מהפכת התחבורה הציבורית במרחב השרון

7 0

הוועדה המחוזית מרכז אימצה את תוכנית אב לתחבורה ציבורית

במרחב נתניה-חדרה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז, בראשות מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית גיא קפלן, אימצה את התוכנית האסטרטגית לתחבורה במרחב נתניה חדרה לשנת 2050. מדובר בתוכנית ביוזמת משרד התחבורה בשיתוף עם מינהל התכנון.

התוכנית נותנת מענה למרחב השרון נתניה חדרה הינו "צוואר בקבוק" תחבורתי הסובל כבר כיום מעומסי תנועה גדולים. רוחבו של השרון לא עולה על 17 ק"מ וחוצות אותו תשתיות ארציות של מסילות ודרכים המשרתות היקף גדול של נסיעות שחולפות על פניו בדרך ליעדים אחרים.

אזור השרון מאופיין ביישובים סמי עירוניים שביניהם שטחים פתוחים ונתניה כעיר מטרופולין משנה המהווה מוקד תעסוקתי ושירותים לאזור כולו.

כל אזור השרון עתיד להכפיל את מספר יחידות הדיור שבו ומתוכננים בו אזורי תעסוקה עתירי מועסקים.

על מנת לצמצם את התלות של תושבי המרחב ברכבים הפרטיים ושימוש בתחבורה ציבורית והפחתת הנסועה על הדרכים הארציות שקורסות מרכבים – חשוב לתת מענה לקישוריות בתוך המרחב ולאזור כפר סבא – רעננה משם ניתן להתחבר לאמצעי תחבורה ציבורית נוספים.

התכנית בחנה את הקשרים בין הערים הראשיות במרחב: נתניה וחדרה ובין הרשויות הגובלות בהן לבין הקשר למרכז מטרופולין תל אביב ולעיר חיפה.

הציר האזורי שנמצא כנדרש לטובת קו מתע"ן הוא  ציר דרך 4 שיחבר את מרחב חדרה – נתניה מחדרה עד רעננה.

התוכנית בחנה מספר תרחישים והציעה 4 קווי מתע"ן נוספים:

1.          הקו הצהוב – קו על דרך 4 מחדרה לרעננה

2.          הקו האדום – נתניה – כפר יונה – טירה – טייבה – כפר סבא

3.          הקו הירוק – נתניה – לב השרון – רעננה

4.          הקו הכתום – נתניה – הרצליה

מתכנן מחוז מרכז במינהל התכנון, גיא קפלן: "מדובר בתוכנית מהפכנית למרחב השרון הסובל מפקקי ענק הנוצרים כיום הן ע"י גידול הישובים במרחב והן ע"י כלי רכב החוצים את המחוז ביוממות מצפון המדינה למרכז מטרופולין תל אביב ע"י הוספת 4 קווי מתע"ן שיכולים להיות רכבת קלה, נתיבי תחבורה ציבורית מהירים וכל פתרון תחבורה ציבורית עתידית אחרת".

מערכת התחבורה הציבורית האזורית שהומלצה מקושרת למערכת התחבורה הארצית רכבת ישראל ולמערכת התחבורה המקומית שבילי אופניים ואוטובוסים. ע"י יצירת הקישוריות כאמור תתאפשר לכל תושב להתנייד במרחב בתחבורה ציבורית ללא צורך בכלי רכב.

חברי הועדה והרשויות המקומיות ברכו על התוכנית וראו בה חשיבות גדולה למתן מענה לישובים. הוועדה המחוזית פנתה למשרד התחבורה בבקשה לקדם את ההצעות בתוכנית לתכניות מפורטות לביצוע.

מתכנני התוכנית – נתיבי איילון.

Related Post

שיאים חדשים בליגת השכינה

Posted by - 2 בינואר 2018 0
שבת תשיעית של משחקים בליגת בתי הכנסת לכדורסל בנתניה בשיתוף אגף הספורט עיריית נתניה והאגף לתרבות תורנית בעמותה לחינוך בלתי…
כלי נגישות