רונית אברהמי, מנהלת אגף חוקי אחריות יצרן מורחבת במשרד להגנת הסביבה: "כבכל שנה בחג הפסח ישראלים רבים רוכשים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה חדשים. חשוב לדעת כי מניעה במקור היא הפתרון הטוב ביותר לפסולת – חשבו פעם נוספת: האם באמת יש צורך במוצר החדש? אולי אפשר לתקן את הישן? ואם החלטתם לרכוש, חשוב לדעת כי ניתן לקבל את שירות הובלת המוצר הישן מהבית בעת קבלת המוצר החדש ללא תשלום, ובכך הפסולת האלקטרונית תקבל טיפול סביבתי נאות. חג פסח שמח!"
החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות קובע כי העסק שממנו קניתם מוצר חשמלי או אלקטרוני חייב להציע לכם לפנות מביתכם בלא תשלום את המכשיר הישן – בתנאי שהוא בכמות או במשקל הדומים למוצר שקניתם. כך גם בעסקאות מכר מרחוק באתרי האינטרנט.
בתי עסק המוכרים מוצרים אלקטרוניים חייבים להעניק שירות החזרת מוצרים אלקטרוניים בלא תשלום בעת רכישת מוצרים חדשים מאותו סוג. באשר לסוללות – אפשר להחזירן גם מבלי לרכוש מוצר חדש.
כמו כן, בתי העסק חייבים לפנות מוצרים חשמליים ואלקטרוניים מבתי הלקוחות בעת אספקת מוצרים חדשים דומים, גם אם אינם מאותו מותג וגם אם לא נקנו מאותו בית עסק.
לאחר הפינוי, תועבר הפסולת החשמלית והאלקטרונית לאחד מתאגידי המיחזור המורשים אשר קיבלו רישיון לפעילותם מהמשרד להגנת הסביבה, והם ידאגו להעבירם לטיפול סביבתי נאות.
בכל מקרה של חריגה או אי מתן השירות על ידי המשווק או העסק אפשר לפנות אל פניות הציבור של המשרד להגנת הסביבה בדואר אלקטרוני: [email protected].
המשרד להגנת הסביבה מעודד את הציבור להשתמש בשירותי פינוי הפסולת האלקטרונית מהבתים בהמשך למדיניות המשרד לקידום מניעת פסולת במקור, הפרדתה, איסופה ומיחזורה לשם הקטנת ההטמנה.