שומרים יותר על הולכי הרגל

3 0

בנתניה נפגעו 367 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 1.68 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים. נתניה היא העיר התשיעית במסוכנות להולכי רגל.

תל אביב-יפו היא העיר המדורגת ראשונה בהיפגעות הולכי רגל – בתחומיה נפגעו 1,183 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 2.62 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים. בת ים נמצאת במקום השני עם 307 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות – 2.38 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. עפולה במקום השלישי המפוקפק עם 107 הולכי רגל שנפגעו בשלוש השנים האחרונות – 2.06 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים. חיפה במקום הרביעי עם 551 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות – 1.94 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים ופתח תקווה סוגרת את החמישייה הראשונה והלא מכובדת עם 451 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות – 1.84 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים.

תל אביב-יפו מרכזת אליה בכל יום הרבה יוממים (שמגיעים אליה אך אינם מתגוררים בה) ולכן מספר הולכי הרגל בה גבוה בהשוואה לערים האחרות.

הסיבה המרכזית למתם של הולכי הרגל בתאונות דרכים – אי מתן זכות קדימה על ידי הנהג

מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק עולה כי 70% מהולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים בשנת 2019 נפגעו בשל אי מתן זכות קדימה להולך הרגל.

על פי הנתונים, רק 10% מהולכי הרגל נפגעו בתאונות דרכים בשל התנהגותם. 3% מהולכי הרגל נפגעו בעת נסיעה לאחור של הרכב, 3% נפגעו בשל אי ציות לרמזור, 1% בשל מהירות מופרזת והשאר בשל סיבות אחרות.

מקור: משטרת ישראל

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הקורונה משנה סדר עולם ויותר מדינות מעודדות אנשים ללכת ברגל. זה בריא, זה חסכוני וזה גם תורם לצמצום תאונות הדרכים. רוב הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני וזירת ההיפגעות מראה גם כי מעבר החציה הוא המקום שבו נפגעים הכי הרבה הולכי הרגל בזמן חצית הכביש. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ללחוץ על ראשי הערים למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל, לשפר בהם את התשתית כך שתגן על הולכי הרגל. במקביל, יש להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית באותם רחובות מרובי נפגעים. שיפור תשתיות עירוניות על ידי ריסון ומיתון תנועה, נוכחות משטרתית גבוהה יותר והגברת ההסברה בקרב הולכי הרגל והנהגים יובילו לצמצום היפגעותם של הולכי רגל ולמעשה יכולים לעשות את הבדל בין חיים ומוות. הכי קל תמיד להאשים את הגורם האנושי אבל התוצאות מראות שהאסטרטגיה הזאת נכשלה. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הולכי הרגל, תתחיל לקחת אחריות ולהתאים את התשתית גם עבורם".

קרדיט: עמותת אור ירוק

Related Post

פארק המעיינות פתוח למבקרים

Posted by - 20 באוקטובר 2020 0
העונה היפה מתחילה – ציפורים נודדות ושדות שנצבעים בירוק אזור עמק המעיינות נמצא על השבר הסורי-אפריקני. השבר בישראל מהווה עורק…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות