טווח הנסיעה ברכב חשמלי עולה ואנחנו רק נרוויח

8 0

כבר כמה שנים שאנחנו נמצאים בעידן תחבורתי שבו רכב חשמלי הולך ותופס מקום גדול יותר. עם התפתחות הטכנולוגיה בשנים האלה, חלו גם שיפורים בטווח הנסיעה שמספקת טעינה חשמלית לרכב כך שהצרכן מרוויח והעתיד נראה מבטיח יותר מתמיד.

בשנת 2011, רכב חשמלי היה מסוגל לנסוע לטווח של כמאה ועשרים קילומטרים לאחר טעינה אחת, בממוצע. כלומר, כל מאה קילומטרים של נסיעה, היה צורך לטעון את הרכב מחדש כדי להמשיך בנסיעה. בשנת 2017 הטווח כבר הגיע לכמאתיים קילומטרים בממוצע וכעת אנחנו בשלב שבו טווח הנסיעה מגיע לכחמש מאות קילומטרים לטעינה אחת.

אלא שיצרניות הרכב לא עומדות במקום וממשיכות לשפר את טווחי הנסיעה כל הזמן. רק לאחרונה הודיעה חברת פולקסווגן שבקרוב היא תוציא דגמים של רכבים חשמליים המסוגלים להגיע לטווח נסיעה של שבע מאות קילומטרים לטעינה אחת. ההתקדמות הזו היא פרי של תכנון, פיתוח וייצור מתקדמים של הסוללות החדשות לרכבים. הסוללות הפכו לחזקות יותר, עמידות יותר וחסכוניות יותר. בנוסף, חיי הסוללה התארכו והמשמעות היא שלא צריך להחליף אותה בתדירות גבוהה.

כשהסוללה משתפרת והופכת לטובה יותר, אין צורך לטעון את הרכב לעיתים תכופות כפי שהיה בעבר. זה אומר פחות הוצאות על טעינה ופחות נסיעות מיוחדות כדי לטעון את הרכב. בנוסף, אפשר לנסוע למרחקים ארוכים יותר בלי עצירות מיותרות בדרך או לדאוג איפה יש עמדות טעינה פנויות.

בשנים האחרונות, גם הטעינה עצמה עברה לא מעט שיפורים. עמדות טעינה שעד לפני כמה שנים הצריכו כמה שעות כדי לטעון את הרכב במלואו, הופכות למהירות יותר ויותר, כך שכיום ניתן לטעון את הרכב בתוך כרבע שעה. תחשבו שאתם נוסעים לטיול ארוך וצריכים לטעון את הרכב תוך כדי. זמן טעינה קצר והרכב שלכם מוכן לנסיעה שוב. לפני כמה שנים, דבר כזה כמעט ולא היה מתאפשר באותו אופן.

בעולם התחבורה, מדובר בבשורה של ממש. יצרניות הרכב הגדולות עוברות בשנים האחרונות לייצור יותר ויותר רכבים חשמליים ופחות לייצור רכבים המונעים על ידי דלק, כשבחזון שלהן לשנים הקרובות, הן ייצרו רק רכבים חשמליים. זה אומר שהצרכנים יקבלו רכב עם אותם ביצועי כביש שאינם פחותים מאלה של רכבים לא חשמליים.

התחרות בין רכב רגיל לרכב חשמלי תהפוך בעוד כמה שנים לקצת מיותרת כי אם אין צורך לטעון את הרכב בתדירות גבוהה והוא נוסע בטווחים כמו כל רכב אחר, אז ההעדפה של הצרכן תהיה לחשמל שפחות מזהם. כך, חברות הרכב הגדולות מרוויחות מאחר שהצרכנים ימשיכו לקנות את הרכבים שלהן, רק שמעתה הם יהיו חשמליים.

אבל חוץ מיצרניות הרכב, גם העולם כולו ירווח והכוונה היא בעיקר לשינוי סביבתי. את ההשפעה נראה בעוד כמה שנים, אך ההתחלה היא כבר כאן. יותר רכבים חשמליים על הכביש במקום רכבים מזהמים הם פתרון תחבורתי מצוין לבעיית זיהום האוויר. כך גם לגבי רעש. רכב חשמלי אינו מרעיש באותו מידה וככל שיהיו יותר רכבים חשמליים ברחובות, כך גם הערים יהיו שקטות ונקיות יותר.

מה לגבי העתיד? ההנחה היא שאם בעשור האחרון טווח הנסיעה הוכפל ואף שולש, כנראה שנמשיך לראות שיפורים והגדלת טווחי נסיעה של רכבים חשמליים. יצרניות הרכב שוקדות על פיתוח וייצור סוללות חדשות כל הזמן ומקצות לכך משאבים רבים. כנראה שהן מצפות לכך שבעתיד, הביקוש לרכב חשמלי ימשיך לעלות וכך הרווחים שלהן יגדלו.

בסופו של דבר, שיפורים טכנולוגיים והשקעה של חברות הרכב הביאו להגדלת טווח הנסיעה וגרמו לכך שרכב חשמלי יהיה עוצמתי וטוב יותר. הצרכנים נהנים, הביקוש לרכב עולה והמגמה היא להמשיך להגדיל את טווח הנסיעה לטעינה אחת. כך כמות הרכבים החשמליים תגדל, הזיהום התחבורתי יפחת ונוכל לזכות לעתיד נקי וטוב יותר לכולנו. 

למידע נוסף מוזמנים להכנס לאתר EV Magazine

קרדיט תמונה: pexels

Related Post

תלמידי מגמת הימאות

Posted by - 29 בפברואר 2024 0
כחלק מפיתוח מגמות ייחודיות במערכת החינוך בנתניה –  הושק בשבוע האחרון מחזור ג' של תלמידי ימאות של בית הספר, כאשר…
כלי נגישות