מיזם קהילתי ייחודי בחופים: בלבו של בית הספר חופים נפתחה חנות קהילתית המופעלת על ידי תלמידי כיתות ה' ו' ופועלת בימי שיא מיוחדים, הבוקר הגיע ראש העיר צביקה גנדלמן לביקור חגיגי
ב"חנות" של בית הספר חופים הממוקם במערב העיר אפשר למצוא מגוון פריטי יד שנייה, החל מביגוד והנעלה ועד לצעצועים, הכל במחירים נוחים לכל כיס. הילדים שמשתתפים במיזם, כ 30 ילדים מכיתות ה' ו' בבית הספר, מתפעלים את החנות על כל היבטיה ומעורבים במיון הפריטים שנמכרים בה ונתרמו מהקהילה, סידור וארגון החנות, תמחור המוצרים, שיווק ופרסום וכמובן, מכירה בקופה. הבוקר ביקרו במקום ראש העיר צביקה גנדלמן ומנהלת מחלקת החינוך היסודי שלי הרוש וקיבלו מהתלמידים הסבר מפורט על פעילות החנות, שתיפתח בימי שיא של בית הספר, כגון ימי ואסיפות הורים, חגים וימי הפנינג המתקיימים לאורך השנה. לביקור העירוני הצטרף גם חבר המועצה הרב בנצי נורדמן, שקבע מזוזה במקום. גנדלמן על המיזם: "מברך את התלמידים והתלמידות שעוסקים בתפעול החנות הקהילתית ומקבלים שיעור חשוב בניהול עסקים ומקיימים למידה משמעותית לצד הנאה צרופה."
שלי הרוש, מנהלת המחלקה לחינוך יסודי בעיריית חדרה: "היה מאוד חשוב לנו להבליט את הערכים קהילתיות, יזמות ושייכות, שבאים לידי ביטוי בחנות יד 2 של בית ספר חופים. מדובר בפרויקט בו התלמידים לומדים להיות יזמים ולהכיר את הקהילה שלהם, דבר שמגביר את תחושת השייכות – מה שהיה אתגר גדול במשך שנים בבית הספר. אנו שמחים לראות בשנה האחרונה את הצעדים האדירים שבית הספר עשה יחד עם הקהילה כך שכולם מרגישים היום גאווה להיות חלק מבית ספר חופים. חשוב לפרגן למנהלת בית הספר חן ולסגנית לימור, שהובילה את היוזמה. וכמובן גם להורים על השותפות והשיתופיות".
המיזם המבורך נולד ביוזמתה של סגנית מנהלת בית הספר חופים לימור אזולאי, שחשבה על הרעיון עוד במהלך סגרי הקורונה, ועם החזרה ללימודים קידמה אותו בתמיכתה של מנהלת בית הספר חן ניסימי. כחלק מהלמידה בבית הספר, תלמידי כיתות ה' ו' בוחרים מגמה ממגוון מגמות כגון מחשבים, אמנות וספורט, ואחת לשבוע מתפצלים לכיתות לימוד לפי המגמה שבחרו. מיזם החנות הקהילתית פועל כאחת המגמות, ומשלב למידה משמעותית של נושאים כמו יזמות, שיווק, פרסום ומכירות. "התלמידים המשתתפים במיזם נחשפים לפעילות יזמית ולשיח מתמטי שהופך את הלמידה העיונית להרבה יותר רלוונטית" מסבירה לימור אזולאי. "כחלק מהפעילות הם מפתחים את החשיבה המתמטית שלהם ומקבלים כלים שמחזקים את הבנת שימושי המתמטיקה בחיי היומיום ואף עוסקים באיסוף וחקר נתונים ומסקנות העולות מהנתונים, כגון אילו פריטים הם יותר 'פופולריים' וכיצד נכון לתמחר כל פריט." לא רק במתמטיקה עוסקים הילדים המתפעלים את החנות, אלא גם בשיווקה ופרסומה של החנות בחלוקת פלאיירים בשכונה, הפקת סרטוני טיק טוק ופרסום בוואטסאפ השכונתי. בנוסף, לדברי לימור, הלמידה המשמעותית המתקיימת במסגרת המיזם מתמקדת גם בנושאים כגון צרכנות נבונה, קיימות ועוד.