כתיבת תוכן לעסקים

7 0

התחרות במנועי החיפוש על התוצאה הראשונה בישראל היא גדולה. כול עסק רוצה להגיע לדף הראשון ולמיקומים הראשונים. יחד עם זאת, מנוע החיפוש מאפשר רק לאתרים הטובים ביותר, להיות בתוצאות הראשונות בגוגל.

בכל מקרה, מדובר בתהליך קידום אתרים המכיל למעלה מ – 200 פרמטרים אשר ניתן לעשות להם אופטימיזציה. אכד הפרמטרים החשובים ביותר, הוא התוכן ואיכותו ולא סתם אנו שומעים פעם אחר פעם כי "התוכן הוא המלך".

אם בעבר היה מספיק לעלות מאמר ברמה בינונית ומטה וכמה קישורים על מנת לתפוס דירוגים, היום המצב שונה לגמרי ונדרש כתיבת תוכן איכותי שמכיל בתוכו את כל הכללים הטכניים, הנדרשים בכתיבת מאמר.

האם כדאי לי כבעל עסק לכתוב את התוכן בעצמי?

התשובה היא בוודאי, אולם בפועל בעלי עסקים קורסים כל יום תחת נטל העבודה, כגון ניהול העסק, עבודה מול לקוחות, העבודה עצמה וכו'. כך שלא נשאר לבעל העסק הרבה זמן לכתיבה ויחד עם זאת גם אם יש לו זמן, לא לכל אחד יש כישרון כתיבה וידע מבחינת כללי הכתיבה.

אז אם אין לך ידע, לא בעיה לחקור וללמוד קצת באינטרנט, ממדריכים.

אולם אם אין לך את הזמן או את יכולות הכתיבה, ניתן לעבוד מול כותבי תכנים פרילנסרים או חברות.

מה הם סוגי התוכן הפופולריים לעסקים קטנים:

ישנם הרבה סגנונות כתיבה, כאשר לכל סגנון מטרה משל עצמה. להלן כמה סגנונות נפוצים:

מאמרים אינפורמטיביים –

מאמרים אינפורמטיביים הם הסגנון הנפוץ ביותר ברוב האתרים, מאמרים הלו נועדו לספק מידע או ערך לקורא, דוגמה למאמרים מהסוג הזה ניתן למצוא באתר תיירות, אשר מסקרים יעדים לטיולים. אבל לא רק באתרי תיירות וניתן למצוא תוכן אינפורמטיבי בכמעט 98 אחוזים מהאתרים, כולל אתרים של עורכי דין, חברות, עסקים קטנים ועוד.

לעיתים נשלב במאמרים הלו אלמנטים שיווקיים, המניעים גולשים לפעולה, כמו השארת פרטים או חיוג לבית העסק, רכישה וכו'. 

  • מאמרים מקצועיים –

מאמרים מקצועיים, הם מאמרים אשר כתובים בשפה המקצועית של התחום ולרוב הם מופנים לקולגות מהתחום.

אחד המטרות של מאמרים מקצועיים, היא לעלות את המוניטין של הכותב כמקצוען בתחום.

מאמרים הלו יכולים להיות משולבים באתר של הכותב וגם במגזינים חיצוניים לאתר.

  • מאמרים שיווקיים –

מאמרים שיווקיים הלו מאמרים אשר נועדו, להניע גולשים לעשות פעולה כמו השארת ליד או לגרום להם להתקשר לעסק וכו'.

על מנת לכתוב מאמרים כאלו, נדרש הרבה ידע בכתיבה שיווקית.

ניתן למצוא תוכן כזה בתוך מאמר אינפורמטיבי, בדפי נחיתה, בפוסטים ברשתות החברתיות ועוד.

  • דגשים מיוחדים –

יש לשים לב שגוגל בשנים האחרונות ביצעה המון עדכונים, חלקם משמעותיים יותר וחלקן פחות. בכל מה שקשור לכתיבה, יש לשים לב, לאיכות ואם מדובר בעסקים של שעוסקים בחיים שלנו כמו אתרי רפואה או בכסף שלנו, כמו אתרי כלכלה, כדאי לשים לב! לעדכון YMYL. אשר מציב כללי כתיבה, מסוימים ועוד הרבה פעולות באתר ומחוצה לו.

שימוש בשירותים של כתיבת תוכן:

כמו שציינו לעיל, לעיתים אין לבעלי עסקים את היכולת או הזמן להתעסק עם כתיבת תוכן או שהם מתחילים ומתייאשים. בדיוק בשביל זה, ישנם כותבי תוכן רבים אשר יוכלו לבצע עבורכם את מלאכת הכתיבה.

המחירים אינם יקרים כל כך והאיכות משתנה בין כותב לכותב.

איך נדע אם הכותב או חברת הכתיבה הם איכותיים?

ניתן להתחיל במאמר אחד, בו נבדוק את האיכות של התוכן ואם התוכן לשביעות רצוננו, נוכל להמשיך להזמין. כמו כן תמיד מומלץ לדבר עם הכותב לפני וכך נוכל להעריך מה הניסיון של הכותב בתחום.

ניתן לבקש לראות את תיק העבודות של הכותב או החברה ולהתרשם מהאיכות.

לסיכום:

כתיבת תוכן יכולה להיעשות, על ידי בעל העסק עצמו ואם אין זמן או יכולת כתיבה, ניתן להעביר את העבודה לכותבי תוכן חיצוניים. ישנם הרבה סגנונות כתיבה, אך הסגנון הבולט ביותר היא כתיבה אינפורמטיבית.  לפני ההזמנה של התוכן כדאי לברר את המיומנות של הכותבים ואת איכות התוכן, על ידי הזמנת מאמר אחד, או בדיקת תיק העבודות וכו'.

FREEPIK

Related Post

אדם לאדם, אדם

Posted by - 25 בנובמבר 2020 0
נאה חכמון, עובדת במשרד פרסום בתור מנהלת שיווק דיגיטלי. בתקופת הקורונה, כמו במקומות רבים אחרים, ירד נפח העבודה אבל במקום…
כלי נגישות