ירושלים של זהב: סקר חדש מגלה מחצית מתושבי השרון בוחרים בירושלים כיעד המועדף עליהם לנופש עירוני

5 0

ירושלים עבור הציבור הישראלי – לרגל חגיגות יום ירושלים (9-10/5)

יום ירושלים מצוין השנה במאות אירועים ייחודיים לציבור הרחב, שיתקיימו על פני שבוע שלם ברחבי העיר. סקר חדש שנערך השבוע על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור משרד ירושלים ומורשת לקראת אירועי 'שבוע ירושלים שלי', מגלה כי כמחצית מהציבור (47.4%) בוחרים דווקא בירושלים כיעד המועדף עליהם לנופש עירוני, כאשר תל אביב נמצאת רק במקום השני (31.7%).

הנתונים מצביעים על כך כי 53% מתושבי השרון מעדיפים את ירושלים כמקום לנופש עירוני, זאת לעומת   51% מתושבי המרכז 50% מתושבי הדרום, 48% מתושבי הצפון ו-21% בלבד מתושבי ירושלים והאזור שהשיבו כך.

·         מחצית מהציבור תופס את ירושלים כמקום הכי חשוב לעם היהודי, בעוד שכרבע מהציבור תופס אותה כאחד המקומות החשובים בעולם.

·         מבין האתרים השונים בירושלים הכותל נתפס כאתר החשוב ביותר ולאחריו מוזיאון יד ושם.

·         מרבית הישראלים נוהגים לבקר בירושלים – יותר ממחציתם מגיעים לירושלים לצורך טיול, 46% מגיעים לצורך ביקור במקומות קדושים ואילו רק 15% כמעט לא מבקרים בעיר.

·         כ-90% מהציבור תומכים בכך שעוד מדינות יעבירו את שגרירותן לבירת ישראל  =

·          כרבע מהציבור היה מעדיף לגור בירושלים, לו יכול היה.

אבי כהן, מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת מוסר: "השנה לראשונה הרחבנו את חגיגות יום ירושלים לשבוע שלם ומגוון באירועים – "שבוע ירושלים שלי". מהסקר ברור שירושלים נמצאת בליבם של כל הישראליים באשר הם וכל אחד מתחבר לנקודה שלו בעיר בירתנו. מטרתנו היא לאפשר לכלל הרבדים באוכלוסייה להגיע לעיר ולהתחבר אליה מהנקודה המיוחדת להם. להתחבר לתרבות, לשורשים, להיסטוריה ולמקום. שמחנו לגלות בסקר כי מרבית הישראליים בוחרים בירושלים כיעד מועדף לחופשה עירונית, זאת לצד הגאווה בירושלים הקיימת בכל לב. ירושלים הייתה ותישאר אור לעולם כולו ונמשיך לעשות ככל שניתן כדי להביא לכאן את כל עם ישראל."

הרב רפי פרץ, שר ירושלים ומורשת: "2000 שנה וירושלים עדיין עומדת יציבה כלב ליבו של העם היהודי. חילונים, דתיים וחרדים- כולנו שואפים לחזור ולהגיע לירושלים. שמחתי לראות כי כמו אז, גם היום, נישאות העיניים אל ירושלים תמיד. מסקנה חשובה העולה מן הסקר, היא שרובם ככולם של תושבי מדינת ישראל מכירים בחשיבות האדירה של העברת שגרירויות נוספות לירושלים. אני אמשיך לפעול על מנת להמשיך ולקדם את הנושא הזה ולהביא שגרירויות נוספות לעיר".

תמונה באדיבות PIXABAY

Related Post

המישלן החברתי של מושיק רוט

Posted by - 22 ביוני 2021 0
מושיק רוט, אחד מהשפים הבכירים והבולטים בישראל נרתם השבוע לשיתוף פעולה מרגש יחד עם ארגון "אלאור" לילדים ונוער בסיכון שיתוף…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות