שלום כיתה א'

6 0

שלום כיתה א' במספרים: עולים לכיתה א' 3,488, מס' התלמידים בגני ילדים בגילאים 3 – 5  11,074, מס' התלמידים בחינוך היסודי – 21,955, מס' התלמידים בחינוך העל יסודי – 11,419 (נתון לא סופי), סה"כ 44,448 תלמידים.

טובה דולב, ראש מינהל חינוך וחברה בעירייה לפתיחת שנת הלימודים: "מגיפת הקורונה הציבה בפני מערכת החינוך אתגרים מורכבים, שעל מנת להתמודד עימם חשוב לפתח ולטפח מיומנויות של חוסן. לפיכך לקחנו על עצמנו להוביל מהלך עירוני תלת שנתי, שמטרתו להקנות לצוותים החינוכיים ולתלמידים  מגיל טרום חובה ועד בית הספר התיכון, כלים פסיכו-חינוכיים להתמודדות עם מצבי לחץ ומשבר. "חוסן בחינוך" יהיה הנושא המרכזי של כנס מובילי החינוך בעיר שייערך השבוע, כנס שאנחנו מקיימים מדי שנה והפעם ב"זום" בהשתתפות: ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מנכ"ל העירייה, מנהלי אגפים, מנהלים, מורים, גננות, מדריכות, יועצות חינוכיות ופסיכולוגים. איחולי הצלחה לצוותי ההוראה ולמנהלי מוסדות החינוך וכמובן לתלמידי העיר. כולם יעסקו השנה בהוראה ובלמידה אחרת ואני מאמינה שיתעשרו ממנה."

תיכון חיים גורי בשכונת עיר ימים. הדמיה

אז מה מצפה לנו?

תוכנית חוסן חינוכי

נכון שאין לנו השפעה מלאה על מצבי החיים המשתנים, אך אנו יכולים לשנות ולהשפיע על האופן בו אנו מתייחסים רגשית ומנטלית לאתגרים שהמציאות מזמנת לנו.

מדובר בתכנית שמטרתה להקנות לצוות החינוכי ולתלמידים מגיל טרום חובה ועד ביה"ס התיכון כלים פסיכו-חינוכיים להתמודדות עם מצבי לחץ, במטרה לפתח את תחושת החוסן האישי והבית-ספרי. התכנית הינה פרי של שיתוף פעולה בין אגף החינוך ואגף הרווחה בעיר, וייקחו בה חלק מנהלי מוסדות החינוך, יועצים, פסיכולוגים, מנהלות גנים וסייעות חינוכיות. בהמשך יש כוונה גם להרחיב את מעגל השותפים ולצרף קבוצות הורים.

חיסון רגשי –Corona time

בצל מגיפת הקורונה ועד שימצא החיסון לקורונה – יצא השירות הפסיכולוגי-חינוכי- התפתחותי של עיריית נתניה, בתכנית להגברת ה"חיסון הרגשי" בעיר והם מזמינים את הילדים לקבל סיוע רגשי, אוזן קשבת, ייעוץ פסיכולוגי ומגוון כלים נוספים שיעזרו להם להתחסן רגשית, בתקופה מורכבת זו וללא עלות.

מעבר לכך, ישנן לא מעט משפחות המושפעות ישירות ומתמודדות  עם מחלה,  כניסה לבידוד,  מצוקה כלכלית וכד'.

בשירות הפסיכולוגי מציעים לכם סיוע בהתמודדות עם תקופה זו  ומעניקים מענה טיפולי ממוקד וקצר בהתאם לצורך.

אתם מוזמנים לשירות הפסיכולוגי חינוכי התפתחותי, באופן ישיר וללא תשלום  

למס' טל' 09-8609770/1.    סכנות הרשת

במינהל החינוך החליטו לשלב את  הרצאותיו של דורון הרמן, עיתונאי המשמש כראש דסק הפליליים של חדשות 13 בבתי הספר היסודיים, כאשר כל בית ספר יזכה להרצאה באמצעות ה- zoom  . בין ההרצאות: משחקי מחשב מסוכנים, שיימינג בתוך קבוצות הווטסאפ, שיימינג אנונימי, הגדרות פרטיות, פריצות לענן הגיבוי הדיגיטלי ועוד ועוד.

שיפוץ גן שמורק 2. צילום רן אליהו

תוכנית טו"פ-קרן טרא"פ

מורי חט"ב יוכשרו במסגרת קהילות מורים בתוכניות המיועדות למורי מתמטיקה, מדעים, מחשבים ומקצועות טכנולוגיים אחרים המעוניינים לקדם חשיבה מתמטית מסדר גבוה במסגרת שיעורי מדעים וטכנולוגיה בכיתות מצוינות. כל תכנית נטועה בתחום תוכן ייחודי ומתמקדת בתפקידה החשוב של המתמטיקה בהבנה ובפתרון של בעיות אותנטיות לתחום תוכן זה תוך שימוש במיומנויות וכלים מתמטיים.

המורים שיוכשרו ילמדו את התלמידים בשעות תוספתיות שהעירייה מקצה לבתי הספר

השקעה אינטנסיבית זו אמורה להכין את התלמידים למבחן פיזה וללמידה בהיקף של 5 יח"ל מתמטיקה בתיכון

מעבר ללמידה היברידית

בהמשך ללמידה שהתנסתה בהצלחה כבר במחצית השנייה של תש"פ עם פרוץ משבר הקורונה – ילמדו תלמידי העל יסודי כמה תכניות חינוכיות בשיטה היברידית. בין התכניות:

נס טכנולוגיה –מנהיגות טכנולוגית , מגשימים – תוכנית הסייבר הלאומית , עיר חכמה ,רוקחות ועוד .

בית הספר חורב. צילום – רן אליהו

מחוננים

כיתות המחוננים יפעלו  זו השנה השנייה באלדד, בליווי האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך ותמיכת מינהל חינוך, כאשר השנה תפעל כיתה בשכבה ז ובשכבה ח' .

המרכז העירוני לשפות –

יפעל השנה בצורה היברידית

מתכונת היברידית – משלבת למידה פרונטלית ולמידה בזום.

השנה ילמדו השפות ,ספרדית, סינית, צרפתית, איטלקית, ניתן לשלב למידה משפחתית
( הורה ותלמיד) רישום אצל מנהלת המרכז

052-4656407

תרבות בצל הקורונה

הצגות, סרטים,  מפגשי סופר,  אמנות פלסטית, מפגשי מוסיקה, קולנוע  ומחול. כל אלה ועוד, מצפים לתלמידי נתניה בשנת תשפ"א, לאחר שמשרד החינוך הודיע על המשך תקצוב התכנית.

למרות ועל אף התקופה המאתגרת נערכו באגף התרבות וסל תרבות יישובי שבמינהל החינוך להחלת התכניות בתוך מוסדות החינוך, בהתאם למתווים ולהגבלות ועל פיהם.
במנהל החינוך מאמינים כי האמנות והיצירה יעזרו לתלמידים להתמודד עם מצבי משבר ולמלא חלל ריק שנוצר בימים אלה. ידוע, כי פנייה אל הרגש והחוויה תורמת  רבות לחוסנם הרגשי של התלמידים ומהווה עבורם מזון רוחני.

נוער 10

רשת מועדוני הנוער תציע מדי ערב מרחב פתוח לנוער, ערבי תוכן משתנים, סדנאות ומפגשים המעודדים אינטגרציה, פעילות חברתית ערכית, מנהיגות מקומית ויציאה מהמסכים. הרשת תמשיך לפעול, בהתאם לתו הסגול ולהנחיות משרד הבריאות.

עם פתיחת שנה"ל, יפתחו קב' התנדבות ומעורבות חברתית.

תכנית נאס"א המעניקה מענה רגשי לעשרות בני נוער על סף נשירה ממערכת החינוך הפורמאלית, תפעל ב-11 בתי ספר ברחבי העיר.

כמו כן כ-20 תנועות וארגוני נוער יפתחו שנת פעילות חדשה מותאמת לתקופת הקורונה. 

שומרים על הסביבה

משאבים רבים לקידום החינוך לקיימות והעלאת המודעות בקרב צוותי חינוך תלמידים והורים באמצעות הכשרות, השתלמויות ויוזמות חינוך, כאשר השנה נערכים באגף ללמידה בקפסולות במרחבים פתוחים.

נוגעים בכוכבים

לנוכח  אתגרי הקורונה ובהתאם להנחיות התו הסגול – פותחו בפלנתניה תכניות חדשות המכילות תכנים אינטראקטיביים וכן תכניות מגוונת בהתאמה לכל מצב ומקום: שטח הגנים, בתי הספר ומקומות ציבוריים ואף "פלנתניה בשטח" בהתאמה אישית, בשעות היום או בשעות הערב לתצפיות טלסקופים.

גני ילדים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים, תיכונים וקבוצות בכלל הגילאים, מוזמנים גם השנה למפגשים עם החלל. הפלנתניה מציעה פעילות על טהרת האסטרונומיה המפעילה את כל החושים ומטרתה הינה להנגיש את המדע והחלל.
במתחם הפלנתניה, מוצעת לבתי הספר תכנית מקצועית מדעית החל מהגיל הרך ועד החטיבה העליונה. עם מגוון חלופות ורעיונות לפעילות עבור התלמידים והתלמידות.

כל הפרטים – באתר האינטרנט ובפייסבוק של הפלנתניה

משמרים מורשת

צוות המוזיאון לתולדות מורשת נתניה – פיתח תכניות חדשות המותאמות להגבלות בימי הקורונה, על מנת להמשיך ולטפח את חוויית הלמידה  בקרב תלמידי העיר.

התכניות ייערכו במרחב פתוח וכן במתכונת של "קפסולה" במוזיאון.

חזרה בזמן

מוזיאון בית הבאר, התערוכה, החללים השונים והחצר – יציעו במהלך שנת הלימודים מגוון רחב ומסקרן של תמונות, כלים חפצים וסיפורים מהעבר, לטובת תלמידי הגילאיים השונים בבתי הספר של נתניה. כל האירועים והפעילויות בהתאם לתו הסגול והנחיות משרד הבריאות.

ההדרכה במוזיאון בית הבאר תתבצע בקפסולות בהתאם לחלוקה שתתבצענה במוסדות החינוך בעיר.

חינוך מיוחד

לקראת פתיחת שנה"ל תשפ"א, מקדמת נתניה  פעילותם של  שלושה מוסדות לחינוך מיוחד  חדשים בנתניה :

ביוזמת ראש מינהל החינוך , טובה דולב  ובעידודה של ראש העיר, מרים פיירברג- איכר ,  יעבור בית הספר "הבית של תמר "  מקיבוץ שפיים למשכנו החדש בנתניה .

 בית הספר  יפעל במבנה בית הספר יגאל אלון לשעבר בשכונת קרית נורדאו .

"הבית של תמר" הינו בי"ס לחינוך מיוחד לתלמידים עם לקויות למידה ולתלמידים עם הפרעות קשב וריכוז  מורכבות  שהתקשו למצוא מקום ודרך בתוך בית הספר של החינוך הרגיל  וקיבלו זכאות בוועדת זכאות מתוקף חוק החינוך המיוחד. בית הספר שם לו למטרה לצמצמם פערים ולהוביל  את תלמידיו בדרכי הוראה ולמידה חלופיות, לקראת בגרות מלאה.

לצד "הבית של תמר", במתחם מבנה ביה"ס שנסגר – יפתח  ביה"ס חדש נוסף – "שחפים" שייתן מענה לתלמידים עם הפרעות רגשיות, הסובלים מחרדות מורכבות, התמודדויות נפש מורכבות ובעלי יכולת לימודית גבוהה המוסללים לבגרות, אך מתקשים לעשות זאת בתוך מערכת החינוך הרגילה. תלמידים אלה זקוקים למעטפת תומכת וצמודה שתסייע להם למצות את הפוטנציאל הלימודי במסגרת קטנה . מדובר בבית ספר צומח משכבת ח'  ומעלה שימנה בשנה הראשונה 5 כיתות .

בנוסף תתחדש העיר בבית ספר נוסף שבנייתו מסתיימת בחודשים אלה – בית הספר "אמירים". בית ספר זה ממוקם ברח סירקין בשכונת ותיקים , אשר ייתן אף הוא מענה לתלמידים המתקשים להסתגל התנהגותית ורגשית בתוך מערכת החינוך הרגילה הינם בעלי יכולת  תקינה ואף גבוהה . תלמידים אלה זקוקים להעצמה רגשית ובניית אמון ותחושת מסוגלות  מחודשת ביכולותיהם ובהצלחתם

 כבכל בית ספר לחינוך מיוחד, הכיתות הן קטנות עד 12 תלמידים , עם מורה וסייעת המלווים את התלמידים ויוצרים עבורם חוויות למידה וחינוך אחרות .

בתמונה הראשית תהל, עמנואל, אורי, טליה, יואב ואודל מוכנים לחזור לספסל הלימודים. צולם בפלנתניה. צילום – נורית מוזס.

Related Post

מסך –OUT אומנות -IN

Posted by - 15 בדצמבר 2020 0
יהלי מושקוביץ בן 12 ואסף גאון בן 16 , החליטו לנצל את תקופת הקורונה בדרך מיוחדת. במקום לבלות מול המסכים כמו מרבית בני הנוער, הם החלו…

התיכונים המצטיינים מנתניה

Posted by - 22 באוגוסט 2018 0
 שישה בתי ספר תיכונים מנתניה-  אורט גוטמן, אורט יד לבוביץ', טשרניחובסקי, עגנון, אמ"ית בר אילן וכן תיכון בית רבקה –…

לפרוץ עם הקורונה

Posted by - 13 בינואר 2021 0
מנהלת מחוז במשרד החינוך הגב' ורדה אופיר מסכמת את 2020 שנת 2020 הייתה שנה של אתגרים והזדמנויות. בפן המקצועי, מצאנו עצמנו…

גיבורות בעל כורחן

Posted by - 12 במרץ 2019 0
נויה פרקר, תלמידת מגמת מחקר בתיכון שרת, העפילה לגמר "מדענים ומפתחים צעירים בישראל 2019"; במחקר ייחודי על נשים יהודיות פורצות…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות