים שמטרתם איסוף מידע רלוונטי. האחד מתמקד במילות המפתח ומטרתו היא למצוא את הביטויים שעבורם כדאי לקדם את האתר – כלומר אלה שיניבו מקסימום תנועה לאתר של לקוחות פוטנציאליים. לשם כך נבדקים היקפי החיפוש עבור ביטויים בתחום הפעילות של העסק, מידת התחרות עבור כל אחד מהם ועוד.
המחקר השני הוא מחקר מתחרים. הוא כולל בדיקה של אתרים של עסקים אחרים בתחום הפעילות – בין השאר כדי להבין אילו תכנים כדאי להציע לגולשים וגם על-מנת לקבל רעיונות לאתרים שמהם כדאי להוציא קישורים לאתר שלנו.
אפיון קהל היעד
שאלה נוספת שכדאי לענות עליה עוד לפני שמתחילים את הקידום בפועל היא מי בעצם אנחנו רוצים שיגיע לאתר. אפיון קהל היעד מבוסס על ניתוח מקיף של העסק עצמו, על יתרונותיו וחסרונותיו, הערכים שבהם הוא דוגל, הבידול שלו מהמתחרים, המוצרים והשירותים שהוא מציע ועוד. על בסיס אפיון קהל היעד, ניתן לעבור לשלב הבא של קידום אתרים בגוגל, הבטחת חוויית משתמש מעולה.
הבטחת חוויית משתמש אופטימלית
הדבר החשוב ביותר לגוגל הוא שביעות הרצון של הגולשים שמגיעים לכל אתר, ולכן כדי לקבל ציון גבוה מגוגל, חשוב לספק לכל מי שמגיע לאתר חוויה חיובית במיוחד. האמצעים: תוכן בעל ערך, עדכני, מקורי ומעניין; ניווט פשוט וקל; ועיצוב מרשים שמקל על צריכת התוכן.
יצירת התוכן מבוססת על מחקר מילות המפתח ועל מחקר המתחרים, וכמובן על הידע שהצטבר בעסק. מומלץ לשלב בין סוגים שונים של תכנים לרבות וידאו, תמונות, אינפוגרפיקה ועוד. חלק בלתי נפרד מיצירת חוויית משתמש אופטימלית הוא הבטחת ידידותיות האתר לגולשים בסמארטפונים. הדרך הנוחה ביותר היא אתרים רספונסיביים.
פעולות נוספות במסגרת קידום אתרים בגוגל
קידום אתרים בגוגל כולל גם שלל פעולות טכניות באתר, בין השאר כדי למנוע לינקים שבורים ולשפר את זמן הטעינה של כל העמודים בו. בנוסף קידום אורגני בגוגל יכלול תמיד גם בניית פרופיל קישורים – לינקים מאתרים שגוגל מעריכה כאיכותיים ושיש להם זיקה אל האתר שלנו. חשוב לזכור שהקידום הוא תהליך דינמי, ולכן חובה לעקוב אחרי הביצועים ולהגיב במהירות ובחוכמה לכל התפתחות.