*מנהל החינוך בנתניה, בראשותה של אתי דהן – יצא לחזק את לימודי האנגלית בקרב תלמידי מערכת החינוך תוך הפיכת 10 בתי ספר לבתי ספר דו-לשוניים* הדרך- רמת חשיפה גבוהה לאנגלית במסגרת שיח חופשי באנגלית בכיתה ובהפסקה, לימוד מקצועות כמו מתמטיקה, שפה, אמנות, ספורט ומוסיקה באנגלית , תוך תגבור האנגלית ב – 50-60 שעות נוספות. היעד- שילוב התלמידים בעולמות הגלובליים, בהייטק, בשירות הדיפלומטי, בהסברת חוץ ובאקדמיה* שיהיה בהצלחה!
תוכנית ייחודית בנתניה: 10 בתי ספר הפכו להיות דו-לשוניים: האנגלית הוכנסה כשפה שניה ומקבילה לעברית המיזם ייחודי לנתניה, ולא קיים בערים נוספות כמהלך עירוני כולל. בנתניה המהלך נבנה כרשת, כלומר ילדים לומדים ביסודי דו לשוני ואז יוכלו לעבור לחטיבה ולתיכון דו-לשוני. הרעיון בתוכנית הוא שרמת החשיפה של הילדים לאנגלית גבוהה מאד והיא מתרחשת במגוון הזדמנויות: החל משיח חופשי באנגלית בכיתה ובהפסקה. לימוד מקצועות כמו מתמטיקה, שפה, אמנות, ספורט, מוסיקה ועוד – בשפה האנגלית ובשפה העברית. מדובר ב-10 בתי ספר, שמונה יסודיים ושניים על יסודיים.
לבתי הספר הללו נוספו מורים דוברי אנגלית שפת אם, ילידי בריטניה, דרא"פ וארה"ב כדי לתגבר ב-50-60 שעות בשבוע את שעות האנגלית. זה מאפשר למורים עבודה עם התלמידים בקבוצות קטנות. ליאת דגן, מנחה את בתי הספר בפיילוט מטעם העירייה ל"השבוע בנתניה": "המטרה המרכזית היא להכין את התלמידים להשתתף בעולם הגלובלי במאה ה-21. אחד המפתחות החשובים לכך הוא אנגלית ברמה גבוהה הן בדיבור והן בכתיבה. לכן אנו שמים דגש רב על יצירת הזדמנויות חווייתיות ומהנות לדבר באנגלית וכך להשתפר. העבודה עם בתי הספר התוכנית מתאפיינת בשינוי בחדר המורים ובזיהוי המורים שיכולים, ביחד עם צוות האנגלית ומנהל/ת בית הספר, להוביל את הרעיון הגדול של להיות בית ספר דו לשוני. במידה רבה חדר המורים מתארגן מחדש – נוצרים חיבורים בין מורים, מנסים רעיונות חדשים ומאפשרים לילדים ללמוד ולדבר באנגלית בצורה הרבה יותר חווייתית ומעניינת".
המחקר לפיתוח המודל הוא בשיתוף פעולה עם מפקחת האנגלית במשרד החינוך, כדי לשים דגש על דיבור השפה. תהליך העבודה עם בתי הספר כולל מפגשים קבוצתיים אחת לחודש ללמידת עמיתים, למידה של מחקרים מהעולם ופיצוח אתגרים משותפים. במקביל מתקיים תהליך עבודה נפרד עם כל בית ספר ובית ספר אשר מפתח את הדרך הייחודית שלו.
במהלך שנה זו נבנו שגרות לימודיות חדשות בבתי הספר המשתתפים בתוכנית:
*שגרה של פתיחת בוקר באנגלית
*מתן אפשרות לקריאת בוקר עצמית של התלמידים – כל אחד עם ספר משלו באנגלית
*תרגול הדיבור בסיוע טכנולוגיות מתאימות
*טקסים שהתקיימו בשתי השפות.
אתי דהן, ראש מנהל החינוך בנתניה: "המניע מאחורי המיזם הוא לסייע לילדים כבוגרים להתנסות בהזדמנויות גלובליות שייפתחו בפניהם ולהיות ערוכים לקליטה בעולמות ההייטק והמחקר המבוססים על השפה האנגלית".
בנוסף הוגדרו בעיר 21 גני ילדים מאיצי אנגלית, שבהם הילדים נחשפים לתכני אנגלית מותאמים לגיל הרך כשהמטרה שיעלו לבתי הספר הדו-לשוניים כהמשך טבעי".