ישראלים מוציאים אלפי שקלים מדי שנה על משלוחי פיצה, ומציבים רף גבוה למבצעים שונים מצד יצרני הפיצות בארץ. הצעת משלוחים היא שיטה אטרקטיבית לבניית עסק, טיפול יעיל בהזמנות והרחבת בסיס הלקוחות.
המשלוחים תורמים לצמיחת העסק, והבעלים מחלקים את זמנם בין האחריות לסועדים במסעדה לבין האחריות לזמינות ותקינות המשלוחים, עמידה ביעדים, פיקוח על הנהגים והבטחה שהם מיומנים, בעלי תודעת שירות ומקצועיים.
משלוחי פיצה יכולים להתנהל הרבה יותר ביעילות
בעלי פיצריות רבים תוהים לגבי השיטות להקל על התמרון בין המסעדה לבין מערך המשלוחים, והחדשות הטובות הן שיש כמה שיטות מומלצות לביצוע שעוזרות להפוך משלוחי פיצה לתהליך יעיל עבור המסעדה שלכם – החל בהזמנה ועד ההגעה לדלת הלקוח.
אז בואו נבחן את השיטות השונות לשיפור התנהלות מערך המשלוחים בפיצרייה שלכם, כשהתמורה היא כמובן מוניטין מצוין והגברת הרווחים.
שדרוג מערכת נקודת המכירות
קודם כל, אם אתם מעוניינים בתהליך יעיל של משלוחי פיצה, חשוב לוודא שמערכת הקופה שלכם מעודכנת לתמיכה במשלוחים.
חוץ מזה, הכינו את תחנת הקופה שלכם לטיפול בהזמנות המשלוחים. הגדירו קו טלפון ייעודי ואזור לקיחת הזמנות שאינו נראה ואינו מפריע ללקוחות הסועדים במסעדה, כך שתוכלו לשמוע הזמנות באופן ברור ולספק ללקוחות שמתקשרים את ההזמנות המדויקות שלהם.
יצירת אפליקציית הזמנות משלוחי פיצה
יצירת אפליקציית הזמנות משלכם חיונית לקיום עסק של משלוחי פיצה קבועים, כמיוחד כשאתם רוצים להגיע ללקוחות צעירים יותר המסתמכים על סוגים אלה של טכנולוגיות להזמנת משלוחי אוכל.
בודקים פעמיים, מגיעים אל הלקוח בפעם אחת!
שלא כמו הזמנות שמתקבלות מהסועדים במסעדה במקביל משולחנות שונים, וניתן במקרה הצורך לשלוח את המנות חזרה למטבח ולתקן מיד את ההזמנה, אין באמת שיטה טובה לתקן הזמנות שגויות של משלוחי פיצה.
לפני שהם עוזבים את המסעדה, נהגי המשלוחים צריכים לבדוק שוב את כל ההזמנות במונחים של דיוק, כולל משקאות, מנות צדדיות ורטבים.
דגש על בטיחות הנהגים
בנוסף לכללי הבטיחות סטנדרטיים שעליהם הנהגים שלכם אמורים להקפיד, למשל, קסדה וכפפות, נהיגה במהירות המותרת, ציות לרמזורים וכן הלאה, אל תשכחו לאמן אותם באמצעי הזהירות האחרים. לדוגמא, בקשו מהנהגים שלכם לשאת איתם סכומי כסף קטנים לעודף, על מנת לסייע בהרתעת גנבים, וודאו שתמיד יש איתם טלפון סלולרי למקרי חירום.
ההנחיות לנהגי משלוחי פיצה צריכים להיות הגעה רק לבתים מוארים ומאוכלסים, לעולם לא להיכנס פיזית לבית הלקוח, ולא להעביר משלוחים ללובי של בתי מלון. כדי להגביר את הבטיחות, חשוב ללמד אותם להפנות את פנסי האופנועים שלהם לכיוון דלת בתים פרטיים כאשר הם חונים, במידת האפשר.
כדאי גם לספק להם לבוש שנושא את לוגו הפיצרייה, בעיקר לצורך זיהוי קל בדלת. התנהלות זו מרגיעה את הלקוחות וזוהי גישה יעילה ביותר להקל על מערך המשלוחים בבית העסק שלכם.