מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

42% מהציבור מודים: חוששים הכי הרבה מתאונות דרכים, אפילו יותר מהקורונה

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "יש לחזק את הבטיחות בדרכים, להוסיף כסף להגדלת מספר הניידות והשוטרים, לשיפור הכבישים האדומים ולטיפול ממוקד באוכלוסיות בסיכון"

42% מהציבור מודים כי החשש הכי גדול שלהם הוא להיפגע בתאונת דרכים, יותר מהקורונה ומכל תחום אחר, כך עולה מסקר חדש של עמותת אור ירוק לרגל שבוע הבטיחות בדרכים.מהסקר אשר נועד לבחון את עמדות הציבור בנוגע לטיפול בנושא תאונות הדרכים בישראל, עולה כי 24% מהציבור חושש מאירועי טרור ופיגועים ורק 21% מביעים חשש מהקורונה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רוב הציבור חושש מתאונות הדרכים, אפילו יותר מהקורונה. זו סכנה יומיומית מוחשית לכולנו. הממשלה הראתה שהיא יודעת לאחד כוחות ולהילחם בקורונה ולהוריד את מספר הנדבקים, כך יש לנהוג גם בתאונות הדרכים שיישארו עוד הרבה אחרי הקורונה וימשיכו לגבות קורבנות. מהסקר עולה באופן ברור כי הציבור מאמין שלא תמיד רק הנהג אשם, גם לממשלה ולמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יש אחריות. לכן, העברת זריקת האחריות רק על הנהגים מובילה אותנו לכישלון שנה אחר שנה. את האסטרטגיה הכושלת הזאת חייבים לשנות. יש לשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים, בדיוק כפי שקורה במאבק בקורונה. לכן יש לחזק את הבטיחות בדרכים, להוסיף כסף להגדלת מספר הניידות והשוטרים, לשיפור הכבישים האדומים ולטיפול ממוקד באוכלוסיות בסיכון. תאונות הדרכים הן לא גורל משמים ובמאבק משותף ניתן להציל חיים". 

לא רק הנהג אשם – 69% מתושבי חיפה והצפון חושבים שלמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולנהגים יש אחריות שווה לכישלון בתאונות הדרכים

·        47% מתושבי חיפה והצפון דיווחו כי הם חוששים הכי הרבה מתאונות הדרכים. 23.5% טענו כי הם חוששים מאירועי טרור או מלחמה. 21% טענו כ הם חוששים מהקורונה ו-13.5% טענו כי הם חוששים מדברים אחרים.

·        69% מתושבי חיפה והצפון חושבים שלמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולנהגים יש אחריות שווה לעובדה שמדינת ישראל נמצאת במקום האחרון והגרוע מבין כל מדינות אירופה בהקטנת מספר ההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2019. 21% סבורים כי האחריות היא רק של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ורק 10% חושבים כי האחריות היא של הנהגים בלבד.

·        תושבי חיפה והצפון העניקו את הציון הממוצע הנמוך 4.7 (בסולם של 1-10) להתמודדות הממשלה עם תאונות הדרכים.

·        55% מתושבי חיפה והצפון סבורים כי יש למנות שר שיעסוק רק בבטיחות בדרכים.

·        62% מתושבי חיפה והצפון סבורים שיש למנות פרויקטור לטיפול בתאונות הדרכים כמו במשבר הקורונה.

·        והפתרון לבעית תאונות הדרכים? 31% מתושבי חיפה והצפון חושבים שיש להחמיר בענישה לעברייני התנועה. 27% סבורים שיש לשפר את הכבישים האדומים. 19% מאמינים כי יש להוסיף שוטרים וניידות ו-19% מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית הוא הפתרון הטוב ביותר.

לא רק הנהג אשם – 77.5% מתושבי השרון חושבים שלמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולנהגים יש אחריות שווה לכישלון בתאונות הדרכים

·        45% מתושבי השרון דיווחו כי הם חוששים הכי הרבה מתאונות הדרכים. 12.5% טענו כי הם חוששים מאירועי טרור או מלחמה. 22% טענו כ הם חוששים מהקורונה ו-20% טענו כי הם חוששים מדברים אחרים.

·        77.5% מתושבי השרון חושבים שלמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולנהגים יש אחריות שווה לעובדה שמדינת ישראל נמצאת במקום האחרון והגרוע מבין כל מדינות אירופה בהקטנת מספר ההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2019. 10% סבורים כי האחריות היא רק של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ורק 12.5% חושבים כי האחריות היא של הנהגים בלבד.

