משרד הוא לב לבו של כמעט כל עסק בישראל, בין אם עסק חדש "מתחיל" או כזה ותיק עם נוכחות של שנים, וכן הדברים נכונים גם לימי תקופת הקורונה המורכבת שהמשק חווה בשנתיים האחרונות. חברות הייטק, סוכנות דיגיטל ופרסום, משרד עורכי דין ורואי חשבון, מומחי רפואה פרטית ועוד אנשי מקצוע מובילים רבים, כולם רוצים להחזיק במשרדים נוחים ומרווחים ולהיות במרכז העניינים, ככל שניתן, עבור צוות העובדים וכמובן קהל הלקוחות המזדמנים.
אחד האזורים המבוקשים יותר, מאז ומתמיד למעשה, עבור נכסים מסחריים בכלל ומשרדים בפרט הוא כמובן אזור גוש דן בדגש על העיר תל אביב וסביבתה הקרובה. אך אזור זה נעשה עם השנים צפוף וגדוש יותר ויותר עם שגרת פקקים יומית מאתגרת וקשוחה לצד מחירי נדל"ן גבוהים מאוד, כאשר נסיבות אלו, ונוספות אחרות, מובילות למגמה חדשה ומעניינת בשנים האחרונות לפיה עוד ועוד חברות פונות להקים או להרחיב את משרדיהן בערים ואזורים מחוץ לגוש דן, בדגש על ערים מתפתחות ונגישות יחסית דוגמת הרצליה ורעננה בשרון. ריכזנו עבורכם כאן מספר טיפים ונקודות למחשבה שיסייעו לכם לקבל את ההחלטות הנכונות באזור הנכון בנוגע למשרד החדש שלכם:
להקים משרד בשרון – נכון או לא נכון?
כאמור חברות רבות בוחנות לאחרונה אפשרויות שונות עבור העתקה או פתיחת משרדים חדשים באזורים מתפתחים בארץ דוגמת השרון על מנת לקבל החלטה נכונה ללוקיישן מרענן מחוץ לתל-אביב, כזה שעדיין יאפשר להן להישאר במרכז העניינים מבחינת צוות העובדים והלקוחות. ישנם כיום כבר מספר פארקים ומבני משרדים איכותיים ומרשימים בשרון, במיוחד בעיר הרצליה פיתוח, כאשר מגמה זו הולכת ומתרחבת ובימים אלו נוצרות הזדמנויות נוספות, לדוגמא עבור השכרת משרדים ברעננה במרכז העסקים החדש של "גב-ים" באזור התעשייה הצפוני בעיר.
כך או כך, במרכז, בשרון או בצפון, הנה חמישה טיפים חשובים אותם תצטרכו לקחת בחשבון בעת בחירת הלוקיישן למשרד החדש שלכם:
- הייעוד המרכזי של המשרד – אחד הדברים הראשונים שצריך להגדיר הוא המטרה לשמה מוקם המשרד ולכמה אנשים בעתיד הקרוב והרחוק הוא מיועד. חשבו לעומק על היעדים והמטרות של העסק / חברה לטווח הקצר והרחוק יותר ובדקו האם אתם זקוקים למשרד גדול ומרווח לעובדים ולקוחות רבים או למשרד בוטיקי יותר עבור צוות מצומצם יותר?
- נגישות בשילוב שירות – ישנם עסקים שעבורם המיקום של המשרד חשוב יותר שכן הם מקבלים לקוחות רבים וזקוקים למקום שכולם יוכלו להבחין בו ולהגיע אליו ברכב או בתחבורה ציבורית. מצד שני, ישנם עסקים להם הנגישות המלאה ללקוח חשובה פחות והם יכולים להרשות לעצמם להיות בולטים בשטח פחות, כיוון שהם מעניקים גם שירות מקוון מרחוק.
- לא סוגרים משרד לפני שמבקרים בו ואותו – נשמע לכאורה טריוויאלי ועדיין סופר חשוב ורלוונטי, שכן היו מקרים לא מועטים בהם אנשים התפתו לסגור משרד בשל המעטפת של המקום ולא טרחו לבדוק לעומק היטב את המשרד המיועד שלהם עצמו טרח חתמו. בדיוק כמו לפני רכישת דירה, אינכם יכולים לסגור עסקה טלפונית על משרד שעוד לא בחנתם היטב מקרוב. לכן יש צורך להגיע אל המשרד המיועד, רצוי לפחות פעם אחת ומומלץ גם עם מלווים שאתם סומכים על דעתם, ולבדוק היטב סביב את הנכס כולל חיבור לנקודות חשמל, מים, שירותים ועוד.
- בחנו היטב את המחירים בשוק – מומלץ כמובן לבחון מספר פעמים את המחירים הממוצעים בשוק עבור המשרד שאתם מחפשים. מטבע הדברים, מאפיינים שונים משפיעים על מחירי נדלן מסחרי לאורך השנה כמו ביקוש, מיקום, גודל המשרד, האם הנכס עבר שיפוץ או לא ועוד. שוק הנדלן הישראלי דינמי מתמיד, בייחוד בתקופת הקורונה המתעתעת לרוב.
- מה כולל חוזה השכירות – אם אתם מעוניינים להתקדם לשלב הבא ולחתום על חוזה, בייחוד שמדובר בהסכם ארוך טווח, חשוב לעשות זאת עם עורך דין או איש מקצוע מוסמך ומנוסה כאשר איתו תוכלו "להתעכב" על כל הסעיפים ולברר את מה שלא בהכרח ברור לכם משפטית. בירור קטן רגע לפני יכול לחסוך כאבי ראש גדולים בהמשך הדרך. בהצלחה!
>> מוזמנים להכיר את מרכז העסקים, המשרדים והמסחר החדש ברעננה, לחצו כאן.
קרדיט תמונה FREEPIK