91% מבנות 16-24 מסכימות שבגיל ההתבגרות המוקדם קיימת צניחה בביטחון העצמי.. כ- 65% מתוך אותן נשאלות מרגישות כי החברה סביבן מציבה מכשולים רבים להגשמת שאיפותיהן ככל שהן מתבגרות
יום האישה מתחיל בנערה שבך ביום האישה הקרב, כמו בשנים עברו, השיח הציבורי יתנהל ברובו בהבדלים במשק הישראלי כפי שהם מצטיירים היום: שכר, משלח יד וייצוג בשוק העבודה. והפערים מיוצגים ברבדים רבים: כך למשל, נשים מרוויחות 60% משכר הגברים (נתוני 2018, מדד הגיוון), רק ב-5% מהחברות הנסחרות בבורסה בת"א עמדה אישה בראש החברה, ואי-השוויון לא פסח על ההיי-טק הישראלי, שם כ-60% מעובדי ההייטק בעלי השכר הנמוך ביותר הן עובדות (משרד האוצר).
המותג הבינלאומי ALWAYS משיק לרגל יום האישה 2019 מהלך לקידום המודעות להבדלים המתהווים כבר בגיל ההתבגרות. מחקרים עולמיים וגם סקר ישראלי מפברואר 2019, מצביע כי כבר במהלך גיל ההתבגרות חוות הנערות ירידה בביטחון העצמי ובתחושת המסוגלות להצלחה וכי הן חשות שדווקא החברה סביבן מציבה מולן מכשולים רבים להגשמת שאיפותיהן.
באותו סקר נמצא כי 91% מבנות 16-24 מסכימות שבגיל ההתבגרות נערות צעירות רבות חשות ירידה בביטחון העצמי. כ- 65% מתוך אותן נשאלות מרגישות כי החברה סביבן מציבה מכשולים רבים להגשמת שאיפותיהן ככל שהן מתבגרות, 53% מהן מדווחות כי החלומות והשאיפות שלהן נעשו מוגבלים יותר לאחר גיל ההתבגרות וכמחצית מכל הצעירות בנות ה-16 ועד 24 מודות כי הן מעריכות את הסיכויים שלהן להצליח נמוכים ביחס למה שהרגישו כשהיו צעירות יותר.
החדשות הטובות: אפשר לשנות. כ- 92% מסכימות כי ביטחון עצמי הוא גורם מפתח בהגשמת חלומותיהן ואחוז דומה מאמינות שתמיכת המשפחה סביבן חשובה להגשמת חלומותיהן ושאיפותיהן.
נשים מרוויחות 60% משכר הגברים
נשים מרוויחות 60% משכר הגברים
נשים מרוויחות 60% משכר הגברים
נשים מרוויחות 60% משכר הגברים
"מאמינים בך Always" היא משימה חברתית משותפת עם עמותת "סודקות את תקרת הזכוכית" מבית כל ישראל חברים אשר נועדה לקדם את המודעות להבדלים הנפערים כבר בגילאים אלו, ולעודד גורמים שונים בסביבת הנערות לפעול ליצירת סביבה המעודדת אותן למצות את מלוא הפוטנציאל שלהן.
פרויקט "סודקות את תקרת הזכוכית" מבית כל ישראל חברים יוצרים תהליך מקיף ומעמיק בן 5 שנים מכיתות ז' ועד סוף התיכון בתחום המסוגלות הלימודית בדגש על מצוינות לימודית, העצמה אישית, וחשיפה לדמויות לחיקוי. היוזמה פועלת כיום ב-26 בתי ספר ברחבי הארץ והמטרה תהיה להרחיב את הפעילות בשני מרכזים מדי שנה. התכנית, אשר זוכה להערכה שנתית מקיפה בתחום מחקר של המכון לחינוך דמוקרטי, מראה כי 95% מהבנות מסיימות לימודי 4-5יח"ל מתמטיקה, וכן אחוז מרשים של 90% מסיימות ומתמידות לאורך שנות הפעילות.
אודיאה דורי סמנכ"ל חינוך מנהלת החטיבה למצוינות חינוכית: "שיתוף הפעולה עם מותג Always הוא מכפיל כח בדרך לשבירת תקרת הזכוכית. בזכות "סודקות" נערות רבות יותר מן הפריפריה בוחרות ללמוד מתמטיקה ומדעים ברמה גבוהה, ומסיימות תיכון עם בגרות איכותית המאפשרת כניסה ללימודים גבוהים ומאפשרת להן לבחור מה שליבן חפץ, לאן שהתשוקה והכישרון שלהן מביאים אותן – ולא מה שהחברה מצפה שהן תעשינה בגלל שהן בנות". לפרטים נוספים: סודקות את תקרת הזכוכית.
אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל: "ALWAYS גאה להכריז על משימה חברתית חדשה שמטרתה להעניק לכל בת בישראל כלים לממש את מלוא הפוטנציאל שבה ולהעלות מודעות לכך שהפערים בין נשים לגברים מתחילים כבר בגיל הנעורים. תמיכת המשפחה והסביבה ויצירת תהליכים לבניית ביטחון עצמי ומצוינות הם גורמי מפתח לשינוי המיוחל" .