רכיבה קבוצתית לבני נוער עם מוגבלות

5 0

המרכז למשפחה של עיריית חדרה מקדם פעילות רכיבה קבוצתית לבני נוער ומתבגרים עם מוגבלות ולהוריהם, המבוססת על חיזוק הקשר בין הורה ילד

כחלק מתהליך השיקום של אנשים עם מוגבלויות, ובשיתוף פעולה עם "שווים בספורט", מוביל  המרכז למשפחה של עיריית חדרה פעילות רכיבה קבוצתית המבוססת על חיזוק הקשר בין הורה ילד.

המרכז למשפחה מהווה שירות משלים לשירותי אגף הרווחה של העירייה, ובראשו מנהלת האגף היימברג זיוה, ונותן מענה עירוני למשפחות אשר מתמודדות עם טיפול בילד עם צרכים מיוחדים.

מטרות המרכז, אותו מנהלת עו"ס שרה מייכור, הן חיזוק התא המשפחתי, סיוע במיצוי זכויות, הכוונה ומתן מידע רלוונטי, הגברת תחושת השייכות וקשר בין המשפחות. פעילות המרכז מבוססת על שותפות מלאה עם ההורים, בחשיבה, פיתוח רעיונות חדשים, באיתור צרכים ובהובלת מהלכים לשינוי מדיניות.

לדברי מייכור,  פעילות גופנית חשובה לכל אדם מאחר שהיא משפרת את תפקודי הלב וכלי הדם, מחזקת את השרירים והשלד, מחזקת את הבטחון העצמי ומפחיתה מתחים, משפרת את ההרגשה הכללית ומעלה את רמות האנרגיה.

תחום הפנאי מזוהה כחלק בלתי נפרד מתהליך השיקום של אנשים עם מוגבלויות. מבחינת פעילות גופנית הם נזקקים לפעילות מותאמת, הן מבחינת המכשירים והן מבחינת המדריך והמאמן המקצועי. גם ציוד העזר בו נעשה שימוש בעת הפעילות וההכשרה אשר עוברים המדריכים, הותאם במיוחד לצרכיהם של המשתתפים ומאפשרת להם לעסוק בפעילות גופנית בהנאה ובביטחון ככל אדם אחר. 

בשיתוף פעולה עם תוכנית "שווים בספורט" המנגישה את הספורט לאוכלוסיות עם מוגבלות (פיזית, חושית, נפשית, תקשורתית ושכלית), תחל בחדרה פעילות רכיבה קבוצתית במטרה לספק ספורט מותאם, חברה, הנאה, פיתוח כישורים אישיים ועצמאות, כל זאת באמצעות פעילות משחקי רכיבה מותאמים. מייכור: "הפעילות היא שעה של כייף, אתגר וחיזוק הקשר הבין-אישי של המשתתפים באמצעות פעילות ומשחקי אתגר מותאמים במקומות שאליהם נגיע ברכיבה".

על מנת לעודד את ההצטרפות לקבוצת הרכיבה, יינתן מענה נקודתי לפי התאמה לרוכבים המוגבלים לרכיבה על אופני תלת אופן בלבד.

הפעילות מיועדת לבני נוער ומתבגרים עם מוגבלות בגילאי 13 עד 21, והיא תתקיים באקו פארק עם מאמן בעל ניסיון בתחום, ולפי הנחיות התו הסגול.

לדברי מייכור, להצלחת התוכנית יש צורך במתנדבים מלווים לקבוצה. לפרטים נוספים והרשמה לפעילות או להצטרפות כמתנדבים ניתן ליצור קשר באמצעות הודעת ווטסאפ למספר 0526591003.

Related Post

תוכנית הקשר הרב-דורי בבי"ס "צליל"

Posted by - 5 בנובמבר 2018 0
זו השנה השישית שבבית ספר "צליל" מופעלת בהצלחה תוכנית הקשר הרב-דורי, שנועדה לקרב בין תלמידים לאזרחים ותיקים ולתעד את מורשתם. …

הופכות את היוצרות

Posted by - 23 בדצמבר 2018 0
ערב נשים מרתק התקיים במרכז הצעירים העירוני, שאירח נציגות מעמותת "הופכות את היוצרות", המסייעת לנשים לצאת ממעגל הזנות וליצור לעצמן…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות