ללמוד אותיות זה דווקא קל

6 0

היום הילדים שלנו נדרשים ללמוד את האותיות בגיל מוקדם יותר ממה שאנחנו כהורים נדרשנו. אם בעבר היינו מתחילים להכיר את האותיות רק בכיתה א' ואולי קצת בגן החובה, היום הילדים מתחילים להכיר את האותיות כבר בגן טרום חובה ואפילו שנה אחת קודם לכן. הדרך הטובה ביותר ללמד את ילדיכם אותיות היא שילוב של הנאה עם משחק לימוד אותיות שמתאים לגיל ולהתפתחות הילד.

העידן של היום מציב בפנינו לא מעט אתגרים חינוכיים, אנחנו מוצאים את עצמנו נלחמים עם הילדים על זמני מסך (מחשב, טאבלט או נייד), אנחנו רודפים אחריהם לבצע את שיעורי הבית ועוד מיליון ואחד דברים אחרים כי אנחנו רוצים בטובתם. אז איך אפשר לוותר על מלחמה אחת עם הילדים ולגרום להם ללמוד אותיות מבלי להתווכח על הנושא? התשובה לכך פשוטה! בעזרת משחקים חינוכיים תוכלו לסקרן את הילדים שלכם בעולם האותיות והם מרצונם יבקשו לשחק וכך ללמוד.

דרכים מומלצות לשחק וללמוד אותיות?

  • התאימו את המשק לשלב התפתחות הילד – מאוד קל להגדיר כי משחק כזה הוא לגיל 4-6 ומשחק אחר מתאים לגילאים 6-8. אך ההמלצה היא פחות להתחשב בגיל של הילד אלא להתייחס להתפתחות הילד. ישנם ילדים שהסקרנות שלהם מתחילה בגיל מוקדם יותר אז למה לא להתאים להם את המשחק לפי ההתעניינות ולא על פי הגיל המופיע על האריזה?
  • לבחור במשחק שהילד אוהב – אם אתם יודעים שילדכם נהנה לשחק במשחק הזיכרון למשל, הוא מבקש מכם לשחק איתו במשחק או אפילו מתיישב לבדו ומתאים תמונות זהות זו לזו בהנאה, תוכלו לקנות לו משחק זיכרון של אותיות, זה בדיוק כמו תמונות של חיות או חפצים שהילדים מכירים, רק הפעם מופיעות אותיות.  
  • שלבו את המשחקים בפעילויות יום יומיות – כולנו משלבים לילדים באמבטיה משחקים, הוסיפי למשחקים הקבועים אותיות סול הנצמדות לקרמיקה באמבטיה הראו לא את הברווז שהוא משחק עם האות ב' ולאט לאט הוסיפו עוד פריטים בחדר האמבטיה המתחילים באות ב', כשיגמרו הרעיונות הציעו לו לעבור לאות אחרת.
  • הפתיעו את ילדיכם – אם אתם ידעים איזה משחק מועדף על ילדיכם השתמשו בסעיף השני. אם אתם רוצים לתת לו תחושה של בחירה, הראו לו שניים או שלושה משחקים שאתם חושבים שמתאים להתפתחות שלו ותגידו לו שהיום הוא בוחר משחק מבין השניים / שלושה שמולו. אולי הוא ינסה להסיח את דעתכם למשחקים אחרים, אתם יכולים להגיד שזה לפעם אחרת. דרך נוספת היא לקנות בצורה מקוונת באינטרנט וכך הוא לא חשוף לגירויים אחרים.

לסיכום, מצאו את הדרך המתאימה ביותר עבור ילדיכם כדי שיכיר משחק לימוד אותיות שהוא ייהנה לשחק עם אחיו הגדולים ממנו ואפילו אתכם ההורים. משחקים חינוכיים הם משחקים מהנים לכל המשפחה וניתן לגוון עם משחקים שונים לפי התפתחות הילד.

Related Post

מצטיינות בהצלת חיים

Posted by - 27 במאי 2019 0
בטקס חגיגי שנערך לכבוד העובדות והמתנדבות המצטיינות של מגן דוד אדום לשנת 2018 ע"ש נח מוזס ז"ל זכו 25 עובדות…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות