קובץ זכויות מקוון לתקופת הקורונה

6 0

לתקופת הקורונה השלכות כלכליות. מרכז עוצמה של אגף הרווחה פרסם "זכותון", קובץ מקוון לשכירים ולעצמאיים שיסייע להם למצות את זכויותיהם

מרכז עוצמה באגף הרווחה של עיריית חדרה פרסם "זכותון" מקוון, קובץ זכויות לתקופת הקורונה ובו ריכוז של המידע העדכני ביותר לעובדים שכירים ולעצמאיים בתחומים רבים, וכן בנושאי הקלות בחובות ותשלומים.

מנהלת אגף הרווחה זיוה היימברג מסבירה כי, "משבר הקורונה משפיע על כולנו מבחינה כלכלית. ב"זכותון" המקוון איגדנו את המידע המעודכן ביותר בנושא מיצוי זכויות בתקופת הקורונה".

"הזכותון" הופק על-ידי צוות מרכז עוצמה – גלי ואזנה, גלית פינוס-הירש, ליהי רוטגולד – באגף הרווחה והשירותים החברתיים חדרה.

מרכזי עוצמה, הפועלים באגפים ובמחלקות הרווחה ברשויות המקומיות בשיתוף משרד הרווחה והשירותים החברתיים, מכוונים לאנשים שעיקר קשייהם הם עוני ומצוקה כלכלית, ושהם מתקשים למצות את זכויותיהם. מרכזי עוצמה מהווים מעטפת ארגונית מקצועית, הפועלת לשילוב אנשים החיים בעוני ובהדרה באמצעות מיצוי זכויות, זיהוי צרכים ומענים.

יצוין כי ה"זכותון" נכון לזמן הוצאתו, אך מופיעים בו גם לינקים לכניסה לאתרים רלוונטיים, המתעדכנים בזמן אמת בהתאם למצב.

בין היתר מפורטות זכויות העובדים השכירים בתחומי זכאות לדמי בידוד או מחלה למי שהיו או ילדיהם שהו בבידוד עקב חשש להידבקות בנגיף הקורונה; עובדים שעבודתם הופסקה בתקופת הקורונה; זכאות לדמי אבטלה או הבטחת הכנסה; זכאות לפיצויים לעובדים שמעסיקיהם פשטו את הרגל; עובדים שסובלים מסיבוכי קורונה; זכויות של משפחות חד-הוריות, ועוד. בנושא עסקים ועצמאיים מפורטות זכויות בנושאי זכאות להנחה בארנונה; מסלולים מיוחדים להלוואות בערבויות מדינה; זכאות למענק שימור עובדים; משיכת כספים מהביטוח הפנסיוני או מקופות הגמל בתקופת אבטלה; זכאות לדמי אבטלה או הבטחת הכנסה, ועוד. בנוסף מפורטות ההקלות בחובות ותשלומי, הקלות בהחזרי משכנתה; בקשות חנינה להקלה בקנסות; הסדרי חובות; סיוע בשכר דירה; זיכויים והחזרים, ועוד.

כאמור, ה"זכותון" מביא גם קישורים לאתרים רלוונטיים בנושאי בריאות, רווחה, ייעוץ, הנחיות, תמיכה נפשית ואתרים נוספים שבהם מידע נרחב על ההתמודדות עם תקופת הקורונה והשלכותיה.

Related Post

הפרדה מפלסית בתחנת חדרה מזרח

Posted by - 27 באוגוסט 2020 0
ועדת המשנה לתכנון ובנייה חדרה אישרה את מיקום ההפרדה המפלסית, שתיבנה במסגרת העבודות לסלילת המסילה המזרחית שמבצעת רכבת ישראל ועדת…

שנת לימודים בטוחה בדרכים

Posted by - 11 באוגוסט 2019 0
לקראת פתיחתה של שנת לימודים חדשה, נערכה בעיריית חדרה פגישת עבודה משותפת של מטה הבטיחות העירוני עם נציגי הרשות הלאומית…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות