אזרחי ישראל מודאגים בעיקר ממצבם הכלכלי ולא מהמצב הפוליטי או הבריאותי: 76% מהציבור מוטרד מיכולת ההישרדות הכלכלית שלו לאורך זמן

4 0

סקר חדש שנערך בימים אלו, בדק את  השלכות המצב של הסגר השני על המצב הכלכלי והלך הרוח של הציבור הישראלי. מהסקר עולה ש-76% מהציבור מוטרד מאפשרות ההישרדות הכלכלית שלו במידה והמצב הנוכחי יימשך או חלילה יחמיר. אחוז דומה מהעונים  (76%) היה מעוניין במקור הכנסה נוסף. 34% מהציבור נותרו ללא חסכונות או כסף פנוי.

26.2% מהנשאלים בסקר ניצלו את כל מסגרות האשראי בתקופת הקורונה ולא נותרו להם יתרות כספיות,. 38.1% העריכו כי הכסף הקיים ברשותם יספיק לתקופה שבין חודש לשלושה חודשים,21.4% השיבו שהסכום שנותר להם יספיק לתקופה שבין שלושה לתשעה חודשים בלבד.

כמו כן ציינו המשיבים לסקר את הנושאים בהם הם טרודים בימים אלו.  92% הצורך בביטחון פיננסי 95% במצבם המשפחתי ,  84% טרודים במצב הזוגיות שלהם, 77% מוטרדים מנושא הבריאות, 65% טרודים ממצב הקריירה שלהם ורק 47% מוטרדים מהמצב הפוליטי.

מנתוני הסקר עולה כי מידת האמון של האזרח במדינה מתערערת והוא לא מאמין שהמדינה תפתור את הבעיות הכלכליות. עיקר הדאגה מופנה לדאגה הכלכלית, מצב הבריאות ומצב התא המשפחתי.

לדברי גיל אורלי, מנכ"ל חברת יבולים, מנטור ליצירת משאבים ומומחה לפתרון משברים כלכליים הסקר מצביע על מגמה ברורה של לחץ ודאגה גוברת של האוכלוסייה בישראל מהעתיד הכלכלי הצפוי להם.

עוד הוסיף אורלי, כי אנשים רבים הבינו כי המצב הכלכלי החמור מחייב אותם למצוא פתרונות יצירתיים לטווח ארוך בתחום הפיננסים והתעסוקה. העובדה כי המצב הפוליטי אינו מטריד את הציבור בישראל מצביע על הבעת אי אמון במערכת ונטייה למצוא פתרונות עצמיים תוך תהליכי שינוי עצמיים והתאמה למציאות.

הסקר נערך ע"י חברת יבולים, בהשתתפות  220 נשאלים ממגזרים שונים באוכלוסייה.

תמונה באדיבות PIXABAY

Related Post

נתניה התפקדי

Posted by - 22 בפברואר 2022 0
במסגרת היערכותה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לביצוע מפקד האוכלוסין לשנת 2022, נפגש מנכ"ל עיריית נתניה, יורם כהן וצוותו עם הנהלת…

כמה עולה לעשות החזר מס?

Posted by - 1 בספטמבר 2021 0
קיימים אנשים רבים בישראל שמס הכנסה חייב להם כסף ואין להם מושג. אז כדאי שתדעו שיש סיכוי גבוה שמגיע לכם…

יגעת או מצאת

Posted by - 13 בפברואר 2018 0
פרשת תרומה כשמה כן היא, עוסקת בבקשת התרומה מבני ישראל לבניית המשכן וכליו ככתוב: "…וְיִקְחוּ-לִי תְּרוּמָה: מֵאֵת כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות