מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

שלום כיתה א': סיקור בתי הספר בעיר נתניה והפעם – אמי"ת אורגד


לקראת הרישום לכיתה א' – מזמין מינהל החינוך העירוני את ציבור ההורים לערבי חשיפה (באמצעות הזום) בהם יוכלו להתרשם ממסגרות הלימוד השונות. הרישום לכיתה א' נערך על פי מודל חדשני של בחירה מבוקרת בין מגוון בתי ספר יסודיים, כאשר במקביל ניתן להירשם לאחד מבתי הספר העל אזורים. כל שבוע נסקר עבורכם בית ספר אחר – והפעם – אמי״ת אורגד
בית ספר חמ"ד אמי"ת אורגד נתניה, הוקם בשנת הלימודים תשע"ו. ייחודיות בית הספר הינה "כשערכים ואומנות נפגשים".
בית הספר הממוקם בצפון העיר, קולט תלמידים מכל רחבי העיר ומוגדר על אזורי לטובת תלמידים החפצים בבית ספר ממלכתי דתי הנותן דגש לתחומי הייחודיות.
בבית ספר משפחתי זה, כל תלמיד מקבל יחס אישי ונוצרים קשרי חברות בין הצוות, ההורים והתלמידים. כיום לומדים בבית הספר כ-330 תלמידים.

א' תחילה
בבית הספר נחנך השנה מתחם "א' תחילה" – מתחם ייחודי לתלמידי כיתות א' ובמרכזו הרצון להעניק לתלמיד העולה לכיתה א' חווית מעבר משנות לימודיו בגן הילדים בצורה מרוככת ומותאמת. בבית ספרנו נבנה מתחם "מטיילים בנתניה" ובו עמדות חוויה ולימוד מתוך תמונות חיי היום יום של תלמידינו- תושבי נתניה. התלמידים יוצאים ללמוד במרחבים במהלך שיעורי שפה, חשבון ומדעים. כך, ניתן להוליך את הילד בביטחון לשנים נפלאות המחכות לו כתלמיד בבית הספר.

חינוך למצוינות
אבן דרך חשובה בשדרת בית הספר הינה חינוך למצוינות, תוך ראיית דמות הבוגר לנגד עינינו. בבית הספר אורגד מתחילים ללמוד אנגלית כבר בכיתה א', שכבות א'-ב' ושכבות ד'-ה' שותפות בתכניות "ניצני אמירים" ו"אמירים" של האגף למחוננים ולמצטיינים.
בתחום הפדגוגי, קיים מענה פרטני לכל תלמיד בהתאם לכישרונו וצרכיו, הכולל מיפוי דקדקני של התהליך הפדגוגי, מתן תגבור במקומות הנדרשים וניצול מיטבי של השעות הפרטניות בבית הספר.

כשערכים ואמנות נפגשים
בבית הספר מיושמת, מעבר לתכנית הלימודים הרגילה, גם התכנית הייחודית – "כשערכים ואומנות נפגשים". התוכנית הינה תוצר של עבודת מקיפה שבוצעה לטובת שילוב של ערכים, אומנות ופדגוגיה.
שלושת הנושאים משתלבים יחדיו ויוצרים מארג שלם המקיף את חיי התלמיד היהודי דתי מבחינה ערכית, חברתית והלכתית, סביב לוח השנה העברי. בנוסף, נושאים אלו משתלבים מידי חודש בתכנית הליבה הלימודית.
הרעיון שעומד בבסיס התכנית הוא הסינרגיה הנוצרת בין הפדגוגיה לאומנות. התלמידים חווים חווית למידה מסוג אחר – התורמת לעידוד יצירתיות, כושר הבעה בכתב ובע"פ, וביטחון עצמי.

משפחת אמי"ת אורגד
בית הספר רואה בהורים ובמשפחות חלק בלתי נפרד מהתהליך החינוכי – ופועל ליצירת סביבה קהילתית תומכת. לא לחינם הביטוי השגור בעל פה ובכתב הינו "משפחת אמי"ת אורגד".
עירית נתניה משקיעה תקציבים נכבדים לטובת עידוד הייחודיות. בנוסף, בית הספר נהנה מתמיכה פדגוגית של רש"ת אמי"ת המובילה והתוצאות ניכרות בשטח.
בכוונת מנהלת בית הספר, אורית מילגרום להמשיך ולהצמיח את חמ"ד אמי"ת אורגד כבית ספר מוביל עירונית וארצית בשילוב הפדגוגי-ערכי-אומנותי.
באמי"ת אורגד תלמיד מצליח הוא תלמיד המחובר לכוחותיו הפנימיים ולמקורות החוסן שלו. המטרה הינה להעצים את מקורות הכוח בתחומי הלמידה המגוונים ובנוסף, לשים דגש על השיח הרגשי עם התלמידים והקשר האישי בין המורה לתלמיד.
הדיאלוג המיטבי בין המורה, להורה ולתלמיד מבוסס על אמון, כבוד והערכה. כחלק מהטמעת הערכים, מחנכים לרגישות לצורכי האחר ולערבות הדדית.
סיסמת בית הספר הינה "תורה אור ודרך חיים", על פי הפסוק בספר משלי. לכל מילה בסיסמא משמעות: תורה – ערכי היהדות, הבסיס החינוכי של החמ"ד, וגם לימוד – רכישת ידע בתחומי הדעת השונים, ושאיפה למצוינות. אור – הפצת הטוב, היחס לזולת וגם רמז לשם בית הספר –אורגד. "דרך חיים" – מימוש הערכים, הידע, והכישרון כדרך חיים.
בית הספר קרוי על שם ר' שלמה מכלוף אורגד זצ"ל, מראשי הציונות הדתית בעיר, יקיר העיר נתניה, שהיה מראשי קהילת יהדות לוב בישראל ופעל רבות לעליית יהודים לארץ.

טובה דולב, ראש מינהל חינוך בעירייה: "אמית אורגד נפתח לפני כחמש שנים כדי לתת מענה לביקוש הגדל בבי"ס ממ"ד במרכז העיר ועד מהרה הפך לבי"ס מבוקש.
מנהלת בית הספר אורית מלגרום מובילה ביד רמה צוות מורים מגובש וחדור מוטיבציה.
הצוות נהנה כאמור מתמיכה פדגוגית שמעניקה רשת אמ"ית, תכניות פדגוגיות רבות פועלות בביה"ס והתוצאות ניכרות."

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן