ועדת הכלכלה דנה בהתנגדות להקמת שדה תעופה בחדרה

5 0

ראש העירייה הביע בוועדה התנגדות נחרצת נגד ההחלטה להקים שדה תעופה במזרח חדרה כחלופה להרצליה, והגדירה כהרת אסון לעיר ולתושביה

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן קיים שורה של פגישות במשרד הפנים, ובראשן פגישת עבודה עם שר הפנים הרב אריה מכלוף דרעי. בפגישה השתתפו גם המשנה לראש העירייה בועז ביטון וחבר המועצה משה אלמליח, ונדונו בה נושאים מהותיים לעתידה של העיר.

הפגישה נפתחה בתמונת המצב בעיר חדרה בתקופה זו על כל היבטיה, בריאותיים, כלכליים וקהילתיים, ולאחר מכן עלתה לדיון ההחלטה להקים שדה תעופה במזרח חדרה וההתנגדות הבלתי מתפשרת של העירייה להחלטה זו.

כמו כן הוצגה בפני השר בקשת העירייה לאישור הכנסת סיווג בצו הארנונה לתחום ההייטק במטרה להוות עיר אטרקטיבית גם בתחום זה, וכן עלה נושא שדרוג והרחבת המט"ש (מכון טיהור שפכים), ולסיום הכרזתה של חדרה כעיר איתנה, וזאת לנוכח איזונה התקציבי של העירייה חמש שנים רצופות והכרזת משרד הפנים על חדרה כעיר יציבה מבחינה כספית.

בתום הישיבה עם שר הפנים ציין גנדלמן, כי השר היה קשוב לבקשות והבטיח לסייע לעירייה בכל התחומים.

בנוסף לפגישה עם השר קיים ראש העירייה, ביחד עם המשנה לראש העיר בועז ביטון וחבר המועצה רון שגן, פגישת עבודה גם עם מנכ"ל משרד הפנים ומ"מ יו"ר ועדות התכנון מרדכי כהן ונציגי הוות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות). גם דיון זה התמקד בכוונה להקים שדה תעופה במזרח חדרה והתנגדותה הנחרצת של העירייה. בתום הדיון סיכם המנכ"ל כהן שהדיונים בנושא יימשכו וייבחנו בדרג של הגורמים המקצועיים. לאחר פיזור המשתתפים המשיך ראש העיר בפגישה בארבע עיניים עם מנכ"ל משרד הפנים ובה הבהיר את עמדת העירייה בנושאים השונים.

לדברי בועז ביטון, שהשתתף לצד גנדלמן בשתי הפגישות, הדיון אצל מנכ"ל משרד הפנים היה מקצועי ומקיף וכך גם הדיון אצל השר שהתעניין מאוד בהשלכות ההחלטה להקים שדה תעופה בחדרה על העיר בכל ההיבטים.

ביטון: "הפגישה הייתה טובה, השר מאוד התעניין בעיר חדרה והתפעל מהתפתחותה. השר אמר   שבשונה מההסתכלות בעבר שתכללה רק את נושא התכנון, בכובעו כשר פנים הוא מבין שוועדות תכנון צריכות לפעול במסגרת משרד הפנים, ולא משרד האוצר כבעבר, וזאת מתוך הבנה שצריך להיות תיאום מלא בין ועדות התכנון לבין הרשויות המקומיות וצורכי התושבים".

בהמשך השבוע הציגו ראש העירייה צביקה גנדלמן וחבר מועצת העיר רון שגן, וכן ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה, את התנגדותם התקיפה בוועדה המשותפת לכלכלה, פנים והגנת הסביבה של הכנסת, אשר דנה בהתנגדויות להקמת שדה תעופה במזרח חדרה כחלופה להרצליה.

לסיכום הדיון הנחה יו"ר הוועדה יעקב מרגי את מינהל התכנון לנהל בדיקה נוספת של חדרה כמיקום, ואת היתכנות השארת השדה בהרצליה.

בתום הישיבה אמר ראש העירייה צביקה גנדלמן: "שמחתי לחוש בוועדה כי יש אוזן קשבת והבנה אמתית להתנגדות העזה שהבעתי כבר בתחילת הדיון, והביעו גם חבר מועצת העיר רון שגן וראש מועצה אזורית מנשה אילן שדה. בתחושה דומה יצאנו גם מפגישות העבודה עם שר הפנים הרב אריה מכלוף דרעי ועם מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן. כולי תקווה שהעמדות הנחרצות שהצגנו, הן בוועדה והן בפני השר והמנכ"ל, יכריעו את הכף לטובת הנחיה לוות"ל ולגופי התעופה האזרחית לאתר מיקום אחר להקמת שדה תעופה במקום השדה שייסגר בהרצליה, ולהוריד את חלופת חדרה מזרח מרשימת המיקומים האפשריים. אני בכל מקרה לא מתכוון לוותר, ואמשיך להיאבק נגד ההחלטה להקים שדה תעופה במזרח חדרה, החלטה שהתקבלה בהליך לקוי ונגוע באינטרסים, והיא הרת אסון לעיר ולתושביה".

Related Post

נבחרת חדשה למועצת התלמידים והנוער

Posted by - 19 בינואר 2020 0
בבחירות דמוקרטיות חשאיות למועצת התלמידים והנוער בחדרה נבחרו יו"ר ובעלי  תפקידים נוספים במזכירות המועצה מאת ברק גולן בבחירות שקיימה מועצת…

קיץ הכי ישראלי

Posted by - 7 ביולי 2019 0
תערוכה ארצית תוצג בבית האמנים בחדרה ותשקף באמצעות היצירות את כל ההיבטים והרגעים היפים והפחות יפים של הקיץ.  השבוע נפתחת…

התעוררות נגד אלימות

Posted by - 21 בינואר 2018 0
מפגן סולידריות בינלאומי הקורא לשים קץ לאלימות נגד נשים, יתקיים גם בחדרה באירוע "מתעוררות"   מפגן הסולידריות הבינלאומי השנתי, 1…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות