מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

איך מתמודדים עם אסונות, איך מגשרים את האסון לבני המשפחה שלנו ?

אסון מירון גרם להרבה אנשים להיכנס לטראומה וחרדה. כך תפעלו.

מאת רויטל אורדן, אחות פסיכיאטרית ארצית בקופת חולים מאוחדת

1.  הקשיבו לסיפור של האדם- מה ארע, מה הרגיש וחווה וכיצד מרגיש כעת.

 אנשים מגיבים לאירוע דחק במגוון רגשות, היו בהקשבה ובתמיכה ושדרו שמדובר בתגובה נורמלית למצב לא נורמלי.

2.  שימרו ככל שניתן על סדר היום, הכולל שעות- שינה, ערות, ארוחות מסודרות, שיתוף במטלות הבית, ביקור חברים ומשחק, הליכה לבית הכנסת וכדומה.

3.  סיוע לזולת: הסיוע לאחרים מסייע בהחזרת תחושת השליטה – אפשרו לאדם לסייע לאחרים במידת האפשר, באופן שאינו חושף שנית לתכני הטראומה. לדוגמה ביצוע מעשים טובים.

4.  טכניקות הרגעה: כאשר חווים מתח וקושי להירגע, ניתן לספור 10 נשימות איטיות, בכל אחת – שאיפה קצרה ונשיפה ארוכה (בילדים אפשר לעשות זאת תוך כדי משחק דמיון :הרחת פרח וניפוח בלון)

5. נוכחות אדם קרוב: ברגעים קשים אלו, נוכחות אדם משמעותי, בני משפחה, חברים וקהילה חשובה מאין כמותה! חיבוק, שיחה ואפילו ישיבה ליד האדם בשתיקה, מסייעת מאד.

*מומלץ שלא להשאיר את האדם להתמודד לבד.

תמונה באדיבות PIXABAY

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן