במהלך העשור האחרון נפגעו בנתניה קרוב ל- 200 בני אדם בכבישים שהיו רטובים או בוציים – כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק.
בשבועות האחרונים התחיל החורף לתת אותותיו וגשמים החלו לרדת ברחבי הארץ. הגשמים הללו מותירים אחריהם כבישים רטובים וחלקים, לעתים מתכסות הדרכים בשכבה חלקה במיוחד של בוץ וכך נשאר הכביש למשך מספר ימים. מצב זה בו הכבישים חלקים לאחר הגשמים, מגביר את הסיכון לתאונות דרכים בשל החלקת הרכבים באופן משמעותי ובכך לסכן את הנוסעים. בנתניה נפגעו בעשור האחרון (2008-2017), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים, 198 בני אדם – שלושה מתוכם נהרגו ועשרה נפצעו באורח קשה.
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בעשור האחרון (2008-2017) נפגעו מעל 14 אלף בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, מתוכם 220 בני אדם נהרגו (22 אנשים בממוצע בשנה ב.ג).
על פי הנתונים, כמחצית מהנפגעים בתאונות דרכים בכבישים רטובים ובוציים נפגעים, דווקא, בתוך תחומי הערים והישובים. בעשור האחרון נפגעו 7,366 בני אדם בכבישים רטובים בתחום העירוני, 67 בני אדם נהרגו ו-492 נפצעו באורח קשה.
הנתונים בנתניה, יחסית לגודלה ולמספר תושביה, נמוכים מהממוצע. בעיר פתח תקווה נפגעו בעשור האחרון 267 בני אדם – חמישה מתוכם נהרגו, ואילו באשדוד נפגעו בעשור האחרון 205 – מתוכם אדם אחד נהרג.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר לעיתון השבוע בנתניה כי "בכביש רטוב יש לנהוג באופן שונה. הנהגים נדרשים להוריד את הרגל מדוושת הגז ולהיות ערניים לתנאי הדרך המשתנים. עכשיו, רגע לפני שהחורף מתגבר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות חייבים לוודא כי תשתית הכבישים היא כזו שלא תסכן את הנהגים ולא יצטברו בה בוץ או עפר. לכן, יש לפתוח את תעלות הניקוז ולהשתמש בצבע שאינו גורם לרוכבי האופנועים להחליק. בנוסף, יש לנקות את הכבישים מלכלוך שעשוי להיהפך לבוץ עם בוא הגשם. התיקונים הבסיסיים הללו יכולים לצמצם את מספר הנפגעים והתאונות באופן משמעותי ולהציל חיי אדם. אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים בין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד הוא כמו "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה משמעותית יותר. טיפות של שמן ואבק יחד עם המים, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיגי על פני הכביש".