·        תושבי השרון העניקו את הציון הממוצע הנמוך 4.3 (בסולם של 1-10) להתמודדות הממשלה עם תאונות הדרכים.

·        42.5% מתושבי השרון סבורים כי יש למנות שר שיעסוק רק בבטיחות בדרכים.

·        52.5% מתושבי השרון סבורים שיש למנות פרויקטור לטיפול בתאונות הדרכים כמו במשבר הקורונה.

·        והפתרון לבעיית תאונות הדרכים? 55% מתושבי השרון חושבים שיש להחמיר בענישה לעברייני התנועה. 12.5% סבורים שיש לשפר את הכבישים האדומים. 10% מאמינים כי יש להוסיף שוטרים וניידות ו-22.5% מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית הוא הפתרון הטוב ביותר.

לא רק הנהג אשם – 72% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז חושבים שלמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולנהגים יש אחריות שווה לכישלון בתאונות הדרכים

·        38% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז דיווחו כי הם חוששים הכי הרבה מתאונות הדרכים. 25% טענו כי הם חוששים מאירועי טרור או מלחמה. 22% טענו כ הם חוששים מהקורונה ו-14.5% טענו כי הם חוששים מדברים אחרים.

·        72% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז חושבים שלמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולנהגים יש אחריות שווה לעובדה שמדינת ישראל נמצאת במקום האחרון והגרוע מבין כל מדינות אירופה בהקטנת מספר ההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2019. 19% סבורים כי האחריות היא רק של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ורק 9% חושבים כי האחריות היא של הנהגים בלבד.

·        תושבי תל אביב-יפו והמרכז העניקו את הציון הממוצע הנמוך 4.7 (בסולם של 1-10) להתמודדות הממשלה עם תאונות הדרכים.

·        49% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז סבורים כי יש למנות שר שיעסוק רק בבטיחות בדרכים.

·        58% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז סבורים שיש למנות פרויקטור לטיפול בתאונות הדרכים כמו במשבר הקורונה.

·        והפתרון לבעיית תאונות הדרכים? 35% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז חושבים שיש להחמיר בענישה לעברייני התנועה. 29% סבורים שיש לשפר את הכבישים האדומים. 20% מאמינים כי יש להוסיף שוטרים וניידות ו-15% מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית הוא הפתרון הטוב ביותר.

לא רק הנהג אשם – 72% מתושבי ירושלים חושבים שלמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולנהגים יש אחריות שווה לכישלון בתאונות הדרכים

·        32% מתושבי ירושלים דיווחו כי הם חוששים הכי הרבה מתאונות הדרכים. 22% טענו כי הם חוששים מאירועי טרור או מלחמה. 32% טענו כ הם חוששים מהקורונה ו-14% טענו כי הם חוששים מדברים אחרים.

·        72% מתושבי ירושלים חושבים שלמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולנהגים יש אחריות שווה לעובדה שמדינת ישראל נמצאת במקום האחרון והגרוע מבין כל מדינות אירופה בהקטנת מספר ההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2019. 20% סבורים כי האחריות היא רק של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ורק 8% חושבים כי האחריות היא של הנהגים בלבד.

·        תושבי ירושלים העניקו את הציון הממוצע הנמוך 5.2 (בסולם של 1-10) להתמודדות הממשלה עם תאונות הדרכים.

·        40% מתושבי ירושלים סבורים כי יש למנות שר שיעסוק רק בבטיחות בדרכים.

·        52% מתושבי ירושלים סבורים שיש למנות פרויקטור לטיפול בתאונות הדרכים כמו במשבר הקורונה.

·        והפתרון לבעיית תאונות הדרכים? 32% מתושבי ירושלים חושבים שיש להחמיר בענישה לעברייני התנועה. 34% סבורים שיש לשפר את הכבישים האדומים. 14% מאמינים כי יש להוסיף שוטרים וניידות ו-20% מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית הוא הפתרון הטוב ביותר.

לא רק הנהג אשם – 70% מתושבי באר שבע והדרום חושבים שלמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולנהגים יש אחריות שווה לכישלון בתאונות הדרכים

·        40% מתושבי באר שבע והדרום דיווחו כי הם חוששים הכי הרבה מתאונות הדרכים. 27% טענו כי הם חוששים מאירועי טרור או מלחמה. 23% טענו כי הם חוששים מהקורונה ו-10% טענו כי הם חוששים מדברים אחרים.

·        70% מתושבי באר שבע והדרום חושבים שלמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולנהגים יש אחריות שווה לעובדה שמדינת ישראל נמצאת במקום האחרון והגרוע מבין כל מדינות אירופה בהקטנת מספר ההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2019. 19% סבורים כי האחריות היא רק של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ורק 11% חושבים כי האחריות היא של הנהגים בלבד.

·        תושבי באר שבע והדרום העניקו את הציון הממוצע הנמוך 5 (בסולם של 1-10) להתמודדות הממשלה עם תאונות הדרכים.

·        48.5% מתושבי באר שבע והדרום סבורים כי יש למנות שר שיעסוק רק בבטיחות בדרכים.

·        59% מתושבי באר שבע והדרום סבורים שיש למנות פרויקטור לטיפול בתאונות הדריכם כמו במשבר הקורונה.

·        והפתרון לבעיית תאונות הדרכים? 34% מתושבי באר שבע והדרום חושבים שיש להחמיר בענישה לעברייני התנועה. 30% סבורים שיש לשפר את הכבישים האדומים. 24% מאמינים כי יש להוסיף שוטרים וניידות ו-13% מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית הוא הפתרון הטוב ביותר.

נתונים שעמותת אור ירוק ליקטה לרגל שבוע הבטיחות בדרכים

השבוע מציינים ברחבי ישראל את שבוע הבטיחות בדרכים. מנתונים שאספה עמותת אור ירוק עולה כי 264 בני אדם נהרגו מתחילת שנת 2020 בתאונות דרכים לעומת 294 בני אדם שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה  -ירידה של 10% בלבד וזאת למרות שני סגרים ארוכים וירידה חדה במספר כלי הרכב שנעים בכביש בכל יום. למרות הקורונה, מדינת ישראל רשמה עד כה בשנת 2020 עליה במספר רוכבי האופנועים והקטנועים ההרוגים מתאונות דרכים, כך גם נרשמה עליה בהולכי הרגל ההרוגים, רוכבי האופניים והקורקינטים. בתחומים נוספים כמו מותם של נהגים צעירים בתאונות דרכים וכמו כן אזרחי החברה הערבית ההרוגים, לא נרשמה ירידה משמעותית, בוודאי לא בהשוואה לירידה בנסועת כלי הרכב

·        דוח של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) מדרג את ישראל במקום האחרון והגרוע בשינוי מספר ההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לשנת 2018. בעוד מדינות אירופה הצליחו לצמצם את מספר ההרוגים בתאונות דרכים ב- 3% בממוצע, בישראל נרשמה עליה של 17% בהרוגים.

·        מדינות אירופה הורידו את מספר ההרוגים בתאונות דרכים במהלך הסגר הראשון בקורונה בשיעור ממוצע של 36% כמעט כפול מישראל (19%).

·        בכל יום בממוצע נהרג אדם בתאונת דרכים בישראל.

·        19 ילדים (0-14) נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2020 ו-134 ילדים נפצעו קשה.

·        61 אזרחים ותיקים (65+) נהרגו מתחילת שנת 2020 בתאונות דרכים, 34 מהם נהרגו כהולכי רגל.

·        74 הולכי רגל נהרגו מתחילת שנת 2020 לעומת 73 הולכי רגל שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה.

·        89 אזרחים מהחברה הערבית נהרגו מתחילת השנה באונות דרכים לעומת 93 אזרחים שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה.

·        60 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו מתחילת שנת 2020 בתאונות דרכים בהשוואה ל-54 רוכבים שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2019 – 11% יותר.

·        18 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו מתחילת השנה – הרוג אחד יותר מאשר בתאריך המקביל בשנת 2019.

·        35 נהגים צעירים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים לעומת 35 נהגים צעירים שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2019

·        חודש אוגוסט היה הקטלני ביותר השנה – 39 הרוגים.

·        93 בני אדם נהרגו או נפצעו קשה בתאונות דרכים עם רכב כבד (אוטובוס ומשאיות) מתחילת שנת 2020.

·        126 בני אדם נהרגו בכבישים העירוניים ו-130 בני אדם נהרגו בכבישים בינעירוניים מתחילת שנת 2020.

המחקר בוצע בתחילת חודש נובמבר 2020 באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 505 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מתוכם 408 יהודים 97 ערבים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל.

טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4%.

תמונה באדיבות PIXABAY

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן