לזכר דניאל אנגלברג

7 0

הילה אנגלברג "אמית בר אילן"  מנציחה את בנה  בדרך מעוררת השראה, רחבת בית החינוך הפכה לחגיגת בר מצווה משולשת


להנציח ילד זה בלתי אפשרי.
להנציח ילד, זה לקעקע את לכתו.
זה להפוך את הנצח למוחשי. לבלתי נסבל.
זה להבין שהוא כבר לא יגדל יותר, לעולם.
וכל שאר הילדים יגדלו. ויהפכו להיות מי שהם יבחרו להיות.
אבל ילדי לא יגדל.
להנציח ילד זה בלתי אפשרי, כי מה כבר אפשר לעשות שבכלל ינכיח את חסרונו?
ואז בא רגע של הארה.
ואז בא רגע שמצריך מחשבה, איך פועלים למען משהו שגדול ממך. שגדול. נקודה.
איך הנצחה יכולה להיות כשיש פעולה שמכלילה אנשים וטוב לב בתוכה.
איך מכניסים להנצחה משמעות, חיים, שמחה וריקודים
ואיך עושים בשביל משהו אחר, שלא קשור בך. פשוט שמחים על היותו של האחר. חוגגים את קיומו.
ואיך הופכים את כל המעגל החברתי הרחב שלנו כמשפחה לשותפים למטרה.
ואיך מחנכים את ילדי הפרטיים שבבית ואת תלמידי בבית הספר לעשות למען מישהו אחר.
ואיך הופכים את העצב והחלל למסורת של נתינה.
להנציח ילד פרטי שלי זה בלתי אפשרי, אבל לשמח בזכותו ילדים אחרים זה אפשרי.

וכך נולד פרוייקט בר מצווה לנערים מיעוטי יכולת לזכר בני דניאל.


מאת : יאיר ישראל

דניאל ז"ל, היה אמור להיות השנה בכיתה י', אבל למרבה הצער הוא נפטר בגיל שלוש לאחר שחלה בלוקמיה. אימו הילה אנגלברג, מורה בבית החינוך אמית בר אילן נתניה, שמחנכת נערים בני גילו, החליטה להנציח את זכר בנה והפיקה יחד עם תלמידיה משכבת י', חגיגת בר מצווה לשלושה נערים החיים בפנימייה.

הרעיון לחגיגת בר המצווה באמית בר אילן החל לפני שלוש שנים, כאשר מפנימייה של נערים בחדרה פנו אל הרכזת החברתית בבית החינוך דאז רחלי הומינר בבקשה לסיוע בעריכת חגיגת בר מצווה לאחד מילדי הפנימייה. באותה שנה, דניאל ז"ל היה אמור לחגוג בר מצווה, כך החליטה המשפחה להרים את האירוע לזכרו; לגייס תרומות ולארגן חגיגת בר מצווה לאותו נער. להנציח את דניאל ואת אודליה ז"ל אחותה של רחלי.

השנה, בעקבות הקורונה התקבלה בקשה אל הרב רקנטי מחנך בשכבת י', לערוך חגיגת בר מצווה לשלושה נערים. הילה ומשפחתה נענו לבקשה להרים את האירוע ולארגן מימון. ביחד עם תלמידי והורי בית הספר, יו"ר ועד הורים, ורד פטאל והנהגת ההורים שלקחו חלק משמעותי בארגון ובסיוע. ועם הרכזת החברתית של אמית בר אילן, איריס בר חי, כל התלמידים בשכבה התגייסו למשימה באהבה, תפקדו בתור המלצרים באירוע, רקדו ושימחו את חתני בר המצווה. והיו שותפים פעילים לאורך כל ההכנות והערב עצמו.

האירוע עצמו התקיים השבוע ברחבת בית החינוך אמית בר אילן בנתניה שהפך בין לילה לאולם אירועים שמח ומושקע. עם כמות נכבדה של אנשים טובים שהתנדבו לעזור ולתרום להצלחת האירוע. לשמח את בני המצווה.

התלמיד יקיר עמירה משתף: "אירוע בר המצווה עשה לי טוב מסיבה אחת מאוד פשוטה, שהוא עשה לאנשים אחרים טוב. התמונה הזו של הפרצוף השמח והמאושר והחיוך שלא ירד מהפנים של החתנים במהלך האירוע, שתקועה לי כבר שעות בראש הפיחה בי חיים, כפשוטו".

המורה הילה אנגלברג, אמו של דניאל ז"ל: "בעצם עשר שנים לא עשיתי דבר להנצחת הבן שלי, כי אי אפשר היה. פתאום הצלחנו למצוא את הדרך. הרגשתי שזה מעלה אותנו להיות טובים יותר בחיים והופכים להיות אנשים טובים יותר. ובתור מחנכת, אני מרגישה שזה התפקיד האמיתי של חינוך".

אלי ניסנהולץ, מנהל בית החינוך: "הדבר הכי גדול בעולם הוא לעשות טוב למישהו אחר. התלמידים שלנו קבלו הזדמנות מדהימה לעשות טוב, ללא שום אינטרס או רווח. אין לי ספק שההשתתפות שלהם בפעילות הזו תישאר נטועה בראשם ובליבם לאורך שנים ארוכות".

קרדיט צילום תמונה: פנחס ברחי

Related Post

זוגיות מאוחרת (ומחודשת)

Posted by - 27 בפברואר 2019 0
כשהילדים עוזבים את הקן ומקימים לעצמם משפחה, ההורים שנותרו עם דירה ריקה לעצמם, עלולים להיקלע למשבר בזוגיות. ד"ר אורית ארבל, יועצת…

מינוי חדש בעיר

Posted by - 3 ביולי 2023 0
ענבל שרף, מנהלת חדשה לבית הספר אלטרמן ענבל, נשואה לאלון ואימא ל-3 ילדים בוגרים (עידו, יהב ונועה) בעלת תואר ראשון…

להיות אזרח בישראל

Posted by - 8 בינואר 2024 0
בשבוע הסוער ביותר סביב החלטת ביהמ"ש העליון, ביקרו תלמידי כיתות ח' מחטיבת הביניים אורט גוטמןבהיכלי מוסד הצדק העליון, ראו את…

צומחים יחד

Posted by - 12 בפברואר 2023 0
משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יעניק שעות חונכות לתלמידות ולתלמידים בנתניה, בחדרה ובמעלה עירון. כחלק מתוכנית "צומחים יחד" כ- 8,000 ילדים…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות