מהי קורונריה? בישול ביתי שעלה מדרגה בעקבות הקורונה

4 0

 לאחר חודש וחצי של בידוד גורף, ואיסור כמעט מוחלט על ישיבה במסעדות גם בימים אלו, הגעגוע של רבים לטעמים המיוחדים, האקזוטיים והמפתיעים של מסעדות יוקרה הביא בשלנים חובבים לאמץ שיטות בישול מתקדמות ולייצר במטבח הביתי מטעמים שראינו כמותם קודם לכן רק במנות שף .

מאת : יקיר מנשה

 בשר צלוי בבית – ברמת כוכב מישלן

השילוב שבין קורונה – המרחיקה חובבי בשר מלערוך מנגל בפארקים ציבוריים, לבין חום יולי-אוגוס הישראלי שהופך כל שהייה ממושכת בחוץ לאתגר – בטח שליד מנגל לוהט, הפכו את השקתו של תנור ה-Steak Master לדבר הכי חם במטבח, תרתי משמע. התנור אשר מדמה בשר שהוכן על הגריל – גם בתנאים ביתיים, פותח ותכנון בשיתוף השף הספרדי המוביל Fernando Canales (פרננדו קנאלס), בעל המסעדה- Etxanobe בבילבאו המחזיקה כוכב מישלן. התנור הייחודי מסוגל להגיע לחום של 700 מעלות, ולייצר את תגובת מייארד הנחשקת – להשיג את תוצאת קרמול השכבה החיצונית של הנתח, תוך שמירה על הפנים נימוח ועסיסי. לתנור מסך טאץ' עם פונקציות לבחירת סוג הבשר ומידת ההכנה הרצויה, ומערכת המלווה את המבשל לאורך כל התהליך עם הנחיות ברורות איך ומתי להכניס את הבשר, מתי להפוך, להוציא ולהגיש. 

 בישול באידוי- גם בתנור הביתי

בישול אדים הפך בשנים האחרונות למגמה קולינרית בולטת: הן בשל שמירה מקסימלית על טעם המזון, והן בשל האספקטים הבריאותיים של הבישול באידויי שכמעט ולא מצריך שמן, ושומר על ויטמינים ומינרליים במזון. סדרת – Multicook של מותג מוצרי החשמל – Teka מציגה כלי בישול מתקדמים שמאפשרים בישול באידוי גם בתנור רגיל, ואפילו מאפשרת אידוי של כמה מנות במקביל. הערכה כוללת תבניות אלומיניום ומכסה סיליקון לאיטום התבנית ושמירת האדים בתבשיל. יתרון נוסף הוא שמגשי האידוי מתאימים גם להגשה לשולחן – ומונעים בכך כלים מיותרים.  

https://www.youtube.com/watch?v=uqJdhe https://www.youtube.com/watch?v=H-3tMr50NnU

בישול באש גלויה – לא מה שחשבתם

הרתחת מים תוך מספר דקות, המסה בשיטת בן מרי, בישול איטי לתבשילי קדירה ועוד מגוון שיטות בישול שהגיעו ממטבחי השף, ונכנסו למטבח הביתי הדגישו את הצורך בלהבה מותאמת, ובטמפרטורות אחידות להכנת מנות מורכבות בצורה מדוייקת. לצד כיריים חשמליות וכיריים אינדוקציה, גם הכיריים ה"מסורתיות" של להבה גלויה עברו שדרוג ממשי, למשל בכיריים ExactFlame (להבה מדויקת) של מותג החשמל – Teka, המאפשרות להעניק לתבשיל את הטעמים האותנטיים של בישול על להבה, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות אשר שולטות בעוצמת האש בקלות ובדיוק מקסימלי. הכיריים מכילות לא פחות מתשעה מצבי בישול שונים, אשר כוונו מראש כך שיתאימו לשיטות הכנה שונות, ביניהן: בישול איטי על אש קטנה, שמירה על חום התבשיל אחרי שהוא כבר מוכן מבלי לייבשו, הרתחת מים לפסטה תוך מספר דקות, בישול ירקות, צריבת בשר, ואפילו המסה בשיטת בן מארי.

 סוחטים את המיץ – אבל באיטיות

העוסקים בטכנולוגיות בריאות למטבח מסמנים את מיץ הפירות והירקות הטבעי – בתור הקפה הבא. כמו שקפה איכותי עבר מבתי הקפה למכונות ביתיות, כך גם מיצים טבעיים כמו מיץ סלרי או נבט חיטה, שסגולותיהם הבריאותיות הולכות ומתאוששות, יהפכו ממוצר מפנק של יציאה מהשגרה – למשקאות יומיומיים הנצרכים בבית. בתוך כך, מטבח בריא כדאי שיחזיק, בין ארסנל הכלים שלו, גם מסחטת מיץ איכותית כאשר מילת המפתח היא "סחיטה איטית". מסחטות פירות וירקות רבות מנקזות החוצה, יחד עם עיסת הפרי והירק, גם רבים מהוויטמינים והמינרליים, דבר שמוביל למיץ סחוט טעים –אך לא מספיק מזין. מסחטות מיצים איטיות מאפשרות הפקת מיץ עדינה ויעילה. בין המובילות בקטגוריית המסחטות האיטיות היא מסחטת המיצים הביתית – Vitaly של מותג מוצרי החשמל הגרמני – בעלת מנוע עוצמתי של 200W, וסחיטה ואיטית ביותר (60RPM) הממצה מיצי פירות בצורה עדינה במיוחד, תוך שמירה מקסימאלית על מינרלים וויטמינים.

בישול בהחלקה – מתעדף בישול אוטומטי

המעבר לבישול ביתי, העלה לא רק את איכות התבשילים – אלא גם את הכמות. עם כיריים עליהן מתבשלות כמה מנות במקביל, דבר שהביא לעניין מחודש בשיטת ה"בישול בהחלקה" (SlideCooking). מדובר בטכנולוגית בישול אינטואיטיבית ביותר, המשנה באופן אוטומטי את עוצמת החום על פי מיקום הסיר או המחבת על הכיריים. כך שהעוצמה הגבוהה ביותר תהיה מקדימה – במיקום הנוח להוספת רכיבים ולערבוב מתמיד. בעוד הכיריים האחוריים יציעו עוצמות חום פחותות לבישול ארוך או לשמירת חום של מנה מוכנה. עוצמת הבישול נקבעת על ידי מיקום הסיר כך שעל מנת להרתיח סיר מים – יש לקרב סיר קדימה, ועל מנת לשמור מנה במצב חמים עד להגשה פשוט מחליקים אותה אחורה.  

Related Post

השבוע במטבח: טריקולד מוס אישי

Posted by - 24 ביולי 2019 0
  טריקולד, כשמו כן הוא, מורכב משלושה טעמים של שוקולד. מעבר להגשה היפה והמתיקות הרבה, מדובר במנה טעימה במיוחד… לקראת…

קינוחים מרעננים ומקוריים

Posted by - 29 ביולי 2020 0
כשהטמפרטורות בחוץ מאמירות, ותחושת גל שני של הדבקה משאיר רבים בבית אין זמן מתאים יותר להתנסות בקינוחים קרירים ומקוריים –…

עניין בינלאומי בפסטיבל White

Posted by - 21 במאי 2019 0
יותר מ-100 יינות לבנים, סמוקים ומבעבעים יוצגו בפסטיבל White, שיימשך כיומיים לקראת חג השבועות.  יותר מ- 100 יינות לבנים, סמוקים…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות