כל אחד הוא מיוחד

5 0

מיזם ארצי המנגיש פעילויות ספורט לתושבי העיר עם מוגבלות, גם בנתניה

"שווים בספורט" הינו מיזם חדשני המאפשר לכל אדם עם מוגבלות בישוב בו הוא גר, לקחת חלק בפעילויות ספורט בהתאם לבחירתו, לרצונותיו וליכולותיו. המיזם הארצי החל לפעול בימים אלה במספר ישובים, בהם נתניה, בשיתוף העירייה, משרד התרבות והספורט, ישראל מעבר למגבלות – הג'וינט, ממשלה, קרן משפחת רודרמן – משפחת הורביץ וההתאחדות הישראלית לספורט נכים.

אגף דוברות והסברה בעיריית נתניה הפיק קמפיין ייעודי למיזם הנגשת פעילויות הספורט לאנשים עם מוגבלויות, זאת, לאור חשיבות שילובם בחברה ותשומת הלב הרבה שמקדישה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, במענים ייחודיים עבור אוכלוסייה זו. במסגרת הקמפיין שהופק, הופגשו ספורטאים נתנייתים מובילים עם אנשים עם מוגבלויות בתחומים שונים ליום חווייתי של היכרות וספורט במתקני הספורט בעיר ובשטחים הפתוחים, הופק סרטון הסברתי לציבור אודות שילוב אנשים עם מוגבלויות בפעילות ספורטיבית עירונית המותאמת לכולם, וכן, הופק קמפיין הסברתי נרחב לציבור הרחב שמטרתו העלאת המודעות לשילוב בענפי הספורט וקריאה לציבור הרחב לקחת חלק במיזם.

המיזם פותח לאור ההבנה כי שיעור האנשים עם מוגבלות בישראל העוסקים בפעילות ספורט קבועה, תחרותית או עממית, הינו נמוך משמעותית מהשיעור בקרב האוכלוסייה הכללית. זאת למרות  שאנשים עם מוגבלות נמצאים בסיכון גבוה יותר למחלות פיזיות, בהן מחלות לב, סיכון, לחץ דם גבוה וכו'. לספורט חשיבות עצומה בשיקום, פיתוח תחושת מסוגלות ובקידום בריאות. כמו כן, מסייעת התכנית בשילובם החברתי של אנשים עם מוגבלות בקהילה ובשינוי עמדות כלפי אוכלוסייה זו.

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "אני מברכת על מיזם החשוב להנגשת פעילויות ספורט לאנשים עם מוגבלויות בנתניה ומאמינה שהספורט, על כל ענפיו, מהווה בסיס לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה – בעולם הספורט כולם שווים וכל אחד הוא מיוחד. אני גאה כי נתניה מפגינה רגישות לאנשים עם מוגבלויות ומובילה תפיסה עירונית עם מגוון מענים ושירות מכבד". 

אבי בנבנישתי, סגן ראש מנהל הספורט: "התכנית היא בגדר אחריות לאומית שלקח על עצמו משרד הספורט – לפעול לשילובם של אנשים ונשים עם  מוגבלויות בספורט במסגרות עממיות ותחרותיות ולייצר לשם כך תשתיות הולמות ברשויות השונות בהן התכנית פועלת."

Related Post

ביקור ראש עיר חולים

Posted by - 2 באוגוסט 2022 0
ראש העיר נתניה , הגב' מרים פיירברג איכר הגיעה לבקר את הפצועים באירוע השריפה בנתניה, המאושפזים בבי"ח לניאדו ראש העיר…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות